fileadmin/content/zentren/nec/dokumente/downloads/curriculum-vitae-schmelzer-2024.pdf
Mentalities in flux. Imaginaries in Modern Circular Bio-Based Societies Postdoctoral researcher in the BMBF-funded Junior Research Group “Mentalities in flux. Imaginaries in Modern Circular Bio-Based Societies” [...] Goethe Institute London, 4 November 2021. * Cementing capitalist modernity. Concrete as the dominant material within the metabolism of modern society – causes and consequences. Invited lecture at Manchester [...] Mitarbeiter), Institute of Sociology, Junior Research Group “Mentalities in flux. Imaginaries in Modern Circular Bio- Based Societies” 2023 University of Copenhagen Visiting professor at the Center for
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2017/cw-satzung-2017.pdf
Technik - M.Ed. Sekundarschulen SP SEK I 0,5333 6 Technik - M.Ed. Sonderpädagogik 0,2000 Textil und Mode - B.A. Bildungswissenschaften 1,5667 Textillehre - M.Ed. Gemeinschaftsschulen 0,5556 Textillehre -
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2018/cw-satzung-2018.pdf
Technik - M.Ed. Sekundarschulen SP SEK I 0,5333 Technik - M.Ed. Sonderpädagogik 0,2000 Textil und Mode - B.A. Bildungswissenschaften 1,5667 Textillehre - M.Ed. Gemeinschaftsschulen 0,5556 Textillehre -
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2013/cw-satzung.pdf
Gemeinschaftsschulen 0,44 - 0,47 0,4556 Technik - M.Ed. Sonderschulen 0,29 - 0,31 0,3000 Textil und Mode - B.A. Bildungswissenschaften 1,49 - 1,65 1,5667 Textillehre - M.Ed. Grundschulen 0,35 - 0,36 0,3556
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2015/cw-satzung.pdf
Ed. Sekundarschulen SP SEK I 0,5333 0,5333 Technik - M.Ed. Sonderpädagogik 0,2000 0,2000 Textil und Mode - B.A. Bildungswissenschaften 1,5667 1,5667 Textillehre - M.Ed. Gemeinschaftsschulen 0,54 - 0,57 0
fileadmin/content/projekte/trilateral-graduate-school/dokumente/downloads/daad-prize.pdf
, combined with his extraordinary voluntary engagement, embody the values of Wasatia—dialogue, moderation, and cooperation. His dedication strengthens our community and furthers our mission of fostering
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/admission/daad-programmbroschu-re-entwicklungsbezogene-studienga-nge-23-24-web.pdf
be trained pho- togrammetric technology on modern digital workstations: from scanning, automated aero-triangulation and acquisition of digital elevation models, to orthoimage generation and topographic [...] analyses using modern tools for gauging the threat of natural hazards. In addition to strengthening their theoretical and scientific compe- tence, candidates are able to develop skills in modelling, numerical [...] researching and writing a master’s thesis. MIDE begins with courses that provide a solid foundation in modern theories of development economics, macroeconomics and international trade and finance. It then offers
fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-deu/dalton-biografie-de.pdf
Biographie von John Dalton 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie von John Dalton John Dalton (1766-1844) war ein englischer Physiker und Chemiker, Lehrer in Manchester [...] überlegte, ob die Struktur der oben genannten 2 Biographie von John Dalton Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Ver-bindungen das Konzept der Diffusion erklä- ren könnte. Fortan [...] be made of the information contained therein. Biographie von John Dalton 3 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu
fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-deu/dalton-didaktik-de.pdf
tombau021.html Dalton-Modell im Unterricht http://lehrerfortbildung-bw.de/faecher/chemie/gym/fb2/modul2/dalton Zusammenstellung zu Atommodellen http://www.cumschmidt.de/s_modelle03.htm Kurzinformationen [...] • Das Modell von Dalton hat sich weiter entwickelt. Es lässt sich die Frage bearbeiten, welche Phänomene sich nicht mehr mit diesem Modell klären lassen und wie und ob diese von an- deren Modellen erklärt [...] die Atome Didaktisches Szenario zur Geschichte „Der Lehrer und die Atome ” 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Didaktisches Szenario zur GeschichteDidaktisches Szenario zur Ge
fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/dalton-story-de.pdf
Der Lehrer und die Atome 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Der Lehrer und die Atome John Dalton war ein glücklicher Mann. Er hatte immer unterrichten wollen, obgleich dies [...] nie gestellt. „Warum?“ Dalton stand stumm im Raum und dachte nach. „Warum?“ Keine der Arbeiten der modernen Chemiker beschäftigte sich mit dieser Frage. Chemische Anweisungen in diesen Arbeiten waren ein [...] seinem Kopf bekommen: "Warum?" Was eine Demonstrati- 2 Der Lehrer und die Atome Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu on des Potenzials der neuen Chemie von Lavoi- sier und des Potenzials