/kommunikation/pressemitteilungen/news/wachsende-ungleichheit-in-der-eu-verstehen-und-bekaempfen
Migration und wachsender Ungleichheit erheben, diese zusammenführen, auf ihrer Grundlage akkurate Modelle entwerfen und im Dialog mit verschiedenen Interessengruppen profunde und faktenbasierte politische
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/witen-michelle-prof-dr/research-and-publications
London, UK, June 13–18, 2016 "Yeats’ Insurrectionary Wonderland," Modernism and Wonderland, Modernist Studies Association: Modernism & Revolution, Boston, USA, Nov 19–22, 2015 "Time Makes the Tune," Zürich [...] Reviewed Journals Witen, Michelle. "Twentieth-century Wonderlands: Introduction to Modernism in Wonderland ." Modernism in Wonderland: Legacies of Lewis Carroll . Eds. John Morgenstern and Michelle Witen [...] College, University of Toronto, Canada, June 21–25, 2017. "Musical Gaps and Joyce’s Modernist Fugue," Irish Modernisms: Gaps, Conjectures, Possibilities, University of Vienna, Austria, Sept 29 – Oct 1,
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/ices-lectures/lecture-simone-varriale
explores how migrants’ strategies of class distinction reproduce racialised hierarchies between ‘modern’ and ‘backward’ European populations. Drawing on 57 interviews with Italian migrants who moved to [...] coloniality of distinction, namely how class helps more resourceful migrants to symbolically claim modernity and, implicitly, North European whiteness while displacing ‘race’ – in the forms of laziness, lack [...] and self-restraint – onto less resourceful migrants. The lecture is organised, introduced and moderated by Dr. Sören Carlson, EUF Seminar für Soziologie. https://uni-flensburg.webex.com/uni-flensburg/j
/ices/ices-research-school/affiliated-researchers/european-studies-scholars
against this background. A central idea discussed here is the concept of the European teacher as a model the EU is striving to create through the internationalisation of and by infusing a global and European
/ices/projekte/social-transformation-conflicts/european-wasatia-graduate-school
initiate a process of reconciliation (short Wasatia Graduate School, "wasatia" is an Arabic term for "moderation, balance and temperance"). This PhD-Programme creates an interdisciplinary framework for dialogical
/sachunterricht/studium-lehre/su-im-master-of-education/lernbereich-naturphaenomene
Reflexionsprozesse entwickeln Sie Ihre interkulturelle Kompetenz. Sie lernen, grundschuldidaktische Modelle globalen Lernens kritisch zu evaluieren und eigene Projekte zu entwickeln. Sie erwerben Fachwissen
/kommunikation/pressemitteilungen/news/gewaltig-nordsee-ausstellung-im-nordfriesland-museum-eroeffnet
auf ihrem Rundgang durch das Nissenhaus anhand von virtuellen Ausstellungselementen, interaktiven Modellen und Film- und Hörstationen, wie sich die Erlebnisse der Menschen in Kunst, Literatur und Alltagskultur
/ices/ices-research-school/affiliated-researchers-1
the aftermath of the Corona-Protests he attempts to characterize the authoritarian potential of late-modern societies more precisely. Johannes Gallon (Abteilung Europa- und Völkerrecht) Die Entwicklung von [...] well as giving lectures on Islam-related topics. PhD Project: Islamische Replik auf christliche Dialogmodelle – Eine systematisch-wissenschaftliche Bestandsaufnahme Jelena Beljin Jelena Beljin is a reseacher [...] and Democratization. She has a broad experience providing and delivering adult learning methods and models at Epoka University at the department of Political Science and International Relations, and currently
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/vwl/forschung/forschungsprojekte/gi-ni-growing-inequality-a-novel-integration-of-transformations-research
Migration und wachsender Ungleichheit erheben, diese zusammenführen, auf ihrer Grundlage akkurate Modelle entwerfen und im Dialog mit verschiedenen Interessengruppen profunde und faktenbasierte politische
/ices/ices-research-school/qualification-opportunities/vergangene-veranstaltungen/ices-research-colloquium-fr-se-21
Grundlagenforschung, didaktische Konzepte für die Unterrichtspraxis und empirische Begleitung eines Modellversuchs 01.07.21 Ekaterina Aleshina (Staatl. Universität Pensa) Public political rhetoric of conflict: