Prof. Dr.Peter Heering
Dipl.-Ing. (FH)Helge Petersen
Dr.Peter Tamm
Martina Petersen
Birte Petersen
Ronja Lund-Petersen
Marquardt Petersen
David J. Petersen
Thomas Petersen
Almut Petersen
Peter Rönndahl
Dr.Peter-Michael Sack
/ices/ices-research-school/qualification-opportunities/vergangene-veranstaltungen/democracy-courses-brunkhorst-thornhill
Social Change in Modern Europe. The Great Transformation Revisited . Cambridge University Press, 2004. Peter Baldwin, The Politics of Social Solidarity. Class Bases of the European Welfare State 1875–1975 .
/fakultaet2/news-der-fakultaet-ii/news/psychoanalyse-der-schule-als-institution
Fürstenaus Thesen in der Diskussion Peter Fürstenaus viel beachteter Aufsatz »Zur Psychoanalyse der Schule als Institution« aus den 1960er Jahren zeigt die Dialektik von subjektiven und institutionellen
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.1-pecc-vol.-1.pdf
Teacher: paul? okay Paul: can i have a pencil case? ((to his right-hand neighbour)) Peter: here you are. Paul: thank you. Peter: what's your name? ((to his right-hand neighbour)) Matt: my name is matt. can i [...] Pupil_x: häh es ist doch halb hä? Teacher: ((changes the time on the clock to half past ten)) peter? Peter: it's half past ten? Teacher: excellent it's half past ten. Class: ((pupils repeat after the teacher)) [...] past six.> Class: < it's quarter past six.> Teacher: [((changes the time))] [what's the time?] peter Peter: it's it's quarter past three. Teacher: it's quarter past THree. Class: ((pupils repeat after the
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.3-pecc-vol.-1.pdf
you like ehm hotdogs. Jakob: yes i do. Peter: what's the telephone number? Researcher:my telephone number is one four one nine one three seven two four one six. Peter: ah ((walks off)) Researcher:what is [...] elias Elias: ehm half past (---) seven Pupils: [ich auch] Teacher: [good] when do you go to school peter? Peter: hm: (---) quarter to eight Teacher: mhm very good paul when do you go to school? Paul: eh:m i [...] ((points at the word ‘half’)) in english can you read it? Matt: half Teacher: excellent okay. ehm peter Peter: i get up at (--) quarter to seven. Teacher: okay very good. ((writes ‘quarter to’ on the board))
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.6-pecc-vol.-1.pdf
what's your favourite colour? ((to Lea)) Lea: green and orange what's your favourite drink? ((to Peter)) Peter: my favourite drink is fanta ehm are you scared of skeletons? ((to Antonia)) Antonia: no no i'm- [...] excellent please show me the: montana street Pupil_x: ähh the montana? Teacher: montana street peter Peter: ((comes to the front and shows the Montana Street)) ((pupils mumble)) Teacher: montana street [...] go over to linus no no tim and jakob linus and nel- nelly okay? ((pupils mumble)) Lea: kann nich peter mit linus und ich mit nelly machen? Linus: [ja] Teacher: [no] Linus: doch kann man sich nicht aussuchen
fileadmin/content/institute/romanistik/dokumente/projekte/globalisierte-erinnerungskulturen-und-gegenlaeufige-gedaechtnisse/-final-tagungsflyer-druck.pdf
A Segunda Pá- tria von Miguel Sanches Neto und Los informantes von Juan Gabriel Vásquez 9.45 Nina Peter (Bern): Mengele- Fiktionalisierung in Literatur und Film in Lateinamerika 10.30 Kaffeepause 11.00
fileadmin/content/zentren/nec/dokumente/projekte/ehss/0503-genug-stadt-krisen-digital-barrierefrei.pdf
Auskunft darüber, wie niedrigschwellig es in einem Ort möglich ist, ohne Auto mobil zu sein. Quelle: Peters und Riedel in SDG- Indikatoren für Kommunen – Indikatoren zur Abbildung der Sustainable Development
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/danish-german-working-paper-series/1-danish-german-research-paper-no-1.pdf
Knowledge, clusters, and competitive advantage. Academy of Management Review, 29(2): 258-271. Tesch, Peter (1980): Die Bestimmungsgründe des internationalen Handelns und der Direktinvestition. Eine kritische
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-christian/dokumente/projekte/der-norden-taucht-ab/1-der-einfluss-des-menschen-auf-den-klimawandel-eine-stationsarbeit.pdf
Kunststoffbasis 2021 Export von Kunststoffabfall nur nach Zustimmung des Importlandes 2025 25% Recyclat in PET-Flaschen Tab. 6) Maßnahmen zur Reduzierung der Plastikflut in der EU (verändert nach Mederake et al
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/tag-der-forschungsfoerderung/tdf-5-2022-11-02/1-einfuehrung-gute-wiss-praxis-heering-tdf-2022-11-02.pdf
Präsentation Kodex "Gute wissenschaftliche Praxis" der DFG und Umsetzungsstrategien I Einführung Peter Heering Flensburg, 02.11.2022 2 „Seit Inkrafttreten des Kodex zum 1. August 2019 müssen alle Hochschulen