fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/studiengang/2021-modulhandbuch-update.pdf
(groups of 3-4 students) with report (15 pages + excel model) and group presentation (20min) plus questions (20 min.) Medienformen / media used: Cash flow model in Excel Teaching: white board, power point [...] gsplan.de/%20NEP_2013_2_Entwurf_Teil_1_Kap_1_bis_9.pdf http://www.netzentwicklungsplan.de/%20NEP_2013_2_Entwurf_Teil_1_Kap_1_bis_9.pdf http://www.dena.de/fileadmin/user_upload/Projekte/%20Energiesyste [...] Studien- Prüfungsleistungen / form of examination: Written examination (approx. 90 min.) or oral examination (approx. 15 min.) Medienformen / media used: White board, power point presentation, beamer Literatur
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/sose-17-research-seminar-the-political-economy-of-mediterranean-countries-s.pdf
course as follows: (1 = excellent, 5 = bad; second decimal place in second row) n=8 mw=1,7 s=0,4 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 24.05.2017 EvaSys Auswertung Seite 3 17. The lecturer gives useful feedback to contributions [...] management, discussions not monopolised). 71 n=9 mw=6,3 md=6 s=0,5 0% 1 0% 2 0% 3 0% 4 0% 5 66,7% 6 33,3% 7 20. I contribute to discuss: 1 = never; 4 = sometimes; 7 = often. 71 n=9 mw=5,1 md=5 s=1,3 0% 1 0% 2 0% [...] 0% 2 0% 3 0% 4 11,1% 5 33,3% 6 55,6% 7 22. My usual effort in preparing for this course: (week in mins.; excluding class attendance) > 9015 n=9 mw=5,6 md=6 s=1,7 0% 1 11,1% 2 0% 3 11,1% 4 11,1% 5 33,3%
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/hs-17-18-regional-economics-1-28s-c3-bcdeuropa-29.pdf
Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) > 9015 n=17 mw=5,2 md=5 s=1,5 5,9% 1 0% 2 0% 3 23,5% 4 23,5% 5 29,4% 6 17,6% 7 Offene FragenOffene Fragen 23. Ich war bei den Veranstaltungsterminen folgendermaßen präsent: [...] für den Kurs pro Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) 6% 24% 24% 29% 18% > 9015 mw = 5.2 s = 1.5 n = 1725% 50% 75% 100% 23. Ich war bei den Veranstaltungsterminen folgendermaßen präsent: 12% 65% 24% immernie [...] Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) 15 > 90 n=17 mw=5,2 md=5,0 s=1,5 11.12.2017 EvaSys Auswertung Seite 7 Offene FragenOffene Fragen 23. Ich war bei den Veranstaltungsterminen folgendermaßen präsent: nie
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/hs-17-18-economy-28european-cultures-and-society-29.pdf
place in second row) n=40 mw=1,9 s=0,8 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 18.12.2017 EvaSys Auswertung Seite 3 17. My usual effort in preparing for this course: (week in mins.; excluding class attendance) > 9015 n=44 [...] Auswertung Seite 5 17. My usual effort in preparing for this course: (week in mins.; excluding class attendance) 7% 11% 23% 11% 20% 27% > 9015 mw = 5 s = 1.8 n = 4425% 50% 75% 100% 18. I was present in the [...] lecture. 1 7 n=43 mw=4,4 md=5,0 s=2,0 9. My previous knowledge: 1 = too little for course; 4 = perfect; 7 = knew everything before, course was unnecessary. 1 7 n=42 mw=2,3 md=2,0 s=1,2 10. The requirements of
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/sose-17-topics-in-area-studies-22w240w.pdf
zweiten Zeile) n=17 mw=1,4 s=0,3 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 24.05.2017 EvaSys Auswertung Seite 3 17. Mein üblicher Arbeitsaufwand für den Kurs pro Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) > 9015 n=16 mw=5 md=5 s=1,9 0% [...] für den Kurs pro Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) 6% 25% 19% 13% 38% > 9015 mw = 5 s = 1.9 n = 1625% 50% 75% 100% 18. Ich war bei den Veranstaltungsterminen folgendermaßen präsent: 12% 41% 47% immernie [...] für den Kurs pro Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) 15 > 90 n=16 mw=5,0 md=5,0 s=1,9 Offene FragenOffene Fragen 18. Ich war bei den Veranstaltungsterminen folgendermaßen präsent: nie immer n=17 mw=6,4
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/wise-16-17-topics-in-area-studies.pdf
zweiten Zeile) n=16 mw=1,5 s=0,4 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 08.12.2016 EvaSys Auswertung Seite 3 17. Mein üblicher Arbeitsaufwand für den Kurs pro Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) > 9015 n=16 mw=5,2 md=5 s=1,6 6 [...] EvaSys Auswertung Seite 5 17. Mein üblicher Arbeitsaufwand für den Kurs pro Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) 6% 25% 25% 19% 25% > 9015 mw = 5.2 s = 1.6 n = 1625% 50% 75% 100% 08.12.2016 EvaSys Auswertung Seite [...] 5 n=16 mw=1,5 s=0,4 17. Mein üblicher Arbeitsaufwand für den Kurs pro Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) 15 > 90 n=16 mw=5,2 md=5,0 s=1,6 08.12.2016 EvaSys Auswertung Seite 7 Auswertungsteil der offenen
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
. The exercise here continues with ano- ther boy being called up front by the teacher’s directive (20), and yet another IRF elicit exchange initiated by the teacher’s display question (21). This time, [...] the teacher, who corrects the incomplete prepositional phrase by modelling the correct form (23). (20) T: Please stand in front of the board! (21) Where is he? (22) P: Front of the board. (23) T: In front [...] all of which are initiated by the teacher’s display questions or their ellip- tical versions (11, 14, 20, 25, 30, 35). The pupils’ responses, though, are not followed by an immediate feedback move, but the
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/flecc-online-version.pdf
Paulina. 255 S20: Half past seven. 256 L: Yes, that was right! And Leander! FLECC – Flensburg English Classroom Corpus 134 257 [S20 steht auf und zeigt seine Karte in die Runde.] 258 S20: Mert? 259 S21: [...] And Mrs Duck says, "It's not mine!" 78 11:42 79 L: Here comes Mrs Goose. [Die nächste Bildkarte fällt mehrfach ab, 80 Belustigung bei den S.] And Mrs Goose says, "It's not mine!" 81 Here comes Mrs Hen. [Befestigt [...] "It's not mine!" 83 Here comes the Easter Bunny. [Nächste Bildkarte an Tafel.] 84 S: Mister or Easter? FLECC – Flensburg English Classroom Corpus 33 85 L: And the Easter Bunny says, "It's not mine!" 86 Here
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/dohcce-online.pdf
come to prominence over the last two decades” (22010, p. xvii), McEnery, Xiao & Tono (2011) point out that “the corpus-based approach to linguistics and language education has gained prominence over the [...] morning. 5295 L. Now, Manuela, switch it on. [Tonband, Diaprojektor] 5296 […] Now, this Unit 20 today, this Unit 20. 5297 TB. ……. rt one. What will Richard do? 5298 [Richard:] No football today. I can’t know [...] more, the /fə:rst/ picture please. Yes, that’s 5319 the right one, thank you. Unit 20, what’s the title of 5320 Unit 20? 5321 S. What will Richard do? 5322 L. What will Richard do? 162 DOHCCE – The Dortmund
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-ann-kathrin-stoltenhoff
unterschrieben werden), Hinweise zum Bearbeitungszeitraum (allgemein), zur Mindestbearbeitungszeit (= min. 50% der max. Bearbeitungszeit gemäß PO), zur Verlängerung der Abgabefrist, Hinweise zur Eidesstattlichen [...] (DiskursNetz), Transcript Verlag, Bad. 2 (Methoden). 2012/13: Stoltenhoff, A.: Ästhetische Erziehung 2.0: Kunstunterricht mit und über neue Medien. Zuerst publiziert in: Media Culture-Online (LMZ). 2012: [...] Lunchtime Lecture Series " Digitalisation of Education " of the project Partners in Mobility ). 2021 20.12.2021: Workshop "Create your own Cyberfeminism"! Veranstaltung mit Dr. Ann-Kathrin Stoltenhoff (EUF)