Berufliche (Handlungs-)Kompetenzen auf der Grundlage arbeitsprozessbasierter Standards messen
Becker, M./Spättl,G. (2015): Berufliche (Handlungs-)Kompetenzen auf der Grundlage arbeitsprozessbasierter Standards messen.In: bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Р online, Ausgabe 28, 1-19. Online: http://www.bwpat.de/ausgabe28/becker_spoettl_bwpat28.pdf (22-06-2015).
Willumsens dagstemning
Willumsens dagstemning in: Mette Bїgh Jensen und Annette Johansen (Hrsg.): I bїlgen blЊ. Wiillumsen og de badende bїrn, Aarhus Universitetsforlag, Aarhus 2016, S. 53-65
Umsetzung des Arbeitsschutzes im Bereich Hochvolt-Fahrzeuge in Bildungseinrichtungen am Beispiel der Europa-Universität Flensburg
Karges, T. (2016): Umsetzung des Arbeitsschutzes im Bereich Hochvolt-Fahrzeuge in Bildungseinrichtungen am Beispiel der Europa-Universität Flensburg. In: lernen & lehren, Heft 124, S. 174-175.
Towards a Postcolonial Pragmatics of Anglophone North American Indigenous Literatures: Linguistic Liberation of the Reader as a Decolonizing Act
Baudemann, Kristina. Towards a Postcolonial Pragmatics of Anglophone North American Indigenous Literatures: Linguistic Liberation of the Reader as a Decolonizing Act. Pragmatic Perspectives on Postcolonial Discourse: Linguistics and Literature, edited by Christoph Schubert and Laurenz Volkmann, Cambridge Scholars, 2016, pp. 171-93.
Teaching how to apologize: EFL textbooks and pragmatic input
Limberg, Holger (2016). Teaching how to apologize: EFL textbooks and pragmatic input. Language Teaching Research 20 (6), 700-718. doi: 10.1177/1362168815590695
Studying Authentic Classroom Discourse Data in Academic EFL Teacher Training: The Flensburg English Classroom Corpus
Studying Authentic Classroom Discourse Data in Academic EFL Teacher Training: The Flensburg English Classroom Corpus, in: Julia A. Shurygina (Hg.) Proceedings of the International Conference Foreign Languages in the 21st Century: Issues of Linguistics, Theory and Methods of Teaching 2016. Pensa State University, Penza, Russia, 92-102.
Shakespeare and space
Habermann, Ina and Michelle Witen, Eds. Shakespeare and Space: Theatrical Explorations of the Spatial Paradigm. Palgrave Shakespeare Studies Series. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan Press, 2016.
Politikere efterlader et hul i historien
Politikere efterlader et hul i historien. Johnny Kondrup, Markus Floris Christensen og Ivy York Mäller-Christensen. Kronik in: Berlingske Tidende, 24.4.2016. Link: https://www.berlingske.dk/kronikker/politikere-efterlader-et-hul-i-historien-0
Pädagogik Ausserschulischer Lernorte
Erhorn, J. & Schwier, J. (Hrsg.) (2016). Pädagogik au§erschulischer Lernorte. Eine interdisziplinäre Annäherung. Bielefeld: transcript
Organic Redox Flow Batteries: An Innovation in the Field of Education for Sustainable Development for Educational Curricula
Rosenberg, Dominique & Bättger, Sebastian & Busker, Maike & Jansen, Walter. (2016). Organic Redox Flow Batteries: An Innovation in the Field of Education for Sustainable Development for Educational Curricula. Conference: International Conference: New Perspectives in Science EducationAt: FlorenceVolume: 5th Edition