fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.7-pecc-vol.-1.pdf
pupils can act out a short dialogue between a tourist and a local. Textbook Playway 4 (Klett Verlag, 2007), Unit 2: Going places Lesson overview - Warm-up song: “Mini Monsters” - Small talk: One pupil after [...] - Vocabulary revision - Dialogue practice and performance - Pronunciation practice: [v] in very; [ð] in that and the [z] in zoo - Task instruction in German - Language awareness: Wo? – Where?, Was? – [...] Class: ((some pupils raise their hands)) Teacher: that's difficult vince Vince: who Teacher: very goo:d ((writes ‘who’ next to ‘Wer?’ on the board)) Class: who who who who who Teacher: ((points at the words
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.9-pecc-vol.-1.pdf
polite ((shows another speech bubble to the pupils)) i'd like one ice cream please or i'd like two ice creams please all together i'd like Class: i'd like Teacher: one ice cream please Class: one ice cream [...] ((shows the speech bubble)) i'd like vanilla and chocolate or you can say i'd like yogurt and lemon ((pins the speech bubble to the board)) okay all together i'd like Class: i'd like Teacher: vanilla and chocolate [...] gerne und da muss man sagen i'D like vanilla and chocolate please or you can say as nora did nora said i would like vanilla and chocolate ja? so? all together i'd like Class: i'd like Teacher: i would like
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.3-pecc-vol.-1.pdf
and tell the time in combination with a specific activity they do. Textbook Playway 3 (Klett Verlag, 2007), Unit 10: Time Lesson overview - Warm-up chant: “It’s eight o’clock” It is sung in various pupil [...] 1: it's nine o'clock it's nine o'clock. goodbye john. Group 2: oh no she's gone. Teacher: very goo:d. ((turns off the CD player)) Jakob: matt macht immer das (wo) was er nicht soll. Teacher: okay sit down
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.11-pecc-vol.-1.pdf
wears. § The pupils can sing a new song about clothing. Textbook Sunshine Class 3 (Cornelsen Verlag, 2007), Unit 4: The second-hand shop Lesson overview - Warm-up chant: “Welcome to our classroom” - Homework [...] aber hat (([hæt])) ist doch kopf? Teacher: a::h haT this ((shows the picture of the hat again)) heaD (x) my hair ((touches her head)) a hat on my head Lotte: woolly head kann man auch sagen Teacher: yes
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.12-pecc-vol.-1.pdf
say. § The pupils can recall the clothing vocabulary. Textbook Sunshine Class 3 (Cornelsen Verlag, 2007), Unit 4: The second-hand shop Lesson overview - Warm-up chant: “Good morning” - Singing a song: “Put [...] Maja: trer- trer are= Teacher: =there have a look ((puts her tongue between her teeth)) there Maja: (d)ere (([der])) Teacher: < there zunge an die zähne> Maja: there Teacher: there (2.0) Maja: are four pullover
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/publikationen/handreichung-wissenschaftliches-arbeiten-aktuelle-fassung-191111.pdf
Teilfragen zu ergänzen. Sie müssen jedoch immer dem einen übergeordneten Erkenntnisinteresse unterliegen, d.h. der Titel der Thesis, die Fragestellung/These, Unterfragen dienen dem einen Ziel und müssen stringent [...] Innovation - Dissertationen und Habilitationen, Band 35), Bielefeld. Buchbeiträge: Herkner, V.; Hölterhoff, D. (2018): Zum Bildungsanspruch und -verständnis in praktischer und theoretischer Berufspädagogik. In: [...] Review). Onlinequelle: Schleswig-Holsteinisches Schulgesetz (Schulgesetz – SchulG) vom 24. Januar 2007, letzte berücksichtigte Änderung: Inhaltsübersicht und §§ 27 und 132 geändert, §§ 30, 32 und 115 Abs
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/soziologie/wer-wir-sind/das-team/vincent-gengnagel
Anpassung im akademischen Feld" (1,0) 2008–2009 Auslandsstudienjahr an der Università degli Studi "G. d’Annunzio", Chieti-Pescara, Italien 2004–2005 Studium Generale am Leibniz Kolleg Tübingen Sprachen: English [...] Europeanization" (http://horizontal-europeanization.eu/), Projektleitung: Prof. Dr. Richard Münch 10/2007–04/2012 Studentischer Mitarbeiter am Lehrstuhl für Soziologie II (Prof. Dr. Richard Münch) sowie am [...] Seminar "Kolleg Europa III: Ideen von Europa", Working Group "Europa gesellschaftlich Denken" (MA und PhD) HeSe 2019/20 "Sociology of European integration: Tutorial" (Europa-Universität Flensburg, BA European
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/kunst/wer-wir-sind/leitung/rueckert-friederike-prof-dr
Universidad de Sevilla und der Université Lumière Lyon 2 ergänzt. Ihr künstlerisches Schaffen wurde 2007 mit einem DAAD Postgraduierten-Künstlerstipendium in Paris gefördert. Zudem sammelte sie mehrere Monate [...] Beuckers, K.-G. (Hrsg.): Denkraum Kunstpädagogik. München: kopaed, S. 101–118. Rückert, F. & Maak, D. (2021): "…und dann sagt ihr mal, was ihr euch gedacht habt". Unterrichtsgespräche sprachsensibel gestalten [...] 2008: Künstlerische Präsentationsformen (Seminar, MKH) Elternzeit für Kind 1 (geb. 2006) WiSe 2006/2007: Einführung in die Filmgeschichte (Seminar, MKH) | Film und Erinnerung (Seminar, MKH) | Kunst und
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/loock-kathleen-dr/cv
CV Education 2007-2013: PhD (American Studies), University of Göttingen 2003-2007: MA and First State Exam (English/American Studies and French), University of Göttingen 2000–2002: Undergraduate Studies [...] Göttingen, English Department / American Studies 2007–2009: Research Associate and Lecturer, University of Göttingen, English Department / American Studies 2005–2007: Student Research Assistant, University of
/physik/forschung/tagungen/oou/program
instruments of the Pictet "cabinet" are in the heart of the current temporary exhibition of the Musée d’histoire des sciences called le théâtre des expériences (the theater of experiments). They are accompanied [...] 2019, science teacher students who followed a history of science course were assigned to prepare a 3D model of Crookes’ periodic system for display in the Natural Science Library. After the course, three [...] Concept with both Animal and Plant Cells: A Historical and Didactic Approach. Science & Education, 16, 2007, pp.435. [2] Dröscher, Ariane: Was ist eine Zelle? Edmund B. Wilsons Diagramm als graphische Antwort