fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/bachelor-of-arts/european-cultures-and-society/2023/modulkatalog-frse/mh-baeucs-po2023.pdf
Sciences (1.) focusses on comparative research methods mainly focusing on cross-national comparison. All courses are generally open to both specializations and put the respective methods in a wider context
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/master-of-education/gymnasium/2023/modulkataloge-frse/mk-magy-fpo2023-kun.pdf
Handelns, z.B. mit Bezug zu Kunstgeschichte, Kunst und visuellen Medien bzw. Design, Architektur und All- tagsästhetik. Erweiterte Werkkenntnis, auch in Begegnung mit Originalen (z.B. Exkursion ins Museum)
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/master-of-education/grundschulen/2023/modulkataloge-frse/lernbereiche/mk-mags-fpo2023-lun.pdf
Argumentatio- nen (soziale, ethische, rechtliche) unterscheiden. Sie sind mit normativen Fragen des All- tags vertraut (z. B. Fragen des respektvollen Umgangs miteinander und mit der natürlichen Umwelt,
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/master-of-education/gemeinschaftsschulen/2023/modulkataloge-frse/mk-mage-fpo2023-kun.pdf
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/bachelor-of-arts/bildungswissenschaften/2023/modulkataloge-frse/mk-babw-fpo2023-sop.pdf
vor dem Hintergrund übergreifender gesellschaftlicher, institutioneller und kultureller Prozesse, in all ihrer Komplexität und Verzweigtheit. Einblick in Formen der wissenschaftlichen Auseinandersetzung mit
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/bachelor-of-arts/bildungswissenschaften/2023/modulkataloge-frse/mk-babw-fpo2023-deu.pdf
Konzepte (z.B. problemorientierte KJL), neuere Entwicklungen (Mehrfachadressierung, Medienver- bünde, All-Age-Literature) und sind mit grundlegenden Untersuchungsansätzen (z.B. Ak- kommodationsanalyse) vertraut [...] ein vertieftes Wissen der systemsprachlichen Distinktivität und Distinktion sprachlicher Varianz im All- gemeinen und der Varietätenvielfalt des Nordfriesischen im Speziellen, zum anderen ein fächerüber
fileadmin/content/projekte/vinorhm/dokumente/downloads/vinorhm-newsletter-2025.01.27.pdf
and just look at the pretty pictures. My project assistant, Andre Hermann, is still assisting with all kinds of project work, and spent much of the last year beginning work on his own branches of the project [...] will continue to update it as regularly as possible: https://www.uni-flensburg.de/vinorhm Wishing you all the best for a healthy and happy 2025, Sam https://bells.uib.no/index.php/bells/article/view/4337
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/weitere-satzungen/20241212-go-asta.pdf
: Präambel Der AStA ist das Gremium der Studierendenschaft, in dem Studierende kontinuierlich die all- gemeinen Bedingungen des Studiums zu verbessern streben und den Austausch zwischen Hochschule und
fileadmin/content/abteilungen/management/dokumente/sim-dokumente/250113-dlp-topics-2025-1.pdf
eveloped 3 if at all present. The ability of your case company to create value will surely be affected by this. Therefore it is important to illustrate how value may be created by all needed activitie [...] be the situation. In order to achieve this, we propose a step‐by‐step approach: The core task for all groups is to map the value creation activities by the case company. This is your focal actor withi [...] ? In what way is differentiation an advantage? What other advantages are to be expected? How will all this bring value to your case company? Building on this, you set focus on interaction within the ecosystem
fileadmin/content/abteilungen/management/dokumente/sim-dokumente/250113-dlp-time-schedule-2025-1.pdf
EUF Digital meeting with the participants from all partner universities to make final plans regarding the in‐person meeting in Lodz Brief reports from all groups Supervised breakout rooms for the stude [...] accommodation possibilities) March 24‐26 Kick‐off workshop at EUF Kick‐off with the participants from all partner universities in Flensburg (with the possibility of online participation upon special request): [...] estions April 09 (tbc) 16.00‐18.30 ZOOM‐Meeting via KU Digital meeting with the participants from all partner universities with brief students’ presentations regarding the current state of the joint r