/biat/forschung/forschungsprojekte/fahrzeug-metalltechnik/vqts-ii
a Competence Matrix by using the ideas and principles described in the VQTS project. The VQTS II model will be applied for tuning training programmes in vocational and educational training (VET) and practice [...] higher education (HE) to make them more compatible and to enhance permeability. By using the VQTS model the overlapping areas of the competence profiles of VET and HE programmes will be made visible. R
/sp/studium-lehre-ba-teilstudiengang-paedagogik/bachelor-of-arts-ba-bildung-erziehung-gesellschaft-verpflichtender-teilstudiengang-bildungswissenschaften-paedagogik
Bildung, Erziehung, Gesellschaft - verpflichtender Teilstudiengang des B.A. Bildungswissenschaften Vorlesen Allgemeines & Profil Allgemeine Informationen Abschluss Bachelor of Arts (B.A.) Regelstudien
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/alumni/full-report.pdf
year The cost model is developed into six groups: LCC = Capital cost + Operating cost + Maintenance cost + Feedstock cost – Salvage value – by product credit In the form of present value model, 𝐿𝐶𝐶 = 𝐶𝐶 [...] Jiangsu ................................ 56 Energy Management and Conservation Action Program, A Market Model to improve Energy Performance into Business and Entrepreneurship ................................ [...] services. The main objective of the study was to develop a financially self-sustainable solar-run school model for developing countries that will create employment opportunity, generate revenue besides providing
/physik/wer-wir-sind/personen/dr-andreas-junk
Oldenburg, 2009 "Historical Background: Nutrition", Online-Beitrag zum Projekt Storytelling @ Teaching Model, 2012, abrufbar unter: https://www.uni-flensburg.de/fileadmin/content/projekte/satm/backgrounds/h
/schulpaedagogik/forschung/professur-fuer-theorie-der-bildung-des-lehrens-und-lernens/qualifikationsprojekte
Laufende Promotionen (Erstgutachten) Vorlesen Andrea Hantscher: (Arbeitstitel) Schulische Entscheidungsprozesse zur Auswahl von Schüler*innen an Gemeinschaftsschulen Betreuung: Prof. Dr. Jürgen Budde
/ipe/studium-lehre/bachelor-of-arts-ba-bildungswissenschaften-po-2015-fsa-21a-und-po-2020
/sonderpaedagogik/studium-lehre/lehramt-sonderpaedagogik-med/sonderpaedagogische-fachrichtungen/paedagogik-und-didaktik-zur-foerderung-der-emotionalen-und-sozialen-entwicklung
Pädagogik und Didaktik zur Förderung der emotionalen und sozialen Entwicklung (M.Ed. Lehramt Sonderpädagogik) Vorlesen Allgemeines & Profil Allgemeine Informationen Abschluss Master of Education (M.Ed
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/k-2050-kg-endbericht.pdf
ZENTRUM FÜR NACHHALTIGE ENERGIESYSTEME (ZNES) Abteilung Klimaschutz Forschungsbeiträge 3 KLIMASCHUTZKONZEPT 2050 KOMMUNALE GEBÄUDE Anforderungen – Wirtschaftlichkeit – Finanzierung – Rahmenbedingungen
/nec/forschung/givun/givun-termine
Transitions Conference in Wuppertal (06.-09.09.2016) unter dem Titel "The Economy for the Common Good: a model for transforming large enterprise activities towards sustainability? A research design presentation
fileadmin/content/abteilungen/organisationspsychologie/dokumente/etc/hinweise-zum-wiss.-arbeiten/reflexionsebenen-und-wissensformen-15122015.pdf
Reflexionsebenen und Wissensformen 1 Reflexionsebenen und Wissensformen Reflexionsebene Wissensform bzw. -typus Merkmale/Art der Erkenntnisgewinnung Beispiele für produzierte Textgattungen Betrieblic