– Dr. Marco Hjelm-Madsen
Hjelm-Madsen, M. (2020). Zum Verhältnis zwischen Berufs- und Wirtschaftspädagogik und berufsbezogenen Didaktiken - ein Annäherungsversuch am Beispiel der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik. In. Grimm, A. (2020). Didaktik der beruflichen Fachrichtung Informationstechnik/Informatik. Berlin, Deutschland: Peter Lang Verlag.
Forschung
– Dr. Johannes C. P. Babbe (geb. Schmid)
ФWhere do Memory and Truth Meet?Х Contrasting Memoir and Documentary in the Comics of Sarah Glidden.In: Dominic Davies and Candida Rifkind, eds., Documenting Trauma: Traumatic Pasts, Embodied Histories & Graphic Reportage in Comics. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2020. 317-34.
Forschung
Fremdsprachig
Veranstaltung
– Prof. Dr. Peter Heering
14th IHPST Conference, Ankara.
Extracurricular
Forschung
Kooperation
Veranstaltung
– Prof. Dr. Peter Heering
25th International Congress of History of Science and Technology (ICHST).
Extracurricular
Forschung
Kooperation
Veranstaltung
– Prof. Dr. Peter Heering
Eingeladener Plenarvortrag, 1st International Seminar Educational Scientific Heritage and Science Education, S‹o Paulo.
Extracurricular
Forschung
Kooperation
Veranstaltung
– Prof. Dr. Peter Heering
Eingeladener elektronischer Vortrag, Instruments-acteurs-rЋseaux-savoirs: pour une approche matЋrielle et locale de lХinstrument scientifique Montpellier.
Extracurricular
Forschung
Kooperation
Veranstaltung
– Prof. Dr. Peter Heering
XI International Conference on History of Science in Science Education. Campina Grande, PB (e-participation).
Extracurricular
Forschung
Kooperation
Veranstaltung
– Prof. Dr. Peter Heering
Eingeladener Plenarvortrag, Jahrestagung der …sterreichischen Physikalischen Gesellschaft (OEPG), Graz
Extracurricular
Forschung
Kooperation
Veranstaltung
– Prof. Dr. Peter Heering, Jasmin Janka
Questions of place are gaining increasing importance in the work of historians of science, technology and medicine, to such an extent that some scholars suggest this corresponds to a veritable spatial turn. It is unavoidable that researchers take sides on issues such as the situatedness of knowledge and practices, the problems pertaining to their movements across spaces and cultures (and not only along time) and, above all, the proper choice of scales of analysis Р all the way between the global and the local, which is the core of the 25th ICHSTХs theme. At the same time, this theme relates to the very nature of the Congress as the largest international gathering of historians of science, technology and medicine, inviting all of us to think about what we may say to and learn from each other, considering our own multifarious places and standpoints. Quelle: http://www.ichst2017.sbhc.org.br/ [rev. 17.10.2021].
Forschung
Extracurricular
Kooperation
Veranstaltung
– Michelle Mercier, Sären Werner, Jasmin Janka
Symposium für wissenschaftliche Instrumente Rijksmuseum Boerhaave Teylers Museum. Im September 2018 organisierte das Rijksmuseum Boerhaave den 37. internationalen Kongress der Scientific Instrument Commission. 150 wissenschaftliche Wissenschaftshistoriker, Museumskuratoren, Sammler und Studierende aus mehr als 20 Ländern der Welt kamen eine Woche lang zusammen, um über historische wissenschaftliche Instrumente und deren Beiträge zur wissenschaftlichen Entwicklung zu diskutieren. Das allgemeine Thema der Konferenz war Instrumente und das Imperium des Menschen über die Dinge. Quelle: https://rijksmuseumboerhaave.nl/sic2018/ [rev. 17.10.2021].
Forschung
Extracurricular
Kooperation