Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
fileadmin/content/abteilungen/integrative-geographie/dokumente/stolz-downloads/stolz-rutschungen-flensburger-foerde-2016.pdf
medium-sized mass movements along the western Baltic Sea and the Flens- burger Foerde (most recently 2012 move- ments of a 6400 m² forested area and of a parking place next to Flensburg). Conse- quences are damages
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/materialseite-neu/ideenkiste/klimafood-ideenkiste-2024.04.10a-onlineversion-mit-titelseite.pdf
und –Aktionen zu gewährleisten, wird auf den Food & Move Literacy-Ansatz zurückgegriffen. Doch was bedeutet das? Laut Daum et al. bezeichnet „Food & Move Literacy“ „die Fähigkeit, seinen Ernährungs- und [...] de?23863 https://www.bzfe.de/fileadmin/resources/import/k/Kompetenzmodell_Food_Move_Literacy.pdf Warum ist der Food & Move Literacy Ansatz relevant? Weil die Anforderungen zur Bewältigung des eigenen E [...] (Bundeszentrum für Ernährung) (Hrsg.) (2018a). Kompetenzmodell Food & Move Literacy, Bonn. http:// www.bzfe.de/_data/files/Kompetenzmodell_Food_Move_Literacy.pdf. Zugriff am [04.03.2022]. BZfE (Bundeszentrum für
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/finnland/2021-22-eastern-finland-2.pdf
networks in your host country? Do you have any tips on how this can be achieved? I highly recommend to move into one of the student accomodations offered by the company “ELLI”. I lived in Karjamäentie, which
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/alphiteb/1721-2007-heft-1-alphiteb.pdf
Handlungsfelder (1) Food & Move Literacy für Alphabetisierung und Grundbildung, (2) Food & Move Literacy für die Integration von Migranten und Flüchtlingen und (3) Food & Move Literacy für Schulische Bildung [...] Praxistransfer. In: Ernährungsumschau. 62 (3), 44–51 (Peer Review). Food & Move Literacy 15 2 Food & Move Literacy Food & Move Literacy in der Erwachsenenbildung – Kompetenz- anforderungen im Bereich der [...] ..................................... 8 2 Food & Move Literacy ......................................................................... 15 Food & Move Literacy in der Erwachsenenbildung – Kompetenzan
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/alphiteb/heft-2-evaluation-alphiteb.pdf
und Schrift mit den gesundheitsförderlichen Themen Essen, Trinken und Bewegen zu verknüpfen (Food & Move Literacy). Als Hauptziel wurden sprachsensible, handlungs- und lebensweltorientierte Ma- terialien [...] O2|Hintergrund 7 3 Evaluation Neben der (Weiter-)Entwicklung und Erprobung der Konzepte zu Food & Move Literacy durch eine Pilotphase in Schleswig-Holstein besteht die zent- rale Aufgabe der EUF in der [...] Spielend Deutsch lernen mit dem Thema Sich im Alltag bewegen und gut fühlen“ baut auf dem Konzept der Move Literacy auf. Die Spielebox „Gesundheitsförderung“ hingegen behandelt Themen des Gesundheitssys- tems
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/veroeffentlichungen/spielebox-aufgetischt-/dished-up-learning-german-through-games-about-eating-and-drinking.pdf
correctly earns a point for the group. These two players then move to the chairs at the back of the two lines while the other players move forward. The group with the most points wins. Variations •A stack [...] word correctly on the board or a sheet of paper. As soon as a player has finished, the seated players move forward a chair and the other player takes the last seat. The round pauses while the game leader checks
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/veroeffentlichungen/spielebox-aufgetischt-/cards-engl.-/5.-event-cards.22.pdf
dice again! Advance 3 places! Advance 3 places! Go back 3 places! Go back 3 places! Move forward to the next player! Move forward to the next player! Walk around the table! Walk around the table! Roll the [...] te Ereigniskarte 16 64 20 17 _D ru ck bo ge n_ 5_ R ue ck .in dd 1 12 .0 4. 17 20 :5 7 event card Move to the next place! Lose a turn! A dj ek tiv ka rt e A dj ek tiv ka rt e A dj ek tiv ka rt e A dj ek
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/workshop-programme-18-june-2021-final.pdf
15.15-16.45 Transnational class formation reaching beyond Europe Young Irish professionals on the move: Diaspora capital and transnational class formation (Elaine Moriarty, Dublin) Translocality, class
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/downloads/abstracts-vortraege-arbeitstagung-bittner-wischmann.pdf
critique, they presuppose a critical inquiry, and critical knowledge – but they seek to make a further move, a step beyond (or simply after) critique. They are affirmative, in the sense that they point to a
fileadmin/content/projekte/globales-lernen/dokumente/orientierungsrahmen-globale-entwicklung-2016.pdf
the Nilgiris. Big animals like elephants, tigers, leopards, gaur and deer now find it dif- ficult to move from one forest patch to another. The concentration of tourist activity in the region leads to a