Shakespeare and space
Habermann, Ina and Michelle Witen, Eds. Shakespeare and Space: Theatrical Explorations of the Spatial Paradigm. Palgrave Shakespeare Studies Series. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan Press, 2016.
Introduction
Habermann, Ina and Michelle Witen. Introduction. Shakespeare and Space: Theatrical Explorations of the Spatial Paradigm. Palgrave Shakespeare Studies Series. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan Press, 2016. 1Р13.
Reaching for the Same Can of Beans': Transnational Indigenous Performance in the U.S. and Canada
Da_wes, Birgit. 'Reaching for the Same Can of Beans': Transnational Indigenous Performance in the U.S. and Canada. In Title of book: The Routledge Companion to Inter-American Studies, edited by Wilfried Raussert, 143-149. New York: Routledge, 2017.
Zur Weiterführung des berufswissentschaftlichen Ansatzes im Studiengang Master of Vocational Education / Lehramt an beruflichen Schulen
Grimm, A. Schlausch, R. (2018): Zur Weiterführung des berufswissentschaftlichen Ansatzes im Studiengang Master of Vocational Education / Lehramt an beruflichen Schulen. In: Becker, M. Grimm, A. Herkner, V. Schlausch, R. (Hrsg.): Flensburger Perspektiven zur Lehre und Forschung für die Berufsbildung. 20 Jahre biat. Berlin u. a.: Peter Lang, S. 197 - 204.
An Evening of Absolute Joyce
Witen, Michelle. An Evening of Absolute Joyce. Bloomsbury Literary Studies Blog. 2 May 2018.
Stages of Crossing: Transnational Indigenous Futures
Stages of Crossing: Transnational Indigenous Futures. The Routledge Companion to Transnational American Studies. Ed. Alfred Hornung, Nina Morgan, and Takayuki Tatsumi. New York: Routledge, 2019. 106-15.
Participant Reactivity in an Exhibition: The Effect of Overt Observation on Engagement Times
Christian, A. (2019). Participant Reactivity in an Exhibition: The Effect of Overt Observation on Engagement Times. Visitor Studies, 22(1), 67Р83. https://doi.org/10.1080/10645578.2019.1603739
Approaches to New Technologies in American Studies: Programmatic Considerations
Birkle, C., & Däwes, B. (2019). Approaches to New Technologies in American Studies: Programmatic Considerations. Amerikastudien / American Studies, 64(1), 5Р13.
Entwicklung von Lernkompetenzen im handlungsorientierten Technikunterricht
Entwicklung von Lernkompetenzen im handlungsorientierten Technikunterricht.Vortrag anlässlich der Studientage der Pädagogischen Hochschule Bern РWissen erwerben, Kompetenzen entwickeln.
Current Research in English and American Studies
Graduiertenkonferenz in Zusammenarbeit mit dem DokNet (EUF)