Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/modul-22-trading-energy.pdf
the different case study teams Medienformen / media used: Case studies as group work and lectures with beamer based presentations, case studies and interactive business games, introduction to and use of [...] Modul 22: Trading Energy Studiengang/course: M. Eng. Energie- und Umweltmanagement / M. Eng. Energy and Environmental Management Modulbezeichnung / module name: Trading Energy ggf. Kürzel / abbreviation [...] covered in the module: ● Introduction to energy markets: ○ oil & coal ○ natural gas & LNG ○ carbon (EU ETS) ○ electricity market ● How to trade energy & why ○ Markets & market participants ○ Instruments
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/modul-39-development-strategies-and-organizations-in-international-development-cooperation.pdf
Modul 39: Development Strategies and Organizations in International Development Cooperation Studiengang: M. Eng. Energie- und Umweltmanagement / M. Eng. Energy and Environmental Management Modulbe-zeichnung: [...] practical individual, pair and group exercises, based on analysis, comparison and drafting of case studies, interactive internet use, and development of scenarios. Arbeits-aufwand: In this module students [...] preparing for the project of the International classroom as well as for the Master’s theses research. Studien- Prüfungsleistungen: Assessment of students participation, performance, study of relevant literature
fileadmin/content/zentren/nec/dokumente/downloads/suffi-flyer-pdf.pdf
zu erreichen, müssten verschiedene politische Massnahmen festgelegt werden. Eine Studie des SERI, die im Auftrag der EU erarbeitet wurde, identifiziert entsprechende Politikinstrumente und Akteurskons
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/forschungsergebnisse-9-enfk2020-20190521-final.pdf
Erforderlichkeit in zukünftigen Studien eine ganzheit- liche Betrachtung zu wählen und beispielsweise andere Sektoren bei der Analyse von Emissionen mit einzubeziehen, wird in der Studie auf die Notwendigkeit der [...] uction/european-emission-allowances-auction-download https://www.entsoe.eu/publications/tyndp/tyndp-2014/ https://www.entsoe.eu/publications/tyndp/tyndp-2014/ http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1203601 http://dx [...] systemischer Sicht einbezogen werden. Schließlich sollen die Ergebnisse gegenüber der Praxis und anderen Studien abgegrenzt und inhaltlich eingeordnet werden. So soll die Aussagekraft der ermittelten Schlussfolgerungen
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/forms-for-students-and-alumni/pruefungsordnungen-eum-eng-neu-2018-lc.pdf
event of failure to pass. §14 Examinations that mark the culmination of studies (4) Examinations that mark the culmination of studies are mandatory exams taken by students at the conclusion of their course [...] §13 Examinations taken during the course of study §14 Examinations that mark the culmination of studies §15 Repeat examinations §16 Written examinations, oral re-examinations §17 Oral examinations §18 [...] master’s degree is a professional qualification which entitles the holder to begin her or his doctoral studies. §4 Entrance requirements (1) The entrance requirements for the EUF master’s degree program in Energy
fileadmin/content/seminare/geschichte/dokumente/etc/2008-10-16-fachprofile-lehrerbildung-16052019.pdf
Einführungen in das Studienfach werden in den einzelnen Fachprofilen zwar nicht genannt, sie gehören gleichwohl in das Curriculum jedes Studienfachs. • Die Gliederungen der Studieninhalte in einzelne Bereiche [...] , komplett einzelnen Studienfächern zuordnen. Die Qualifikation wird stattdessen nachfolgend auf Studienbereiche bezogen, die entweder jeweils überwiegend Teil eines Studienfaches sind oder verschiedenen [...] . Seite 13 2.2 Studienbereiche im Fächerkomplex Arbeit, Wirtschaft, Technik 2.2.1 Studienbereich Arbeit und Beruf 2.2.1.1 Bereichsspezifisches Kompetenzprofil Die Studienabsolventinnen und -absolventen
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/the-meng-programme/internship-epos-neu-2019.docx
Approval to internships can only be given if the internship hasn´t any impact on finishing your studies in time and during the scholarship period. If approval is given, DAAD can reimburse your expenses
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/guidelineschecklist-for-final-exam-03-02-20-bm.pdf
website pages from the Internet, radio/TV broadcasts. If unpublished secondary sources (master theses, studies, unpublished research papers) have been used, a copy of the relevant parts can be demanded by the
fileadmin/content/studiengaenge/transformationsstudien/dokumente/downloads/leitfaden-fuer-wissenschaftliches-arbeiten.pdf
Sie sich in Bezug auf das wissenschaftliche Arbeiten und Schreiben im Rahmen des Masterstudiengangs Transformationsstudien orientie- ren können. Er beinhaltet allgemein geltende (sozial-)wissenschaftliche [...] Europa-Universität Flensburg (2017). Den Wandel studieren. Abgerufen am 30. November 2017: https://www.uni-flensburg.de/nec/ma-transformationsstudien/ Anmerkung: Wenn es keine/n klare/n Autor/in gibt [...] Europa-Universität Flensburg (o.D.). Den Wandel studieren. Abgerufen am 30. November 2017: https://www.uni-flensburg.de/nec/ma-transformationsstudien/ Bei Online-PDFs brauchen Sie nicht das Abrufdatum
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-de/zip-eijkmann.zip
ory-telling.eu/de/node/424/ http://science-story-telling.eu/de/node/424/ Hintergrundernaehrung.pdf Essen, Energie und Arbeit 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Essen, Energie [...] von Christiaan EijkmanChristiaan Eijkman 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie von Christiaan Eijkman (1858 - 1930) Christiaan Eijkman war ein niederländischer Physiker [...] Reis; 2 Biographie von Christiaan Eijkman Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu 3. Die Tiere, die durch eine Injektion der Erre- ger erkrankt waren, bekamen braunen Reis; 4. Die