/sl
einem wirksamen Lehr-Lern-Setting aktiv gestaltet. Mit einem Klick auf die untenstehenden Kacheln gelangen Sie zu weiterführenden Informationen. Wer wir sind Studium & Lehre Forschung & Entwicklung Publikationen
/kurs/kurs-kalender/event/workshop-on-immigrant-languages-in-the-americas-wila-14
Programm auf www.workshoponimmigrantlanguages.com. Organisatorinnen : Samantha Litty und Karoline Kühl (EUF, KURS) Ort Flensborghus (5.10) EUF (6.-7.10, HEL 161)
/zimt
Informations- und Medientechnologien (ZIMT) ist als zentrale Einrichtung Ihr Ansprechpartner für alle Belange rund um die Themen IT/EDV und Medientechnik. Hier ein Auszug unserer meistgefragten Services: Services
fileadmin/content/seminare/evangelische-und-katholische-theologie/dokumente/downloads/flyer-graduiertenschule-din-lang-6-seiten-de-2021-12-13.pdf
Flyer_Graduiertenschule_DIN-lang-6-Seiten_DE_2021_12_13.indd Beteiligte Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler • Dr. Zeina M. Barakat, Wasatia Graduate School, EUF und Rese- arch Associate, University [...] verorteten – Gewalt gegen Juden auf deutschen Straßen. Deutschland ist besonders berufen, einen auf langfristige Versöhnung ausgerichteten Trialog zu stiften. Kein ande- res Land hat eine breitere Erfahrung
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/foerdergesellschaft
mit ihren Beiträgen, Spenden oder auf sonstige Art die Hochschule unterstützen und sich für ihre Belange einsetzen wollen.
/daf-daz/kalender-dikom/event/linguicism-in-language-education
Symposium Linguicism in (Language) Education 2025 Termin: 17./18. Juni 2025 Veranstaltungsort: Europa-Universität Flensburg, Mitscherlich-Nielsen-Str. 1a, 24943 Flensburg Gebäude Tallinn, Raum TAL 007 [...] Bildungsgerechtigkeitsdiskursen jedoch wenig Aufmerksamkeit erfährt. Im Zuge des Symposiums wird der bislang sehr diffus verwendete (Füllekruss & Rühlmann 2023) Begriff des Linguizismus geschärft und auf seine
/englisch
Events Auslandsaufenthalt Theatre in English If you are looking for the chance to study the English language, its literature(s) and culture(s) at a high quality level, as well as acquire the comprehensive
Using Authentic ELT Data to Raise Teachers' Language Awareness: The Flensburg English Classroom Corpus (FLECC)
10th International Conference of the Association for Language Awareness (ALA), Universität Kassel
Fostering of Cognitive Academic Language Acquisition in Chemistry
Busker, M.*, Budde, M., Rautenstrauch, H. (2015): Fostering of Cognitive Academic Language Acquisition in Chemistry - Consequences and Possibilities for Chemistry Teacher (Language) Training. Vortrag, 6th European Variety of Chemistry Education, Tartu (30.06.-02.07.2015)
Fostering subject specific language abilities of future chemistry teachers.
In chemistry lessons teachers and students have to deal with chemical formula, technical terms (e.g.oxidation, chemical reaction) and specific textual forms (e.g. lab report). As different researchprograms show, there is a high correlation between language and content learning. Hence subjectspecific language is of high relevance in chemistry lessons and also in chemistry teacher trainingprograms.Regarding combining language and content learning text competence is important. This combines theskills to pick information from written texts and use this information to gain new knowledge.Future chemistry teachers have to acquire a highly specialized academic language at university. Alsothey have to become aware of the importance of language during their lessons and about the specificneeds of their future students at school.The interdisciplinary research project ТFach-ProSaУ combining the disciplines of chemistry and germanlanguage is concerned with the professional development of future teachers enhancing their subjectspecific and general language abilities in context with their chemistry studies. It proposes a model fordeveloping future teachersХ subject-specific linguistic skills.In this contribution we give a short overview of the research project ТFach-ProSaУ and present modelsfor learning settings and materials. Busker, M.*, Budde, M. (2016):Fostering subject specific language abilities of future chemistry teachers.Vortrag, New Perspectives in Science Education, Florenz (17,-18.03.2016)