Bryd ud af den jegsvage hengivelse til skѕrmen
Bryd ud af den jegsvage hengivelse til skѕrmen. Replik in: Dagbladet Information, 9.5. 2018. Link: https://www.information.dk/debat/2018/05/bryd-svage-hengivelse-skaermen?utm_medium=social&utm_campaign=btn&utm_source=facebook.com&utm_content=tp
Berufliche Fachrichtung und Fachdidaktik Informationstechnik
Grimm, A. (2019): Berufliche Fachrichtung und Fachdidaktik Informationstechnik. In: Kalisch, C. Kaiser, F. (Hrsg.): Bildung beruflicher Lehrkräfte. Berufsbildung, Arbeit und Innovation, Band 48. Bielefeld: wbv Media GmbH, S. 141 - 152.
The Past was a White ManХs Illusion': Temporality and Trans/Nationalism in Louis OwensХs Nightland and Dark River
'The Past was a White ManХs Illusion': Temporality and Trans/Nationalism in Louis OwensХs Nightland and Dark River. Louis Owens: Writing Land and Legacy. Ed. A. Robert Lee and Joe Lockard. Albuquerque: U of New Mexico P, 2019. 201-220.
Shut your eyes and see': Joyce, Music and Theatre
Witen, Michelle. 'Shut your eyes and see': Joyce, Music and Theatre (trans. Frederic Gugger). Program for Die Toten (dir. Barbara Frey) at the Zürich Schauspielhaus. 2019.
A New Legacy for Future Generations': Native North American Performance and Drama
A New Legacy for Future Generations': Native North American Performance and Drama. The Routledge Companion to Native American Literature. Ed. Deborah Madsen. New York: Routledge, 2015. 423-34.
Zur Komplexität einer Didaktik der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik
Grimm, A. (2020): Zur Komplexität einer Didaktik der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik. Eine Positionierung in Zeiten einer zunehmenden Etablierung und Manifestierung von Bereichsdidaktiken. In: ZBW Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 28. Jg. (Heft 116), S. 506 - 530.
Zum Verhältnis zwischen Berufs- und Wirtschaftspädagogik und berufsbezogenen Didaktiken - ein Annäherungsversuch am Beispiel der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik
Hjelm-Madsen, M. (2020). Zum Verhältnis zwischen Berufs- und Wirtschaftspädagogik und berufsbezogenen Didaktiken - ein Annäherungsversuch am Beispiel der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik. In. Grimm, A. (2020). Didaktik der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik. Berlin, Deutschland: Peter Lang Verlag.
Where do Memory and Truth Meet?Х Contrasting Memoir and Documentary in the Comics of Sarah Glidden
ФWhere do Memory and Truth Meet?Х Contrasting Memoir and Documentary in the Comics of Sarah Glidden.In: Dominic Davies and Candida Rifkind, eds., Documenting Trauma: Traumatic Pasts, Embodied Histories & Graphic Reportage in Comics. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2020. 317-34.
Evaluating visitorsХ perceptions of historical experiments in a science center
14th IHPST Conference, Ankara.
Teaching historical practice practically Р understanding science culturally
25th International Congress of History of Science and Technology (ICHST).