/valcon/de/
Kontakt : valcon -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.de Finanzierung: Challenges for Europe Finanzierungsperiode: 9/2020 - 8/2024 Folgt uns: Twitter ResearchGate News
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/meier-sternberg-michael-dr
Schul- und Bildungsforschung der Martin Luther-Universität Halle-Wittenberg 29 (S.149-157). Halle an der Saale: Martin Luther-Universität Halle-Wittenberg. • Bennewitz, H. & Meier, M. (2010). Vom Peer-Sein [...] hung (ZSB) der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg "Bildung zwischen Integration und Selektion. Perspektiven der Schul- und Bildungsforschung" in Halle a. d. Saale am 04.09.2007. • Informelles Lernen [...] Jugendinstitutes und des Zentrums für Schulforschung der Universität Halle im Workshop 1 "Informelles Lernen in Familie, Schule und Beruf" in Halle a. d. Saale am 20.10.2006. • Leistungsbewertung in der Schulklasse
/kunst/wer-wir-sind/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/herschbach-markus-dr
Düsseldorf, Germany 2015 GRÆNSELANDUDSTILLING Sønderjyllandshallen Aabenraa, Danmark 2014 GIVE-EGNENS MUSEUM, Give, Danmark 2014 GRÆNSELANDUDSTILLING Sønderjyllandshallen Aabenraa, Danmark HILLERØD KUNSTFORENING [...] MUSEUM 2013 GRÆNSELANDUDSTILLING Sønderjyllandshallen Aabenraa, Danmark Ministry of justice Schleswig-Holstein, Kiel, Germany 2012 GRÆNSELANDUDSTILLING Sønderjyllandshallen Aabenraa, Danmark 2012 BUNKER-D [...] Danmark 2019/20 GRÆNSELANDUDSTILLING Museumsberg, Flensburg, Germany 2019 GRÆNSELANDUDSTILLING Sønderjyllandshallen Aabenraa, Danmark 2019 Atelierhaus KUNSTVEREIN 8, Anscharpark, Kiel, Germany 2019 NICOLAI
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/eum/wer-wir-sind/team/professorinnen/juniorprof-dr-frauke-wiese
Dominković, D./ McKennaef, R. (2021): "An expert survey to assess the current status and future challenges of energy system analysis". Smart Energy , Volume 4 , 100057. https://doi.org/10.1016/j.segy.2021 [...] Krien, U./ Plessmann, G./ Wiese, F./ Wingenbach, C. (2017): "Addressing Energy System Modelling Challenges: The Contribution of the Open Energy Modelling Framework (oemof)". Preprints , 2017020055 . doi:10 [...] ors-integrated-modellin Wiese, F. (2016): "Open Data and Open Source as a precondition to meet challenges in modelling sustainable energy systems". Abstract from Sustain-ATV Conference 2016, Kgs. Lyngby
/daf-daz/wer-wir-sind/personen/romano-sarah
Cantone, K., Haller, P., Olfert, H.: Teacher Trainees’ Attitude towards Linguistically Diverse Classrooms. Multilingual Individuals and Multilingual Societies 2, Universität Hamburg. 09/2013 mit Haller, P.: [...] Kunstgeschichte an der Ruhr-Universität Bochum Publikationen Cantone, K.F., H. Olfert, S. Gerhardt, P. Haller & S. Romano (2022). Professionalisierung für sprachliche Vielfalt? Eine Zwischenevaluation des " [...] mit Zuwanderungsgeschichte" in Nordrhein-Westfalen. In: ÖDaF-Mitteilungen 1/2016. Cantone, Katja; Haller, Paul; Olfert, Helena & Romano-Bottke, Sarah (2012): Abschlussbericht zum Schulversuch "Unterricht
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
fileadmin/content/portal/international/dokumente/incomings/virtual-courses-ivsc/international-virtual-societal-challenge-focus-environment-race-gender.pdf
Description: The Intercultural Virtual Societal Challenge e-course (IVSC) seeks to empower students to address real world societal challenges through challenge-based learning and intercultural and digital upskilling [...] Description: The Intercultural Virtual Societal Challenge e-course (IVSC) seeks to empower students to address real world societal challenges through challenge-based learning and intercultural and digital upskilling [...] Description: The Intercultural Virtual Societal Challenge e-course (IVSC) seeks to empower students to address real world societal challenges through challenge-based learning and intercultural and digital upskilling
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-magnus-frank
(Lehrauftrag, MLU Halle-Wittenberg) SoSe 2020 Mehrsprachigkeit in der Schule (TU Dortmund) Lehren und Lernen in migrationsgesellschaftlichen Differenzverhältnissen (Lehrauftrag, MLU Halle-Wittenberg) SoSe [...] für Studenten im Kontext der sog. Gülen-Bewegung". Gutachter: Prof. Dr. Georg Breidenstein (MLU Halle-Wittenberg) und PD Dr. habil. Thomas Geier (TU Dortmund) Oktober 2019 - September 2020 wissenschaftlicher [...] tlicher Mitarbeiter am Zentrum für Schul- und Bildungsforschung an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg Oktober 2016 bis Oktober 2018 wissenschaftlicher Mitarbeiter im DFG-Projekt "Die Pädagogik
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/zielinski-sascha
ersität Halle-Wittenberg (1. Staatsexamen) 2014 bis 2015 Stipendiat der Landesgraduiertenförderung, Sachsen-Anhalt 2015 bis 2018 Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg [...] Märchen von den Dingen. Die Schulschreiberkinder in Laucha. Unter Mitarbeit von Sascha Zielinski. Halle (Saale): Hasenverlag. Artikel und Aufsätze: John-Wenndorf, Carolin/Zielinski, Sascha (2024): Verbündete
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/international/sprachen/zentrum-fuer-sprachen/ivsc-courses
Virtual Societal Challenge Vorlesen The Intercultural Virtual Societal Challenge e-course (IVSC) seeks to empower students to address real world societal challenges through challenge-based learning and i [...] involves students in challenge-based learning in relation to one thematic area: environment, gender, race or inclusion. For each thematic strand, students identify a specific related challenge that requires [...] community in relation to the challenge, Participation in a 10-minute Q/A discussion Task B: One-page summary of the key learnings, project approach taken, discussion of challenges the group experienced, how
fileadmin/content/portal/international/dokumente/incomings/virtual-courses-ivsc/international-virtual-societal-challenge-focus-race.pdf
Description: The Intercultural Virtual Societal Challenge e-course (IVSC) seeks to empower students to address real world societal challenges through challenge-based learning and intercultural and digital upskilling [...] students in challenge-based learning in relation to one or all of the three thematic areas: environment, gender or race. For each thematic strand, students identify a specific related challenge that requires [...] the TRIP Intercultural Virtual Societal Challenge (VSC) E-Course is to create opportunities for students at all levels to critically explore key societal challenges and to empower them to contribute to positive
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-