/ices/ices-research-school/affiliated-researchers-1
, as well as a PhD student at Flensburg University. Her doctoral research involves issues of transitional justice, minority issues, and national institutions of collective memory. PhD-Project: Sousveillance [...] Northern Ireland. She started her PhD under the supervision of Prof Dr Michelle Witen in September 2022 with a thesis which focuses on Northern Irish Post-Troubles literature. PhD-Project: Between Fact and Fiction: [...] ng themes of his research are ethics and gender. As part of his work as a research assistant and PhD candidate at the Interdisciplinary Centre for European Studies in Flensburg, Alejandro is working on
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/weitere-kolloquien/democracy-courses-brunkhorst-thornhill-hese-21-22
Lecture course (hybrid): Nov. 3 rd until November 24 th , Wednesdays, 16 – 18 h Block course (hybrid): 13. – 14.12.2021, 13 – 18 h, Location: EUF, RIGA 601 Seminar 2: " Democracy and Education in the Age of [...] 3465d7fc7edf4413ca32303b7f Meeting number: 2733 022 8079 Password: ices Seminar 2: Democracy and Education in the Age of Global Expansion of the Educational System Time: 15.-16.12.2021 from 13-18h Introductory [...] pp. 47–59. Webex-Information: https://uni-flensburg.webex.com/uni-flensburg/j.php?MTID=m7d6e8939a84eb967abbf9d8a2a4a4595 Meeting number: 2731 670 9101; Password: ices
/diversity/forschung/publikationen
(Hg.): Nightfall: The Gothic Imagination since Frankenstein, Los Angeles: DoPe Press et Musées d’art et d’histoire, S. 372-83. Zaremba, Jutta (2017): Schönheits-(Re)Kreationen der FanArt-Szene. In: Ernst [...] Ausgabe - Camino - Werkstatt für Fortbildung, Praxisbegleitung und Forschung im sozialen Bereich gGmbH. Fütty, Tamás Jules (2021): Anerkennung und Gewalt gegen trans*, nicht-binäre und inter* Menschen. Konturen [...] Christine (2016): Geschlecht – Habitus – Transformation. Erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung d‘après und after Bourdieu. In: Christian Grabau und Markus Rieger-Ladich (Hg.): Pierre Bourdieu: Pädagogische
/kunst/wer-wir-sind/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/pluharova-grigiene-eva-dr
10.2014)". In: H-ArtHist, 16.04.2015. Verfügbar unter: <http://arthist.net/reviews/10048> (letzter Zugriff 08.07.2015). 2015. "Arena, Agens, Projektionsraum (Berlin, 24.–27.09.2014)". In: H-ArtHist, 25.02 [...] "Tschechoslowakei". In: Rainer Rother (Hg.). Der Weltkrieg 1914–1918. Ereignis und Erinnerung. [Kat. d. Ausst. Deutsches Historisches Museum Berlin 13.05.-16.08.2004]. Wolfratshausen: 264. Rezensionen 2018 [...] Politics, Cinema, and the Visual Arts in State-Socialist and Post-Socialist Hungary. Stuttgart 2013". In: H-Soz-u-Kult, 11.12.2013. Verfügbar unter: <http://hsozkult.geschichte.hu-berlin.de/rezensionen/2013-4-201>
/ksm/wer-wir-sind/ksm/fuenf-fragen-an
the intersection of education in fashion, design, textiles and sustainabilty. Lately I finished my PhD, research topic critical design and critical fashion, and my latest projects are concentrating on craft [...] Ist das Glas halb voll oder halb leer? Kommt drauf an, was drin ist. Bier: schade, schon halb leer – H-Milch: verdammt, noch halbvoll Welchen Rat würden Sie, rückblickend aus eigener Erfahrung, Ihrem St [...] previous reading coalesced; even my music background became relevant. I immediately knew I wanted do a PhD on Joyce and I haven't looked back. What was your best KSM seminar topic to date, and what would be
/powi/wer-wir-sind/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/alexandra-berger-ma
Review, 40:S1, 1-16, zugänglich unter https://doi.org/10.1111/dpr.12589 2022: Gerst, D., Klessmann, M., & Krämer, H. (Hrsg.) (2021): Grenzforschung: Handbuch für Wissenschaft und Studium, Politische V [...] 03.2022) Panel-Leitung, "Norms an values in EU migration, asylum and integration policy", IMISCOE PhD led Workshop on Norms and Values, virtuell (28. - 29.04.2021) Gastvorlesung: The Migration-Development [...] Examinig normative and policy coherence in EU external action on migration and development, IMISCOE PhD-led Workshop on Norms and Values, virtuell/ Malmö, Schweden (28. - 29.04.2021) The politics of the
/powi/wer-wir-sind/professor/prof-dr-uwe-puetter
/ Hodson, D./ Puetter, U. (2015), The new intergovernmentalism: European integration in the post-Maastricht era, in: Journal of Common Market Studies , Vol. 53, No. 4. Bickerton, C./ Hodson, D./ Puetter [...] Hodson, D./ Puetter, U. (2022), The euro crisis and European integration, in M. Cini/ N. Pérez-Solórzano Borragán (eds.), European Union Politics (7th edn.; Oxford: Oxford University Press). Hodson, D./ Puetter [...] coordinator, and exeutive power, in D. Hodson/ U. Puetter/ S. Saurugger (eds.), The institutions of the European Union (5th edn.; Oxford: Oxford University Press), 78-105. Hodson, D./ Puetter, U./ Saurugger, S
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/alexandra-krumm
Mitarbeiterin Zusatzinformationen Postadresse: Europa-Universität Flensburg Energie- und Umweltmanagement z.H. Alexandra Krumm Auf dem Campus 1 24943 Flensburg Deutschland Projekte CoalExit Vita Alexandra Krumm [...] nale Zusammenarbeit (giz) und dem Reiner-Lemoine-Institut (RLI). Publikationen Krumm, A. / Süsser, D. / Blechinger, P. (2022): Modelling social aspects of the energy transition: What is the current re [...] market. Renewable Energy 148 (2020). Lawrenz, L. / Xiong, B. / Lorenz, L. / Krumm, A. / Hosenfeld, H. / Burandt, T. / Löffler, K. / Oei, P. / von Hirschhausen, C. (2018): Exploring Energy Pathways for
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/vehse-paul-dr
Beltz Juventa. Open Access: https://content-select.com/de/portal/media/view/6047367a-f8dc-41eb-903d-389bb0dd2d03 Böker, K., Busch, K. & Vehse, J. (2018). "Ich nehme die zweite Tablette und beschließe, geheilt [...] Vehse, J. (2017). Gesellschaftsbild und Utopie. In H. Bremer & M. Kuhnhenne (Hrsg.), Utopien und Bildung (S. 27-50). Hans-Böckler-Stiftung. Bremer, H., Faulstich, P., Teiwes-Kügler, C. & Vehse, J. (2014) [...] Weiterbildung und Gesellschaftsbild. Ein Thema für berufliche und/oder politische Bildung? In H. von Felden, H. Pätzold & S. Schmidt-Lauff (Hrsg.), Programme, Themen und Inhalte der Erwachsenenbildung.
/medienbildung/projekte/digitalisierung-und-inklusion-digin/digin-publikationen-und-pressemitteilungen
ft (GEW), S. 14-19. https://www.gew.de/index.php?eID=dumpFile&t=f&f=107303&token=a7fa4ff6ca3d023d0269e2748d116fdb705b04a9&sdownload=&n=TG-Doku-Digital-Teilhabe-Spaltung-2021-A4-web.pdf . Filk, C. (2021) [...] 24.X Schaumburg, H. (2021). Personalisierung mit digitalen Medien. In H.-G. Rolff & G. Brägger (Hrsg.), Handbuch Lernen mit digitalen Medien (S. 382-399). Weinheim: Beltz. Schaumburg, H. (2020). Inklusion [...] für den inklusiven, kollaborativen Einsatz einer Lernsoftware in der Sekundarstufe. In R. Zender, D. Ifenthaler, T. Leonhardt, & C. Schumacher (Hrsg.), DELFI 2020 – Die 18. Fachtagung Bildungstechnologien