Max Mustermann
Mediothek - Testothek
Maxima Musterfrau
/ices/ices-research-school/qualification-opportunities/vergangene-veranstaltungen/democracy-courses-brunkhorst-thornhill
long period of wars and revolutions let to the greatest human catastrophe of mankind (mass crimes against humanity) on the one side, and to the greatest defeat of the global (far) right ever. Both results
Second International Conference of the German Cognitive Linguistics Association, Interdisciplinary Centre for Cognitive Language Studies (ICCLS), Ludwig-Maximilians-Universität München
/chemie/forschung/fach-prosa/fach-sprachstand
Forschungsprojektes wurden daher drei Instrumente entwickelt und evaluiert (ein fachbezogener C-Test, eine Lesetest und eine Schreibaufgabe), die der Erhebung des (Fach-)Sprachstandes von Studierenden im Kontext [...] tandes von Lehramtsstudierenden im Kontext des Faches Chemie Entwicklung und Evaluation von Testinstrumenten für Studierende des Lehramtes Chemie zur Erhebung des Sprachstandes im allgemein- und im fa
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2019/-11-redaktionsfassung-neue-psto-m.ed.-sondpaed-2019-inkl.-fsaen-fuer-2.-lesung-senat-stand-09-01-2019.pdf
Nachweis eines Bachelorabschlusses gemäß Absatz 1 ist vorbehaltlich der Bestimmungen des Abs. 3 spätestens zu Beginn der Vorlesungszeit zu erbringen. Wird der Nachweis nicht erbracht, ist eine Auflagenzulassung [...] Prüfungsangelegenheiten festgelegten Form anmelden. (2) Die An- und Abmeldung zu einer Prüfung muss bis spätestens zwei Wochen vor dem Prüfungstermin erfolgen. Abweichend von Satz 1 ist die An- und Abmeldung zu [...] Bewertung einer einzelnen Prüfungsleistung nicht einverstanden sind, müssen dies unverzüglich, spätestens aber innerhalb von einem Monat nach gemäß § 11 22 Abs. 5 erfolgter Bekanntgabe des Prüfungsergebnisses
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.12-pecc-vol.-1.pdf
it's time hooray to put on your dress put on your dress it's party time today. Lotte: letztes mal hattest du dich dabei auch vertan Teacher: i know i am sorry and mona? Mona: trousers Teacher: okay and only [...] around ((turns them around and moves them closer together, so they are back-to-back)) cornelius du behauptest jetzt zum beispiel i'm wearing yellow trousers lukas muss sagen that's right das ist richtig that's
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.13-pecc-vol.-1.pdf
teacher)) Teacher: reading Lukas: reading books Teacher: you can also say i don't like ich mag nicht das könntest du auch nehmen i like or i don't like Lotte: oder a little bit Teacher: mhh [2.13] GS 2 3b 200315
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.14-pecc-vol.-1.pdf
switching to German to explain a task Use of media - CD with different audio files (for the test) - Worksheet (test) - Picture cards - Blackboard - Cardboards (which are put up on the pupils’ desks to divide [...] immediately picks them up again)) you write down your name Lotte: is this a test? Teacher: ihr wisst ja so'n richtig großer test ist es nie. ABER (-) ich möchte mal sehen was ihr könnt (xx) okay? Class: [...] pupils demonstrate their listening comprehension skills about free-time activities by completing a test. § The pupils can say what free-time activities they like and do not like. § The pupils recall the
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.3-pecc-vol.-1.pdf
clocks to twelve and show them to the teacher)) Teacher: one point for every table. ((some pupils protest loudly)) Oscar: zwei zu eins. Teacher: < it's quarter past four.> < quarter past four.> Paul: du [...] please (--) give me (-) one sentence felix and matt can you please stop it now. ((Felix and Matt protest and start explaining themselves)) i don't care really. just STOP it now. ((waits for the boys to
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.4-pecc-vol.-1.pdf
step forward))] Marvin: [((screams in joy))] ich bin weiter als du. Amelie: one Marvin: du hattest aber du hattest nur leichte. Amelie: ((throws the dice)) two [one two] [((moves her token two steps forward))] [...] your english stuff? where is your activity book? where is Class: ((pupils mumble)) Teacher: nelly könntest du bitte jetzt mal bitte deinen tisch mal ein bisschen zackig aufräumen? flasche weg schere weg [...] Nelly: ((hurries to the bin)) Teacher: alright möchtes- ich hab schon guten morgen gesagt deswegen möchtest du guten morgen sagen? ((to the researcher)) Researcher:good morning boys and girls. Class: good
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.5-pecc-vol.-1.pdf
much. the OUTER circle plea:se sit down. the outer circle please sit down. Class: ((some pupils protest but sit back down)) Teacher: psh a:nd i´m waiting for marvin and carl and no and the inner circle [...] Teacher: simon says go outside and have a break Class: yeah: Teacher: good bye everyone. Emma: ((protests loudly)) [das muss doch er sagen] [((points at Matt))] Teacher: but matt matt matt doesn´t know