fileadmin/content/portal/studium-und-lehre/dokumente/etc/3anerkennung-praktikum-deutschland-formular-ba-sowi.pdf
UNIVERSITÄT FLENSBURG B.A. „Sozialwissenschaften: Social and Political Change“ Anerkennungsantrag für ein im Ausland erbrachtes Praktikum im Bachelorstudiengang „Sozialwissenschaften: Social and Political [...] Political Change“ (Anmeldung ist über Studiengangskoordination erfolgt) M16 Modulprüfung Name, Vorname: Email: Matr.-Nr.: Beginn des Praktikums: Ende des Praktikums: Angaben zum Unternehmen Name des Unternehmens: [...] Praktika geteilt werden. Die Anmeldung erfolgt über die Studiengangskoordination des Studiengangs B.A. Sozialwissenschaften: Social and Political Change. Die Anmeldung zum Praktikum hat grundsätzlich vor
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/portal/studium-und-lehre/dokumente/etc/4anerkennung-praktikum-ausland-formular-ba-sowi.pdf
UNIVERSITÄT FLENSBURG B.A. „Sozialwissenschaften: Social and Political Change“ Anerkennungsantrag für ein im Ausland erbrachtes Praktikum im Bachelorstudiengang „Sozialwissenschaften: Social and Political [...] Political Change“ (Anmeldung ist über Studiengangskoordination erfolgt) M16 Modulprüfung Name, Vorname: Email: Matr.-Nr.: Legende siehe umseitig Dauer: Mobilitäts- programm: Art der Mobilität: Staat: Angaben [...] Praktika geteilt werden. Die Anmeldung erfolgt über die Studiengangskoordination des Studiengangs B.A. Sozialwissenschaften: Social and Political Change. Die Anmeldung zum Praktikum hat grundsätzlich vor
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/portal/studium-und-lehre/dokumente/etc/1anmeldung-praktikum-formular-ba-sowi-de.pdf
UNIVERSITÄT FLENSBURG B.A. „Sozialwissenschaften: Social and Political Change“ Anmeldung für ein Praktikum im Bachelorstudiengang „Sozialwissenschaften: Social and Political Change“ (Muss vor Beginn des [...] des Praktikums bei Studiengangskoordination abgegeben werden!) M16 Modulprüfung Name, Vorname: Email: Matr.-Nr.: Beginn des Praktikums: Ende des Praktikums: Angaben zum Unternehmen Name des Unternehmens:
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/portal/studium-und-lehre/dokumente/etc/2anmeldung-praktikum-formular-ba-sowi-en.pdf
UNIVERSITÄT FLENSBURG B.A. „Sozialwissenschaften: Social and Political Change“ Registration for an internship in the Bachelor's programme „Sozialwissenschaften: Social and Political Change“ (Must be submitted [...] submitted to the programme coordinator before the start of the internship!) M16 Module examination Surname, Name: Email: Matr.-Nr.: Start of internship: End of internship: Company details Company name:
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/gisa-holzhausen
nen- @ uni-flensburg.de Gebäude Gebäude Vilnius 1 Raum VIL 113 Straße Mitscherlich-Nielsen-Straße 4a PLZ / Stadt 24943 Flensburg Institutionen Name Abteilung für Nachhaltige Energiewende Funktion Wiss [...] für die Geschäftsentwicklung des Unternehmens zuständig. Weitere praktische Erfahrung sammelte sie u.a. bei der Heinrich-Böll-Stiftung in Washington sowie im Bereich Journalismus. Im Rahmen ihrer Ausbildung [...] längere Auslandsaufenthalte in den USA, Indonesien, Australien und Marokko. Publikationen Amri-Henkel, A.; Zheng, Y.; Holzhausen, G.; Zeck, B.; Dauwe, S.; Horst, J.; Noll, F.; Uhlig, I. (2025). The Appeal
New Setup for Synchroton Radiation Induced Total Reflection X-ray Fluorescene and X-ray Absorption Near Edge Structures at BESSY II BAMline
Fittschen U, Guilherme A, Bättger S, Rosenberg D, Menzel M, Jansen W, Busker M, Gotlib ZP, Radtke M, Riesemeier H, Wobrauschek P, Streli C. A setup for synchrotron-radiation-induced total reflection X-ray fluorescence and X-ray absorption near-edge structure recently commissioned at BESSY II BAMline. J Synchrotron Radiat. 2016 May23(Pt 3):820-4. doi: 10.1107/S1600577516001995. Epub 2016 Mar 23. PMID: 27140163.
Fostering subject specific language abilities of future chemistry teachers.
In chemistry lessons teachers and students have to deal with chemical formula, technical terms (e.g.oxidation, chemical reaction) and specific textual forms (e.g. lab report). As different researchprograms show, there is a high correlation between language and content learning. Hence subjectspecific language is of high relevance in chemistry lessons and also in chemistry teacher trainingprograms.Regarding combining language and content learning text competence is important. This combines theskills to pick information from written texts and use this information to gain new knowledge.Future chemistry teachers have to acquire a highly specialized academic language at university. Alsothey have to become aware of the importance of language during their lessons and about the specificneeds of their future students at school.The interdisciplinary research project ТFach-ProSaУ combining the disciplines of chemistry and germanlanguage is concerned with the professional development of future teachers enhancing their subjectspecific and general language abilities in context with their chemistry studies. It proposes a model fordeveloping future teachersХ subject-specific linguistic skills.In this contribution we give a short overview of the research project ТFach-ProSaУ and present modelsfor learning settings and materials. Busker, M.*, Budde, M. (2016):Fostering subject specific language abilities of future chemistry teachers.Vortrag, New Perspectives in Science Education, Florenz (17,-18.03.2016)
soldat, arbejder, anark
Ernst Jünger (1895-1998) er en af de stїrste og samtidig mest omstridte tyske forfattere i det 20. Њrhundrede. Da Fїrste Verdenskrig brїd ud i august 1914, meldte han sig straks under fanerne, og i efterЊret 1918 modtog han Tysklands hїjeste militѕre udmѕrkelse, Pour le mЋrite, for sin krigsindsats.I 1920 debuterede Jünger med den selvbiografiske I stЊlstormen, der regnes for en af de bedste bїger, der er skrevet om Fїrste Verdenskrig, og har begejstret lѕsere som AndrЋ Gide, Jorge Luis Borges og herhjemme Thorkild Bjїrnvig.Op gennem 1920'erne markerede Jünger sig som en af sin generations vigtigste forfattere, pЊ samme tid ultrakonservativ og eksperimenterende avantgardist med forbindelser til bl.a. den franske surrealisme.Interessen for Jünger og hans forfatterskab, der omfatter romaner, fortѕllinger, essayistik, filosofi og dagbїger og strѕkker sig over det meste af det 20. Њrhundrede, har siden Murens fald vѕret stїt stigende bЊde internationalt og i Danmark.Soldat, arbejder, anark. Ernst Jüngers forfatterskab er den fїrste samlede fremstilling af denne fascinerende Њrhundredskikkelse pЊ dansk. Den er skrevet af fїrende danske og internationale eksperter og fїlger forfatterskabet fra debuten om soldaterlivet i skyttegravene over mellemkrigstidens interesse for arbejderen frem til alderdomsvѕrkets dyrkelse af den uafhѕngige anark.Med bidrag af Christian Benne, Karl Heinz Bohrer, Anders Ehlers Dam, Heinrich Detering, Carl-Gäran Heidegren, Sїren Harnow Klausen, Kathrin Maurer, Daniel Morat, Adam Paulsen, Michael Karlsson Pedersen, Jan Rosiek, Kasper HedegЊrd Schiїlin og Frederik Stjernfelt
Science and Metaphor Р Wissenschaft und Metaphorik.
Jäkel, O./Beger, A./Däring, M (Hg.): Science and Metaphor Р Wissenschaft und Metaphorik. (Sonderband Metaphorik.de 26) Hannover: Wehrhahn. [151 S.]
An Empowering Approach to Teaching Literature: Socratic Discourse Evaluation
2006 An Empowering Approach to Teaching Literature: Socratic Discourse Evaluation, in: Albert Weidemann & Birgit Smieja (Hg.) Empowerment through Language and Education: Cases and Case Studies from North America, Europe, Africa and Japan . Frankfurt a.M./Berlin/Bern/Bruxelles/New York/Oxford/Wien: Peter Lang, 41-56.