/erziehungswissenschaft/forschung
ensburg Professionell Kooperieren ProKop - Professionell Kooperieren Transnational evaluation of social and professional re-integration programmes for young people Handlungsorientiertes Lernen - wisse
/schulpaedagogik/arbeitsbereiche/professur-fuer-theorie-der-bildung-des-lehrens-und-lernens/prof-dr-juergen-budde/publikationen/artikel-in-zeitschriften
gik. Diskursanalytische Perspektiven. In: Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 13(2), Art. 16, http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs1202160 . Budde, Jürgen (2012):
/international/nach-flensburg-kommen/internationale-studierende/bewerbung-und-kursangebot/austauschstudierende/kursangebot-fruehjahrssemester
Culture and social inequality Modulbeschreibung 680132000 5 BA EUCS - Modul TD S10: Current Topics and Debates in Society, G2: Value conflicts in European Societies - the impact of social media Modulb [...] Development: Urban Development in Europe, Varriale Modulbeschreibung 680126000 5 BA EUCS - Modul TD S3: Social Practice and Culture in Europe: Gender & Society - Queering Perspectives Modulbeschreibung 680125000 [...] tionen – Theorien und Praxen sozialen Wandels Historical Reconstructions – Theory and Pratice of Social Change · HR1 Wandel gesellschaftlicher Naturverhältnisse · HR2 Theorien sozialen Wandels · HR3 G
/die-universitaet/organisation-und-struktur/satzungen-und-ordnungen/dokumente-zum-studium
Bildungswissenschaften European Cultures and Society International Management - BWL Sozialwissenschaften: Social and Political Change (Entwurf) Master of Arts (M.A.) Erziehungswissenschaft: Bildung in Europa –
/sport/wer-wir-sind/personen/prof-dr-juergen-schwier
Danisch, M. & Schwier, J. (2010). Bewegungslernen im Netz? Sportwissenschaftliche Perspektiven des Social Web. In Danisch, M. & Schwier, J. (Hrsg.), Sportwissenschaft 2.0 (9-23). Köln: Sportverlag Strauss [...] socializacao pessoal. In Malina, A. & Cesario, S. (Eds .), Esporte: Fator de Integracao e Inclusao Social? (85-98). Campo Grande: Editora Universidade Federal de Mato Grosso do Sul Schwier, J. (2009). A [...] Midiatizacao do Esporte. In Malina, A. & Cesario, S. (Eds.), Esporte: Fator de Integracao e Inclusao Social? (105-118). Campo Grande: Editora UFMS Schwier, J. & Schauerte, T. (2009). Wechselseitige Abhängigkeiten
/erziehungswissenschaft/wer-wir-sind/personen/meier-michael-dr
-T. Kramer &M. Hummrich (Hrsg.), Family, School, Youth Culture - Networked Spaces of Education and Social Inequality from the Perspective of Pupil Research (S.163-178). Frankfurt a. M.: Peter Lang. • Br
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/erziehungswissenschaft/wer-wir-sind/personen/niemeyer-jensen-beatrix-prof-dr
Ambiguities of Learning Mobility and Social Inclusion in non-formal Youthwork, in: Maurice Devlin, Soren Kristensen, Ewa Krzaklewska, Magda Nico (Hrsg.), Learning mobility,social inclusion and non-formal education: [...] (2006). "Is there a pedagogy of social inclusion? - Critical reflections on policies and practices of school-to-work-transition in(to) Europe", Colley, H. (ed.) Social inclusion for young people: breaking [...] ensburg Professionell Kooperieren ProKop - Professionell Kooperieren Transnational evaluation of social and professional re-integration programmes for young people Handlungsorientiertes Lernen - wisse
/schulpaedagogik/wer-wir-sind/personen/prof-dr-juergen-budde
Hellberg, Lotta (2021, i.E.): Contractualism as an Element of Democratic Pedagogy? In: JSSE - Journal of Social Science Education 25 (4). Budde, Jürgen; Blasse, Nina; Rißler, Georg (2020): Zur Relation von In [...] Nora (2017): Class Council between Democracy Learning and Character Education. In: JSSE - Journal of Social Science Education 16 (3), S. 52–61. DOI: 10.2390/jsse-v16-i3-1593. Budde, Jürgen; Rißler, Georg (2017): [...] Forschungsworkshops an der Universität Augsburg. Jürgen Budde (2006): Dramatising or dedramatising: Social learning in Pedagogy. Vortrag auf der Tagung "Geschlechterverhältnisse: Gestern - Heute - Morgen"
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/schulpaedagogik/wer-wir-sind/personen/nina-blasse
Georg Rißler, Andrea Bossen & Nina Blasse (2015): School as Space: Spatial Alterations, Teaching, Social Motives, and Practices. In: Studia Paedagogica, Vol 19, No 4, 145-160. Unter: http://www.phil.muni [...] Universität Flensburg, Mai 2014. School as space. How spatial alterations help to (re-)construct social structures. Vortrag auf der ECER Emerging Researchers' Conference an der Bahçeşehir University in
/schulpaedagogik/wer-wir-sind/personen/georg-rissler
Rißler, Georg; Bossen, Andrea & Blasse, Nina (2014): School as Space: spatial alterations, teaching, social motives, and practices. In: Studia paedagogica. 19(4), 2014, S. 146-160. Jürgen Budde & Georg Rißler [...] Rahmen der Aalborg University Summer School ‘Practices and the Practical Dimension in the Study of Social Life‘ am 09. - 11.Juli 2018 an der Aalborg University, Copenhagen, gemeinsam mit Martin Bittner. [...] 2013, gemeinsam mit Jürgen Budde. School as space. How spatial alterations help to (re-)construct social structures. Vortrag auf der ECER Emerging Researchers‘ Conference an der Bahçesehir University in
- Diese Seite in anderen Bereichen
-