fileadmin/content/institute/chemie/bilder/aus-der-abteilung/2017-txrf-tagung/sboettger-et-al-determination-of-gas-phase-hg-experiments-of-saturation-determination-and-storage-life.pdf
subsequently analysed by a S2 Picofox TXRF (Bruker, Germany). Mercury and arsenic compounds were often used to prevent damage to cultural heritage specimens, e.g. herbaria and paintings [1], and over time
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/studiengang/pruefungsordnungen-eum-en-04052020.pdf
registration, submitted in a timely manner 3. An explanation as to whether (or, as the case may be, how often) the candidate has already failed a master’s examination in the same subject area at another university
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/final-version-book-review-eribon-louis.pdf
131-132). These two novels identify the fact that, when silence enters the public sphere, shame is often the most likely cause. Thus, shaming people for being racist, homo- phobic or misogynous is unlikely
fileadmin/content/abteilungen/daf-daz/dokumente/presse/eva-sek/artikel-flensburger-tageblatt-01.04.2015.pdf
bereits gibt und wie diese aussehen. „Das Thema Seiteneinsteiger ist spannend und wurde noch nicht oft erforscht“, erzählt Ricart Brede. Rüter und Schrage stellen jedoch klar, dass die Teams die Arbeit
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/sose-17-research-seminar-the-political-economy-of-mediterranean-countries-s.pdf
1 0% 2 0% 3 0% 4 0% 5 66,7% 6 33,3% 7 20. I contribute to discuss: 1 = never; 4 = sometimes; 7 = often. 71 n=9 mw=5,1 md=5 s=1,3 0% 1 0% 2 0% 3 44,4% 4 22,2% 5 11,1% 6 22,2% 7 21. There is sufficient [...] mw = 6.3 s = 0.5 n = 925% 50% 75% 100% 20. I contribute to discuss: 1 = never; 4 = sometimes; 7 = often. 44% 22% 11% 22% 71 mw = 5.1 s = 1.3 n = 925% 50% 75% 100% 21. There is sufficient discussion in class [...] monopolised). 1 7 n=9 mw=6,3 md=6,0 s=0,5 20. I contribute to discuss: 1 = never; 4 = sometimes; 7 = often. 1 7 n=9 mw=5,1 md=5,0 s=1,3 21. There is sufficient discussion in class. 1 7 n=9 mw=6,4 md=7,0 s=0
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/hs-17-18-regional-economics-1-28s-c3-bcdeuropa-29.pdf
5% 6 35,3% 7 20. Ich beteilige mich mit Wortbeiträgen/an Diskussionen: 1 = nie; 4 = manchmal; 7 = oft. 71 n=17 mw=3,9 md=4 s=1,1 0% 1 17,6% 2 5,9% 3 47,1% 4 23,5% 5 5,9% 6 0% 7 21. Es finden ausreichend [...] 50% 75% 100% 20. Ich beteilige mich mit Wortbeiträgen/an Diskussionen: 1 = nie; 4 = manchmal; 7 = oft. 18% 6% 47% 24% 6% 71 mw = 3.9 s = 1.1 n = 1725% 50% 75% 100% 21. Es finden ausreichend Diskussionen [...] md=6,0 s=1,0 20. Ich beteilige mich mit Wortbeiträgen/an Diskussionen: 1 = nie; 4 = manchmal; 7 = oft. 1 7 n=17 mw=3,9 md=4,0 s=1,1 21. Es finden ausreichend Diskussionen statt. 1 7 n=17 mw=5,9 md=6,0
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
that “the denotational boundaries between roughly equivalent colour terms in different languages are often incongruent” (Lyons 1977: 246, my italics). The Welsh colour term glas, for example, has a wider
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
Unterrichtsgeschehen als die für die Rekonstruktion des Classroom Discourse bei vielen Fragestellungen oft ausreichende Audioaufnah- me mit einem leistungsstarken Miniaufnahmegerät. Sowohl bei Video- als auch [...] bzw. 6 (2015/16) und 10 (2016/17) der Praktikantinnen und Prakti- kanten. Auch für die Betreuung der oft darauf aufbauenden Masterarbeiten – 8 (2014/15) bzw. 6 (2015/16) und 9 (2016/17) an der Zahl – war
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
found in stu- dent evaluations of courses that included analytical work with the FLECC, and very often, they will wish and ask for more of that work. The following quotations have been collected from [...] awareness of linguistic and communicative paerns of TEFL classroom discourse can be built. And as we often learn more from the negative examples of obviously ‘ropey’ teacher performances, it may be regarded
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/flecc-online-version.pdf
"Gäste" aus der Universität, den Mentorinnen und Mentoren für ihr professionelles Vorbild und die oft substanzielle Anleitung der Studierenden, und nicht zuletzt den Schülerinnen und Schülern für ihre [...] words you don't understand? 88 S: County? 89 L [schreibt county an]: It's a word we won't used [sic] often. 90 Eine Grafschaft. 91 Anything else? Then let's go on with text number three. 92 [Einzelne S lesen