fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/studiengang/pruefungsordnungen-eum-en-04052020.pdf
During written examinations (Klausuren), candidates should prove that they can identify a problem and find ways to solve it using the methods common to their subject, in a limited amount of time and with limited
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/final-version-book-review-eribon-louis.pdf
milieu and to fit in (“I thought it would be better if I seemed like a happy kid”, Louis, p. 25), they find themselves in a process of alienation from the world in which they grow up. The way they are treated [...] behaviour of Louis’ older brother against his sister, and threats against other family members, he finds himself helpless and without the necessary resources to discipline his son. It is as if society’s [...] doesn’t return to the work at the factory. The family suffers from economic hardship as attempts to find a new job are in vain and the father increasingly retreats to alcohol. Louis finally escapes from
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/hs-17-18-regional-economics-1-28s-c3-bcdeuropa-29.pdf
manchmal; 7 = oft. 71 n=17 mw=3,9 md=4 s=1,1 0% 1 17,6% 2 5,9% 3 47,1% 4 23,5% 5 5,9% 6 0% 7 21. Es finden ausreichend Diskussionen statt. 71 n=17 mw=5,9 md=6 s=0,9 0% 1 0% 2 0% 3 11,8% 4 5,9% 5 58,8% 6 23 [...] = nie; 4 = manchmal; 7 = oft. 18% 6% 47% 24% 6% 71 mw = 3.9 s = 1.1 n = 1725% 50% 75% 100% 21. Es finden ausreichend Diskussionen statt. 12% 6% 59% 24% 71 mw = 5.9 s = 0.9 n = 1725% 50% 75% 100% 22. Mein [...] Wortbeiträgen/an Diskussionen: 1 = nie; 4 = manchmal; 7 = oft. 1 7 n=17 mw=3,9 md=4,0 s=1,1 21. Es finden ausreichend Diskussionen statt. 1 7 n=17 mw=5,9 md=6,0 s=0,9 22. Mein üblicher Arbeitsaufwand für
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/organisationspsychologie/dokumente/downloads/apa.pdf
Seitenanzahl möglich, wenn es dem Leser helfen würde, die relevante Textstelle in einem komplexen Buch zu finden (S. 269) INDIREKTES ZITIEREN © Dr. Dirk Wortmann Es wird zwischen der Zitation in Klammern und der
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/daf-daz/dokumente/studium-und-lehre/gestaltung-eines-exposees-neueslogo.pdf
Überschrift nennt den Arbeitstitel und damit das Thema Ihrer Arbeit kündigt an, was in Ihrer Arbeit zu finden ist 2. Problemaufriss/ Problembeschreibung erläutert kurz, warum Sie den Titel gewählt haben und [...] eine Woche vor Ihrem Beratungs- termin versenden). Weitere Hilfen zum wissenschaftlichen Schreiben finden Sie hier: „Leitfaden zum Verfassen wissenschaftlicher Hausarbeiten“ (erstellt vom Institut für Sprache
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/daf-daz/dokumente/studium-und-lehre/expose-masterarbeit-homepage-fertig_01.pdf
die konzeptionelle Umsetzung der Lehrkraft-Eltern-Zusammenarbeit in DaZ-Zentren besondere Beachtung finden.2 Dabei geht es darum, die Erfordernisse einer gelingenden Zusammenarbeit mit Eltern in DaZ-Zentren
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
how far denotational incongruencies interfere in their pupils’ foreign language learning. And they find appropriate methods to make their pupils aware of concrete cases of denotational incongruencies – [...] how far denotational incongruencies interfere in their pupils’ foreign language learning. And they find appropriate methods to make their pupils aware of concrete cases of deno- tational incongruencies [...] of the granularity differential type: (2) (42) [T writes on blackboard: 2. Dec 25th: the children find their presents] (43) T: I see you all write it down, that’s really really good! (44) [The blackboard
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
-Ansätzen oder spezielle Forschungsinteressen wie Binnendifferenzierung oder inklusives Unterrichten finden in diesem Rahmen ihren Platz. Im Folgenden (Abschnitt 2) wird der Kern des prototypischen Angangs [...] besonders schüleraktivierend und gesprächsfördernd? Innerhalb des so beschriebenen Rahmen-Projekts finden sich folgende Teil- Projekte: das schulformübergreifende "Project ACE: Analysing Classroom English" [...] Feststellung überzeugend plausibilisieren, dass dabei jede und jeder eine individuell passende Thematik finden dürfte. Übrigens bahnt sich diese Themenfindung in der Regel bereits durch individuelle Hausarbe
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
it like this [gesture]! The same exercise continues in the following passage (28-32). In (29), we find the teacher repeating exactly the same display question plus pointing gesture she had used in (25) [...] this time, the answer provided by a pupil is not really comprehensible (30), so that the teacher finds it necessary to follow up (31) not only with a clearly articulated recast “Behind the car”. She adds
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/flecc-online-version.pdf
did you find some things? Did someone find the socks? 138 Did someone find the crown? Did someone find the panties? 139 Did someone find the necklace? Did someone find the key? 140 Did someone find the ring [...] Bill and Vicky must find these things. 131 They must find the crown. 132 Alle S im Chor: They must find the crown. 133 L: They must find the socks. 134 Alle S im Chor: They must find the socks. 135 L: They [...] They must find the golden ring. 136 Alle S im Chor: They must find the golden ring. 137 L: They must find the panties. 138 Alle S im Chor: They must find the panties. 139 L: They must find the necklace
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-