fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/dapsac.103.02jak-1.pdf
of the language of politics (cf. Jäkel 2012). This contribution will focus on one par- ticular issue of US-American politics: the presidential elections and midterm elec- tions, and the language used by [...] of deliberateness or purpose of fully contextualised metaphorical language in a larger corpus (about 44,000 words) of authentic language. All of the rhetorically motivated metaphors in this investigation [...] issue of deliberateness or purpose of fully contextualised metaphorical language in a larger corpus (~ 44,000 words) of authentic language, as for this I can draw on Conceptualising presidential elections 45
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
competence in foreign language teaching. Keywords: denotation, denotational incongruency, EFL English as a foreign language, TEFL the teaching of English as a foreign language, classroom dis- course, [...] different languages are used without full synonymy in the sense of denotational equivalence (cf. Lyons 1977: 213), or when the use of even one and the same term in different varieties of the same language displays [...] denotational incongruencies cannot only be found between different languages, but also between different dialects or varieties of a language. 3 Denotational Incongruencies as Problems in EFL Classrooms: Authentic
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
Peter Lang. Lyster, R.; Ranta, L. (1997): Corrective Feedback and Learner Uptake. In: Studies in Second Language Acquisition 19/1, S. 37-66. McCarthy, M. (19977): Discourse Analysis for Language Teachers [...] Literaturverzeichnis Allwright, D.; Bailey, K. M. (1991): Focus on the Language Classroom: An Introduction to Classroom Research for Language Teachers. Cambridge University Press. Altrichter, H.; Posch, P.; [...] Response) oder dem Handpuppeneinsatz. Auch individuelle Unterrichtsversuche mit Bili/CLIL (Content and Language Integrated Learning) -Ansätzen oder spezielle Forschungsinteressen wie Binnendifferenzierung oder
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
Lessons 195 References D. Allwright, M. K. Bailey (1991). Focus on the Language Classroom: An Intro- duction to Classroom Research for Language Teachers. Cambridge/New York: Cambridge University Press. G. Brown [...] sche Erkenntnisse und praxisorientierte Anwendung. Frankfurt a.M. et al.: Lang. M. McCarthy (1977). Discourse Analysis for Language Teachers. Cambridge/New York: Cambridge University Press. M. McCarthy, C [...] framework for the practical application of communicative and usage-based approa- ches to foreign language teaching in the classroom, which have been in favour with the Applied Linguistics community for
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2016-fehler-modelle-und-andere-faelle.pdf
geben. Literatur Allwright, D. /Bailey, K. M. (1991): Focus on the Language Classroom: An Introduction to Classroom Research for Language Teachers. Cambridge/New York: Cambridge University Press. Brocks [...] Einleitung: Das Flensburg English Classroom Corpus (FLECC) An der Europa-Universität Flensburg wird seit langem eine verstärkte Praxis- orientierung der universitären Lehrerausbildung betrieben. Im Rahmen dieser [...] nterricht, welche unter Angewandten Sprachwissenschaler_innen wie Englischdidaktiker_innen seit längerem etabliert sind. Dieser Beitrag stellt einen ganz speziellen kommunikativen und gebrauchsbasierten
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2014-unterrichtsanalyse.pdf
Literatur Allwright, Dick/Bailey, Kathleen M. (1991): Focus on the Language Classroom: An Introduction to Classroom Research for Language Teachers. Cambridge/New York: Cambridge University Press. Brocks [...] sprachenunterricht unter Angewandten Sprachwissenschaftler/innen wie Englisch- didaktiker/innen seit Längerem etabliert sind, steht deren praktische Umsetzung in der universitären Lehrerausbildung zum Großteil [...] Kol- loquiums an der Universität Hamburg, der 10th International Conference of the Association for Language Awareness (ALA) an der Universität Kassel, der 4th International Conference on the Linguistics of
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-olaf-flecc-24-06-2011.pdf
ReferencesAllwright, Dick & Bailey, Kathleen M. (1991) Focus on the Language Classroom: An Introduction to Classroom Research for Language Teachers. Cambridge/New York: Cambridge University Press. Brown, [...] authentic classroom discourse. It consists of transcripts of 39 complete lessons of English as a foreign language taught in North German schools of diverse types: Grundschule, Hauptschule, Realschule, and Gesamtschule [...] exchange, speech act, turn taking 1 Introduction While communicative and usage-based approaches to language teaching in the classroom have been in favour with the Applied Linguistics community for a while
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/gwp/satzung-zur-guten-wissenschaftlichen-praxis.pdf
unbefugte Zugänglichmachen eines fremden wissenschaftlichen Werkes oder von Daten gegen- über Dritten, solange das wissenschaftliche Werk, der zugrunde liegende Forschungs- ansatz, die Erkenntnis, die Hypothese [...] Geschwister und Geschwister der Ehegatten, 7. Geschwister der Eltern, 8. Personen, die durch ein auf längere Dauer angelegtes Pflegeverhältnis mit häuslicher Gemeinschaft wie Eltern und Kind miteinander verbunden
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/gwp/besonderer-kodex-forschung-senatsbeschluss-2023-05-31_01.pdf
keit der fremden Inhalte, zu denen die Gutachter*innen beziehungsweise Gremienmitglieder Zugang erlangen, schließt die Weitergabe an Dritte und die eigene Nutzung aus. Wissenschaftler*innen zeigen etwaige
fileadmin/content/portal/forschung/bilder/graduiertenzentrum/gleichstellungszukunftskonzept-2019-2025-final-final.pdf
Studierenden mit Familienaufgaben zu erhöhen, bis- lang ins Leere gelaufen. Zwar konstituierte sich kürzlich eine Arbeitsgruppe zum Thema, es fehlt bislang jedoch ein universitäres Gesamtkonzept. Zusammenfassend [...] Die EUF bemüht sich in diesen Fällen – wie auch bei der Besetzung von Qualifikationsstellen - um langfristige Verträge. Im Vergleich mit anderen Hochschulen ähnlicher Größe ist die EUF sowohl im wissensc [...] EUF wie für das deutsche Wissenschaftssystem insgesamt gilt ein weiterer Trend: Parallel zum - auf längere Sicht - verstärkten Zugang von Frauen in die Wissenschaft lässt sich Beaufaÿs/Löther9 zufolge eine