/irishstudies/events/inauguration-event
still attend the event online (see above)!! And, stay tuned for photos of the event, and follow us on social media for play-by-plays! Click here to get to our Live-ticker Click here to get to the Photo Gallery
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/ehemalige/default-91ce983a19/research
, Amsterdam, NL July 14-17, 2015 Participation in the ESRC Summer School in Corpus Approaches to Social Sciences (CASS Summer School) , Lancaster University in Lancaster, GB Nov 28-19, 2014 Co-organizer
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/ices-lesekreis/ices-lesekreis-hese-2021-reckwitz
emergence of an educated, urban new middle class form a powerful engine for the singularization of the social. This prize-winning book offers a new perspective on how modern societies have changed in recent
/die-universitaet/organisation-und-struktur/satzungen-und-ordnungen/amtliche-bekanntmachung-der-satzungen/jahr-2022
Studienordnung (Satzung) der Europa-Universität Flensburg für den Studiengang Sozialwissenschaften: Social and Political Change mit dem Abschluss Bachelor of Arts (PStO B.A. Sozialwissenschaften 2022) Vom
/kommunikation/pressemitteilungen/news/senatsvorsitzender-wiedergewaehlt
der Northwestern University in Evanston, USA. 2019 war sie Research Professor an der New School for Social Research, New York und Visiting Scholar am Boston College. Ihre Forschungsschwerpunkte sind u.a.
/forschung/wissenstransfer/kooperation-und-verwertung
aus dem Programmbereich HEAcampus, das mittels Methoden des Design-Thinking politische Bildung mit (Social) Entrepreneurship Education verbindet und dabei verschiedene Zielgruppen innerhalb und außerhalb
fileadmin/content/abteilungen/gesundheit/abschlussarbeiten/kohorte-2/abstract-2011-strauss-simone.pdf
strengthening the internal coping approach by strong internal health related locus of control and social support. Finally, multiple correlations have been established between the resources and coping approaches
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/newsletter/newsletter-ausgabe-01-2022.pdf
and promote new interpretations of Emmanuel Levinas’s philosophy, which insist on its relevance in social-political empirical situations and, hence, emphasize its importance for a philosophical discourse [...] Frist: 17.03.2022 DFG-ANR: Funding Program for French-German Research Projects in the Humanities and Social Sciences/ Deadline: 17.03.2022 Das Förderprogramm dient dem Ausbau und der Intensivierung der de [...] kulturelle Bildung in gesellschaftlichen Transformationen/ Frist: 31.03.2022 BMBF: Cultural Education in Social Transformations/ Deadline: 31.03.2022 Das BMBF fördert Forschungsprojekte und ein Metavorhaben zur
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2014/pruefungsordnung-sonderpaedagogik-mit-fachspezifischen-anlagen.pdf
und sozialen Entwicklung / Edu- cating Students with Emotio- nal, Social and Behavioral Needs (Modul 1) Attachment-Based Pedagogy, Social and Emotional Lear- ning, Experiential Learning: Bindungsgestützte [...] zur Prävention, zur Verhaltenssteuerung und zum Social Skills Training in inklusiven Settings* S 2 Student Voice, Student Participation, Teaching for Social Justice: Politisch geprägte, emanzipations- und [...] Didaktik zur Förderung der emotionalen und sozialen Entwicklung Educating Students with Emotional, Social and Behavioral Needs in the School Context Semester Modul Veranstaltung LP V-Form SWS 1. Sem. Sc
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/wischmann-anke-prof-dr
und Sammelbänden: Wischmann, Anke (2023): "Learning to Adapt? Leave and Arrival as Major Psycho-Social Challenges for Newly Arrived Adolescent Immigrants in Germany". In: Youth 3, no. 3: 809-822 (link) [...] Bozen, September 2018, ECER: Adolescent Learning in the Contexts of Flight and Arrival (Network 7: Social Justice and Intercultural Education) und The worlds of Bildung and education. Interdependences of