fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/forschung/59.-dge-kongress/p-7-3-dge2022.pdf
PowerPoint-Präsentation Peer-Education-Ansätze zur besseren Erreichbarkeit Jugendlicher und junger Erwachsener im IN FORM-Projekt „KlimaFood - Lebensweltorientierte klimafreundliche und gesundheitsför
/evb/forschung/klimafood/veroeffentlichungen
Veröffentlichungen Vorlesen Hier finden Sie wissenschaftliche Publikationen sowie Kongressbeiträge. Wissenschaftliche Publikationen Fachartikel in der Ernährungs Umschau international (6/2023) Der Art
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/newsletter/newsletter-ausgabe-01-2023.pdf
2022 Model employment contract MSCA Global Fellowships published MSCA Global Fellowships Musterarbeitsvertrag veröffentlicht The German Marie Skłodowska Curie Actions (MSCA) Working Group on Model Employment [...] Employment Contracts has now provided a model employment contract for the Global Fellowships (GF) in Horizon Europe for German host institutions. The model contract is in German language and serves as a non- [...] is designed as a service contract according to § 611 BGB (German Civil Code) and is based on the model developed for Horizon 2020. More information can be found here. Source: KoWi Newsletter, 02.12.2022
fileadmin/content/institute/daenisch/dokumente/publikationen-karoline-kuehl/kuehl-2017-translocated-danish-in-northern-europe-the-case-of-faroe-danish-and-dano-norwegian_01.pdf
Norway and the Faroes within a framework of postcolonial linguistic development, namely the ‘Dynamic Model of Postcolonial Englishes’ (Schneider 2009), originally proposed to cover the evolution of postcolonial [...] In contrast, the comparison with Norway and the other postcolonial sit- uations which the ‘Dynamic Model’ is based on, shows that the evolution of Faroe- Danish does not follow a postcolonial path. This [...] the main topic of the paper. In order to compare these diferent situations, I apply the ‘Dynamic Model of Postcolonial Englishes’ (Schneider 2009), a framework originally designed to provide an analyt
/studium-lehre/studierendenservice/pruefungen-abschlussarbeiten-und-zeugnisse/po-wechsel
Überleitung im BA Bildungswissenschaften von GPO 2015 auf PStO 2020 Vorlesen Bildung- Erziehung- Gesellschaft Teilstudiengang Bildung- Erziehung- Gesellschaft Weder beim Teilstudiengang Bildung – Erzi
fileadmin/content/institute/daenisch/dokumente/downloads/liste-der-modellgrundschulen-mit-daenisch-stand-august-2022.pdf
Modellschulen Dänisch Freiwilliges Unterrichtsangebot Dänisch an Grundschulen in Schleswig-Holstein 9 Grundschulen, 12 Schulstandorte (Stand: 1.8.2022) Nummer Kreis Schule Ort Homepage 1 Nordfriesland
/zebuss/veranstaltungen/abgeschlossene-veranstaltungen/sen-t3-winter-school
Graz 21.03. (Tue) School Visits (split into three groups) Lunch Break Workshop: Using the "Didactic Model for Inclusive Teaching and Learning" in Teacher Training Dr. Julia Frohn, Humboldt-Universität zu
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/sutalo-tanja/strukturorientierte-lrs-foerderung
Strukturorientierte LRS-Förderung (Dissertationsprojekt) Vorlesen Gegenstand des hier vorgestellten Dissertationsprojekts ist eine iterativ-zyklische Entwicklung (Prediger et. al 2012:453) und Erprobu
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/veroeffentlichungen/food-and-move-literacy/competence-framework-food-and-move-literacy-engl.-.pdf
implement ideas and suggestions to improve eating habits Needs-based nutrition can “read” and understand models about selecting food, e.g. the food pyramid is aware of own dietary requirements in view of food
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/veroeffentlichungen/food-and-move-literacy/competence-model-food-and-move-literacy-engl.-.pdf
AREAS OF PROFICIENCY FOR FOOD & MOVE LITERACY MOVEMENTNUTRITION AND Food & Move Literacy proficiency model © BLE