fileadmin/content/abteilungen/management/dokumente/downloads/richtlinien-fuer-wiss-arbeiten-stand-november-2013.pdf
Papers“, Name der Reihe (Working Paper Series), Ausgabe. Durlauf, Steven N./ Fafchamps, Marcel (2004), „Social Capital”, NBER Working Paper, No. 10485. Ihnen ist – unter der Maßgabe der Einheitlichkeit – selbst
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/rezension-medienwirtschaft.pdf
verständliche Übersicht der verschiedenen Einsatz - möglichkeiten. Der Fokus liegt dabei auf Corporate Social Software, den Potenzialen sozialer Netzwerke sowie Web - logs für Unternehmen, den Einsatz von Wikis
fileadmin/content/abteilungen/methodenlehre/dokumente/publikationsliste-ignacz.pdf
Lorenz, Jan Delhey, Klaus Boehnke, and Kai Unzicker. 2016. Social Cohesion in the Western World. What Holds Societies Together: Insights from the Social Cohesion Radar. Cham:Springer International. Ignácz, Zsófia [...] Support for European Social Safety Net. EUVisions (Online Publication). Veröffentlichte Forschungsberichte Ignácz, Zsófia S. 2019. Contrasting Generalized and Policy Attitudes toward Social Europe: Understanding [...] Gesellschaftlicher Zusammenhalt im innerdeutschen Vergleich [Social Cohesion Radar. Measuring Common Ground. An Intra-German Comparison of Social Cohesion.], Gütersloh: Bertelsmann Stiftung. Dragolov, Georgi
fileadmin/content/abteilungen/wirtschaftswissenschaften/dokumente/vita-und-publikationen/publikationen-ebbers.pdf
der Social Entrepreneurship Education. In: Arndt, Holger (Hrsg.): Intentionen und Kontexte Ökonomischer Bildung, Nürnberg 2018, S. 189-198 Dominke, Inga/ Ebbers, Ilona / Mikkelsen, Kirsten: Social Ent [...] ): Praise of Difference: Dealing with Heterogeneity in Socio-Scientific Education. In: Journal of Social Science Education, Nr. 10(2)/2011. Zeitschriftenartikel Ebbers, Ilona: Entrepreneurship Education [...] Verschiedenheit – Umgang mit Heterogenität in der sozialwissenschaftlichen Bildung. In: Journal of Social Science Education, Nr. 10(2)/2011, S. 3-13. Ebbers, Ilona: Lehr-Lernkonzepte der Übergangsbewältigung-
fileadmin/content/abteilungen/wirtschaftswissenschaften/dokumente/vita-und-publikationen/publikationen-beckmann-2021.pdf
Formal –inzidentelles Lernen durch LEGO® SERIOUS PLAY® in der Ökonomischen Bildung am Beispiel der Social Entrepreneurship Education. In: Arndt, Holger (Hrsg.): Intentionen und Kontexte Ökonomischer Bildung
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2019/psto-m.a.-ims-2017-zweite-aenderungssatzung-stand-03-06-2019.pdf
Arbeitsrecht für Personaler und Führungskräfte 5 / 120 MIM S314 Corporate Governance & Corporate Social Responsibility 5 / 120 MIM S315 Sozial- und Organisationstheorie 5 / 120 MIM S320 Forschungsseminar
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/forms-for-students-and-alumni/pruefungsordnungen-eum-eng-neu-2018-lc.pdf
and analytical skills regarding complex applications and problems • To develop intellectual and social competences • To obtain the qualification required to begin a doctoral course (2) The master’s e [...] - Offshore wind energy; Operation and Maintenance (oral presentation) 2) Electives in Economics / Social Sciences and Law The following economics and law modules are normally available; course offerings
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/studiengang/pruefungsordnungen-eum-en-04052020.pdf
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2014/pruefungsordnung-sonderpaedagogik-mit-fachspezifischen-anlagen.pdf
und sozialen Entwicklung / Edu- cating Students with Emotio- nal, Social and Behavioral Needs (Modul 1) Attachment-Based Pedagogy, Social and Emotional Lear- ning, Experiential Learning: Bindungsgestützte [...] zur Prävention, zur Verhaltenssteuerung und zum Social Skills Training in inklusiven Settings* S 2 Student Voice, Student Participation, Teaching for Social Justice: Politisch geprägte, emanzipations- und [...] Didaktik zur Förderung der emotionalen und sozialen Entwicklung Educating Students with Emotional, Social and Behavioral Needs in the School Context Semester Modul Veranstaltung LP V-Form SWS 1. Sem. Sc
fileadmin/content/zentren/nec/dokumente/downloads/programsiegenworkshopmaterialgrassrootspolitics-final.pdf
The result might produce a more conflict-oriented understanding of social-ecological change beyond its reduction to a question of social technology. On the other hand, bringing the material turn into the [...] Location: University of Siegen (Germany), Herrengarten 3, Room: AH 216/217 In response to climate change, social inequality and environmental degradation, citizens in various countries have developed new forms [...] material objects, infrastructures, bodily practices, emotions, and tangible space within the research on social- ecological transformation or transition. However, this new emphasis of the materially engaged citizens