fileadmin/content/fakultaeten/fakultaet-2/dokumente/fep-unterlagen/wr-empfehlungen-zum-hochschulsystem-sh.pdf
6, 17 Su m m e So ns ti ge E in ri ch tu ng en G es am ts um m e Su m m e Ze nt ra le E in ri ch tu ng en Su m m e Ca m pu sü be rg re if en de s Ra di ol og ie ze nt ru m Su m m e Ze nt ru m fü r In te [...] 1, 89 39 2, 35 58 ,0 0 Su m m e Ca m pu sü be rg re if en de s D ia gn os ti kz en tr um Su m m e Ca m pu sü be rg re if en de s Ra di ol og ie ze nt ru m Su m m e Ze nt ru m fü r In te gr at iv e Ps yc [...] hi at ri e - Z IP g G m bH Su m m e Ze nt ra le E in ri ch tu ng en Su m m e So ns ti ge E in ri ch tu ng en G es am ts um m e Su m m e K lin ik en Pr of es su re n [B e1 9] Su m m e Pr of es su re n W
fileadmin/content/institute/germanistik/dokumente/downloads/wortschatzarbeit-und-literalitaet-endfassung-07-09-2010.pdf
1998: What´s in a word? Vocabulary development in multi- lingual classrooms; Oakhill (Trentham). Nagy, W. E./Hermann, P. A. 1987: Breadth and Depth of Vocabulary. In: McKeown, M./Curtis, M. E. eds.: The [...] Sprachdatenbasis) entwickelt werden konnte. „Children with a small mental lexicon are inescapable at risk. For them, a lexicon denied may be a grammar denied.” (Locke 1997, 282) sinngemäß: Kinder mit einem [...] Tübingen (Narr). Lauffer, B. 1997a: What´s in a word that makes it hard or easy: some inter- lexical factors that affect the learning of words. In: Schmitt, N./McCarthy, M. eds.: Vocabulary: Description
fileadmin/content/institute/mathematik/schmitz/worldcountingwithbinomialswebref0623.pdf
per+printable,g_1:1c m:gu4kJE5d4cU=&usg=AI4_-kSDPYHfnS1pA5_- IJEI3ARgrAa53g&sa=X&ved=2ahUKEwj24qyy_LH_AhWgRWwGHXVfCIcQgIoDKAF6BAgSEBU&bi w=1280&bih=723&dpr=2#imgrc=jv_zIe1r_EZt8M Maths Camp 2023 http://jwilson [...] and-number-patterns-in-pascals-triangle/#:~:text=It is a lovely surprise,the top of the post. Many formal aspects of Catalan numbers (and OEIS)(a public talk) https://math.mit.edu/~rstan/transparencies/china [...] g_1:1cm:gu4kJE5d4cU=&usg=AI4_-kSDPYHfnS1pA5_-IJEI3ARgrAa53g&sa=X&ved=2ahUKEwj24qyy_LH_AhWgRWwGHXVfCIcQgIoDKAF6BAgSEBU&biw=1280&bih=723&dpr=2#imgrc=jv_zIe1r_EZt8M https://www.google.com/search?client=sa
fileadmin/content/zentren/nec/dokumente/projekte/working-paper-wachstumstreiber-und-suffizienzhindernisse-auf-kommunaler-ebene.pdf
aufgenommene Umweltschutzprinzip gem. Art. 20a GG (erweitert um den Tierschutz im Jahr 2002). Wie bei dem Sozialstaatsprinzip handelt es sich auch bei Art. 20a GG nicht um ein subjektives Umweltgrundrecht [...] einen in den Grundsätzen der Planung in § 1 Abs. 5 und Abs. 6 sowie § 1a BauGB, zum anderen in den Verfah- rensvorschriften des § 13a BauGB. Grundsätze der Planung Gem. § 1 Abs. 5 BauGB soll die Bauleitplanung [...] Abschlussbericht_Projekt_Suffizienz_DIN_A4.indd WACHSTUMSTREIBER UND SUFFIZIENZHINDERNISSE AUF KOMMUNALER EBENE Eine Untersuchung unter besonderer Berücksichtigung rechtlicher Aspekte im Rahmen des Fo
fileadmin/content/institute/romanistik/dokumente/dokumente-zum-studium/wissenschaftliches-arbeiten-zitieren.pdf
pdf 2 Was ist ein Plagiat? Gérard Genette: Palimpseste. Die Literatur auf zweiter Stufe. Frankfurt a.M., Suhrkamp, 1993, S. 10: Heute (am 13. Oktober 1981) glaube ich fünf Typen transtextueller Beziehungen [...] veröffentlicht wird. Rabien, Adela (2010): Das Bild der Frau in den Liedertexten des Flamenco. Frankfurt a.M.: Peter Lang (Diss. 2008). 5 Zitation Für Zitate besteht eine Nachweispflicht. Direkte (also dem Wortlaut [...] Hochschulschrift Rabien, Adela (2010): Das Bild der Frau in den Liedertexten des Flamenco. Frankfurt a.M.: Peter Lang (Diss. 2008).
fileadmin/content/abteilungen/paed-geistige-entwicklung/wissenschaftliches-arbeiten-ge-2025-1.pdf
Wissenschaftliches Arbeiten GE 2025 W I S S E N S C H A F T L I C H E S A R B E I T E N I N D E R A B T E I L U N G P Ä D A G O G I K B E I B E E I N T R Ä C H T I G U N G D E R G E I S T I G E N E N T W I [...] sind. A B T E I L U N G P Ä D A G O G I K B E I B E E I N T R Ä C H T I G U N G D E R G E I S T I G E N E N T W I C K L U N G Schlussteil oder Fazit (Roos & Leutwyler, 2022) 6 6. ZITATIONSREGELN A B T E [...] rsuch gewertet werden. A B T E I L U N G P Ä D A G O G I K B E I B E E I N T R Ä C H T I G U N G D E R G E I S T I G E N E N T W I C K L U N G 13. LITERATURVORSCHLÄGE Bänsch, A. & Alewell, D. (2020).
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-christian/dokumente/projekte/der-norden-taucht-ab/wir-werben-fuer-unser-klima.pdf
Tipps: 1.) Davinci Resolve (Englisch) für Windows und Mac à https://www.youtube.com/watch?v=Wdgm6-4uQ1M 2.) Shotcut (Deutsch) für Windows und Mac à https://www.youtube.com/watch?v=H10bYDxFAb8 3.) Powtoon [...] für Windows und Mac (Video gestalten) àVideo Maker | Make Videos and Animations Online | Powtoon 4.) Adobe Spark (Deutsch) für Windows und Mac (Video gestalten) à spark.adobe.com/de-DE 16 Werbt für unser [...] es darum, eure einzelnen Filmschnipsel zu einem kompletten Film zusammenzubringen. Dafür müsst ihr u.a. entscheiden, welche Szenen benutzt werden sollen, Versprecher rausschneiden und die Übergänge erstellen
fileadmin/content/projekte/partners-in-mobility/aktuell/winterschoolflyer.pdf
Wild (Partners in Mobility, EUF) 9:15 – 9:30 a.m. Break 9:30 – 10:30 a.m. ‘Dutch ideas’ on school education Kirsten Stadermann (EUF) Think Tank - Developing a Europe Module / European Cer- tificate for Teacher [...] invitation) 10:30 – 10:45 a.m. Break 10:45 – 11:45 a.m. Intercultural Aspects of Art Education in Northern Germany Prof. Dr. Friederike Rückert (EUF) Think Tank - Developing a Europe Module / European [...] - 2:45 p.m. A shower – a way to promote multilingualism in schools Dr. Petra Linderoos (Jyväskylän yliopisto) 2:45 – 3:00 p.m. Break 3:00 – 4:00 p.m. International internships Kirsten Großmann & Johanna
fileadmin/content/institute/anglistik/bilder/etc/welcome-to-the-playground-gasp-presentation.pdf
Writing Exercises W e lc o m e t o t h e P la y g ro u n d : C re a ti v e W ri ti n g i n S p ra ch p ra x is 2 • Honorary North German from New South Wales • B.A. Psychology, M.A. Creative Writing (Macquarie [...] W e lc o m e t o t h e P la y g ro u n d : C re a ti v e W ri ti n g i n S p ra ch p ra x is 16 Workshopping as a Skill Starting with a summary: the ability to quickly and succinctly distil a piece of [...] Creative Writing in a non-native language is a dynamic process consisting of a dialogic relationship between literature, language acquisition, and identity. - Sreedhevi Iyer W e lc o m e t o t h e P la y
fileadmin/content/portal/international/bilder/fremdsprachenzentrum/dateien/welcome-guide-europa-universitaet-flensburg.pdf
location to enjoy the sunny weather and a nice view. In summer it is used for all kinds of festivals. It is also a place for people who like to relax and have a barbecue. https://www.flensburger-foerde [...] Flensburger Brauerei Brewery Tour Flensburg Brewery offers you a wide range of beers. Besides the classical types of beers, guests are wel- come to a try the exclusive selection of seasonal types, non-alcoholic [...] International Center Auf dem Campus 1a 24943 Flensburg Welcome Guide 2 Arrival How to get from Hamburg Airport to Hamburg Main Train Station By suburban train Hamburg Airport (S-Bahn) station is located