fileadmin/content/seminare/geschichte/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/hvw2-20170821-00384.pdf
Rassenhygienische Forschungsstelle →Robert Ritter gründete im Frühjahr 1936 die Rassenhygienische und Bevölkerungs- biologische Forschungsstelle am Reichsgesundheitsamt in Berlin.1 Er hatte sich da- f
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/gleichstellungskonzept-fuer-paritaet-euf.pdf
home reduced the time available for research work, while lockdowns prevented these researchers from accessing the facilities where they could conduct their work. This had a signicant impact on the productivity [...] bavern.de/|eadmin/news import/32016-Best-Wanqler- Schraudnergdf [31.7.2023] Bohnet, lris (22022): What works. Wie Verhaltensdesign die Gleichstellung revolutionieren kann. München Burkhardt, Anke; Nickel, Sigrun
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/gleichstellungszukunftskonzept-2019-2025-final.pdf
Gleichstellungszukunftskonzept 2019-2025_final 1 Gleichstellungszukunftskonzept 2019 - 2025 zur Antragstellung im Rahmen des Professorinnen-Programms III des Bundes und der Länder zur Förderung der Gl
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/modul-34-project-management-pme-in-international-development-cooperation.pdf
and interactive presentation (30 min) and facilitation of an exercise based on individual or group work preparation, • elaboration on the presented topic in a written paper (15 pages). Medien-formen: In
/suche/literatur/literatureresult/developments-40-prospects-on-future-requirements-and-impacts-on-work-and-vocational-education
Gebhardt, J.; Grimm, A.; Neugebauer, L. (2015): Developments 4.0 - Prospects on future requirements and impacts on work and vocational education. In: Journal of Technical Education (JOTED), 3. Jg. (Heft 2), S. 117-133.
fileadmin/content/zentren/zww/dokumente/euf-hochschuldidaktik-de.pdf
Folie 1 ReflActive Teaching Aufbau Zertifikatsprogramm „ReflActive Teaching: Bewusst Handeln in der Lehre“ ist das hochschuldidaktisches Zertifikatsprogramm der Europa- Universität Flensburg. Ziel des
fileadmin/content/zentren/zww/dokumente/euf-hochschuldidaktik-en.pdf
Folie 1 ReflActive Teaching Programme structure "ReflActive Teaching: Conscious Action in Teaching" is a university didactics certificate program offered by Europa- Universität Flensburg. The aim of t
fileadmin/content/portal/studium-und-lehre/dokumente/merkblaetter/promotion-application-instructions-englisch.pdf
PhD (Dr. phil, Dr. rer. pol.) A PhD shows a student's particular aptitude for independent academic work. A PhD thesis must be an inde- pendent thesis that delivers important findings and promotes science
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/ws-23-abstract-hornung.pdf
5. ZeBUSS WINTER SCHOOL 06. & 08.März 2023 Digitale Wissenschaftskommunikation für die Bildungs- und Sozial- wissenschaften Referent: Christoph Hornung, Hamburg Workshopsprache: Deutsch Die Digitalisi
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/ws-23-abstract-lountzi.pdf
Dimitra Lountzi, TwentyOne Skills Köln Workshopsprache: Englisch Description/Beschreibung: Storytelling works. Not only in movies and novels but also in science. In lectures, keynotes or in conference talks, [...] • How can it be applied in academia? Methods/ Methoden • Learning methods and techniques that may work for different target groups. • Establishing reference to your own research and topics • Presentation