Zur Beschulungssituation der IT-Ausbildungsberufe an berufsbildenden Schulen in Schleswig-Holstein
Grimm, A. , . (2020): Zur Beschulungssituation der IT-Ausbildungsberufe an berufsbildenden Schulen in Schleswig-Holstein. In: Grimm, A. (Hrsg.): Didaktik der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik. Band 1: Theoriebildung. Perspektiven auf Berufsbildung, Arbeit und Technik, Band 1. Berlin u. a.: Peter Lang, S. 411 - 425.
Zum Verhältnis zwischen Berufs- und Wirtschaftspädagogik und berufsbezogenen Didaktiken - ein Annäherungsversuch am Beispiel der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik
Hjelm-Madsen, M. (2020). Zum Verhältnis zwischen Berufs- und Wirtschaftspädagogik und berufsbezogenen Didaktiken - ein Annäherungsversuch am Beispiel der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik. In. Grimm, A. (2020). Didaktik der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik. Berlin, Deutschland: Peter Lang Verlag.
Where do Memory and Truth Meet?Х Contrasting Memoir and Documentary in the Comics of Sarah Glidden
ФWhere do Memory and Truth Meet?Х Contrasting Memoir and Documentary in the Comics of Sarah Glidden.In: Dominic Davies and Candida Rifkind, eds., Documenting Trauma: Traumatic Pasts, Embodied Histories & Graphic Reportage in Comics. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2020. 317-34.
Evaluating visitorsХ perceptions of historical experiments in a science center
14th IHPST Conference, Ankara.
Teaching historical practice practically Р understanding science culturally
25th International Congress of History of Science and Technology (ICHST).
Historical perspectives on teaching devices related to historical experiments
Eingeladener Plenarvortrag, 1st International Seminar Educational Scientific Heritage and Science Education, S‹o Paulo.
The Relation between historical experiments and educational demonstrations
Eingeladener elektronischer Vortrag, Instruments-acteurs-rЋseaux-savoirs: pour une approche matЋrielle et locale de lХinstrument scientifique Montpellier.
From experiment to teaching demonstration
XI International Conference on History of Science in Science Education. Campina Grande, PB (e-participation).
Analysing historical experiments with the replication method
Eingeladener Plenarvortrag, Jahrestagung der …sterreichischen Physikalischen Gesellschaft (OEPG), Graz
25th International Congress of History of Science and Technology
Questions of place are gaining increasing importance in the work of historians of science, technology and medicine, to such an extent that some scholars suggest this corresponds to a veritable spatial turn. It is unavoidable that researchers take sides on issues such as the situatedness of knowledge and practices, the problems pertaining to their movements across spaces and cultures (and not only along time) and, above all, the proper choice of scales of analysis Р all the way between the global and the local, which is the core of the 25th ICHSTХs theme. At the same time, this theme relates to the very nature of the Congress as the largest international gathering of historians of science, technology and medicine, inviting all of us to think about what we may say to and learn from each other, considering our own multifarious places and standpoints. Quelle: http://www.ichst2017.sbhc.org.br/ [rev. 17.10.2021].