fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.4-pecc-vol.-1.pdf
language game - Pronunciation practice: “th” - Game instructions: The teacher explains how the game works. - ‘No German’ rule when playing the game Source: Limberg, Holger (2019). The Primary English Classroom
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.5-pecc-vol.-1.pdf
instructions - Vocabulary practice (including an emphasis on singular and plural forms) - Partner work during the interview - Teaching technique: Double Circle (Kugellager) Use of media - CD with the song:
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.6-pecc-vol.-1.pdf
Practice phase: Asking for the way to someone’s house and describing it a) in class and b) in partner work using a worksheet with two versions (a/b) provided by the teacher. Source: Limberg, Holger (2019) [...] observations - Pronunciation of new words (i.e. the street names) - Task instruction for the partner work - Vocabulary introduction and repetition - Partner activity (giving directions to a partner using [...] transparency) - Flashcards with pictures and words or phrases - Worksheet (in two versions for the partner work) - Blackboard (to hang up the flashcards and give vocabulary help such as “into”) - File boxes placed
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.7-pecc-vol.-1.pdf
Class: ((pupils mumble and choose partners)) ((pupils work on the dialogue task)) ((21:00)) ((change of scene – partner work)) ((Amelie and Emma work on their dialogue outside the classroom)) ((23:36)) Amelie: [...] dialogues are read out – first in pairs, then in two larger groups (left side/right side of class). - Work phase: The pupils create their own dialogue and practice it. Some pupils practice inside and some
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.8-pecc-vol.-1.pdf
somebody’s house. There are two versions of the map, one for pupil A and one for pupil B. - Partner work: The pupils practice a role play on giving directions. One pupil asks for a certain building or place
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2019/-22-psto-ma-eus-2019-fuer-2.-lesung.pdf
Prüfungs- und Studienordnung (PStO) (Satzung) der Europa-Universität Flensburg für den Studiengang European Studies mit dem Abschluss Master of Arts Vom 16. Januar 2019 Tag der Bekanntmachung im NBl.
fileadmin/content/fakultaeten/fakultaet-3/dokumente/unterlagen-konventssitzungen/2024-04-10/-266-psto-m.a.-ims-bwl-2024.docx
SWS 4 Präsentation (60 Min.); Seminararbeit (ca. 10 Seiten) 5 Modul 61 MIM S307 Health and Stress at Work S/P 3 Projektpräsentation (90 Min.) 5 Modul 62 MIM S308 Critical Management Studies S 3 Präsentation [...] Modulprüfung: Präsentation (90 Min.) und Seminararbeit (ca. 15 S.) 5 S3 06: Health and Stress at Work 1 S: 2 SWS Prüfungsvorleistung gemäß § 8: PeerReview Modulprüfung: Präsentation (90 Min.) 5 S3 07:
/humangeographie/international/studierende-berichten/aus-chester
... aus Chester Vorlesen Während einwöchiger Erasmus-Intensivprogramme mit dem Titel "Teachers Intercultural Awareness and Competence" (TIAC) an der University of Chester beschäftigen sich Dozent_inne
/studium-lehre/lehre/lehrprojekte/0-1
0+1 – Einsen und Nullen Vorlesen Die Digitalisierung ist bereits ein fester Bestandteil der Lehre an der Europa-Universität Flensburg. Sie prägt maßgeblich sowohl die Lehrformate, die zunehmend durch
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/tag-der-forschungsfoerderung/tdf-3-2019-12-11/01-willkommens-und-info-forum.pdf
PowerPoint-Präsentation 3. Tag der Forschungsförderung Willkommens- und Info-Forum für neue Wissenschaftler*innen an der EUF Flensburg, 11.12.2019 Beratung und Unterstützung Qualifizierung und Vernetz