Conspiracy Theory and 9/11
This international MA seminar was a successful attempt to bring together MA students and PhD candidates from the universities of Flensburg, Odense, Fribourg, and Heidelberg to work across national boundaries on a common topic.
soldat, arbejder, anark
Ernst Jünger (1895-1998) er en af de stїrste og samtidig mest omstridte tyske forfattere i det 20. Њrhundrede. Da Fїrste Verdenskrig brїd ud i august 1914, meldte han sig straks under fanerne, og i efterЊret 1918 modtog han Tysklands hїjeste militѕre udmѕrkelse, Pour le mЋrite, for sin krigsindsats.I 1920 debuterede Jünger med den selvbiografiske I stЊlstormen, der regnes for en af de bedste bїger, der er skrevet om Fїrste Verdenskrig, og har begejstret lѕsere som AndrЋ Gide, Jorge Luis Borges og herhjemme Thorkild Bjїrnvig.Op gennem 1920'erne markerede Jünger sig som en af sin generations vigtigste forfattere, pЊ samme tid ultrakonservativ og eksperimenterende avantgardist med forbindelser til bl.a. den franske surrealisme.Interessen for Jünger og hans forfatterskab, der omfatter romaner, fortѕllinger, essayistik, filosofi og dagbїger og strѕkker sig over det meste af det 20. Њrhundrede, har siden Murens fald vѕret stїt stigende bЊde internationalt og i Danmark.Soldat, arbejder, anark. Ernst Jüngers forfatterskab er den fїrste samlede fremstilling af denne fascinerende Њrhundredskikkelse pЊ dansk. Den er skrevet af fїrende danske og internationale eksperter og fїlger forfatterskabet fra debuten om soldaterlivet i skyttegravene over mellemkrigstidens interesse for arbejderen frem til alderdomsvѕrkets dyrkelse af den uafhѕngige anark.Med bidrag af Christian Benne, Karl Heinz Bohrer, Anders Ehlers Dam, Heinrich Detering, Carl-Gäran Heidegren, Sїren Harnow Klausen, Kathrin Maurer, Daniel Morat, Adam Paulsen, Michael Karlsson Pedersen, Jan Rosiek, Kasper HedegЊrd Schiїlin og Frederik Stjernfelt
First Language Awareness: Evidence from Language Acquisition
First Language Awareness: Evidence from Language Acquisition 26.7.2010, 10th International Conference of the Association for Language Awareness (ALA), Universität Kassel
Cartooning Resistance: Irony and Authentication in ZerocalcareХs Kobane Calling
Schmid, J. C. P. (2018). Cartooning Resistance: Irony and Authentication in Zerocalcare's Kobane Calling. International Journal of Comic Art , 20(1), 153Р69.
Planungsmerkmale von kompetenzorientiertem Berufsschulunterricht
Grimm, A. (2011):КPlanungsmerkmale von kompetenzorientiertem Berufsschulunterricht. In: Fischer, N. Grimm, A. (Hrsg.):КLernen und Lehren in der beruflichen Bildung. Professionalisierung im Spannungsfeld von Hochschule und Schule. Friedhelm Schütte zum 60. Geburtstag.КFrankfurt am Main: Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften, S. 269 - 282.
Lernen und Lehren in der beruflichen Bildung. Professionalisierung im Spannungsfeld von Hochschule und Schule. Friedhelm Schütte zum 60. Geburtstag
Fischer, N. Grimm, A. (Hrsg.) (2011): Lernen und Lehren in der beruflichen Bildung. Professionalisierung im Spannungsfeld von Hochschule und Schule. Friedhelm Schütte zum 60. Geburtstag. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften.
Handwerksmeister oder Akademiker? Zur Diskussion über die Ausbildung von Lehrkräften an berufsbildenden Schulen in der Weimarer Republik
Herkner, V. (2011): Handwerksmeister oder Akademiker? Zur Diskussion über die Ausbildung von Lehrkräften an berufsbildenden Schulen in der Weimarer Republik. In: Fischer, N. Grimm, A. (Hrsg.): Lernen und Lehren in der beruflichen Bildung. Professionalisierung im Spannungsfeld von Hochschule und Schule. Friedhelm Schütte zum 60. Geburtstag. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften, S. 61-79.
No, they can't' ... translate President Obama into German: A case study in critical cognitive linguistics
'No, they can't' ... Translate President Obama into German: A Case Study in Critical Cognitive Linguistics 7.10.2010, 4th International Conference of the German Cognitive Linguistics Association, Universität Bremen
Studying Authentic Classroom Discourse Data in Academic EFL Teacher Training: The Flensburg English Classroom Corpus
Studying Authentic Classroom Discourse Data in Academic EFL Teacher Training: The Flensburg English Classroom Corpus, in: Julia A. Shurygina (Hg.) Proceedings of the International Conference Foreign Languages in the 21st Century: Issues of Linguistics, Theory and Methods of Teaching 2016. Pensa State University, Penza, Russia, 92-102.
Organic Redox Flow Batteries: An Innovation in the Field of Education for Sustainable Development for Educational Curricula
Rosenberg, Dominique & Bättger, Sebastian & Busker, Maike & Jansen, Walter. (2016). Organic Redox Flow Batteries: An Innovation in the Field of Education for Sustainable Development for Educational Curricula. Conference: International Conference: New Perspectives in Science EducationAt: FlorenceVolume: 5th Edition