fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2019/-11-redaktionsfassung-neue-psto-m.ed.-sondpaed-2019-inkl.-fsaen-fuer-2.-lesung-senat-stand-09-01-2019.pdf
Schwerpunkt Primarstufe, SV 1 1 SP MA-L 01 MA-L 02 SV 2 Unterrichtsfa ch 2 SP MA-L 03 MA-L 04 SV 2 Unterrichtsfa ch 3 MA-L 05 Praxissemester SV 2 Unterrichtsfa ch 4 SP MA-L 06 Master Thesis (Wahlpflicht) [...] Schwerpunkt Primarstufe, SV 2 1 SP SV 1 MA-L 01 MA-L 02 Unterrichtsfa ch 2 SP SV 1 MA-L 03 MA-L 04 Unterrichtsfa ch 3 SV 1 Praxissemester MA-L 05 Unterrichtsfa ch 4 SP SV 1 Master Thesis (Wahlpflicht) [...] Schwerpunkt Sekundarstufe, SV 1 1 SP MA-L 07 SV 2 Unterrichtsfach 2 SP MA-L 09 MA-L 10 SV 2 Unterrichtsfach 3 MA-L 05 Praxissemester SV 2 Unterrichtsfa ch 4 MA-L 11 Master Thesis (Wahlpflicht) Unterrichtsfa
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.10-pecc-vol.-1.pdf
school by bus. ehm (--) ehm ehm ehm what's your favourite (-) animal? Jonas: (1.0) < was heißt das noch mal?> (3.0) Teacher: animals are dogs Jonas: dog what's your name? Nelly: my name is nelly can i have a:: [...] fourteen points okay so i pick ehm (3.0) < mia> < mia> ((Mia gets up)) Pupils: aber mia war schon letztes mal Teacher: oh (1.0) you were the last time? oh sorry Carl: sit down Teacher: ehm nelly? okay [2.10] GS [...] two you two you two yes alright ((it gets louder in the classroom)) ((some pupils ask questions)) ((24:21)) ((Group 1: Matt and Valentine)) Matt: wer ist der shopkeeper? Valentine:du Matt: okay Valentine:hello
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.11-pecc-vol.-1.pdf
pupils raise their hands)) sh: klimpert mal nicht so viel mit den stiften lotte? what do you have to do? Lotte: ehm linien mit den farbstiften malen Teacher: genau erst mal einfach linien ziehen noch gar nicht [...] on a jacket)) Teacher: what does she put on? Paulina: theo? Theo: ehm eh eh ehm wie hieß das noch mal jak= Teacher: =ket Theo: jacket Teacher: [yes] Paulina: [yes] Teacher: paulina puts on her jacket thank [...] ((pupils raise their hands)) Teacher: what does he [put on?] André: [lotte?] Lotte: ehm äh André: noch mal? Lotte: a woolly hat? André: yes i have Teacher: yes good André: ((sits down)) Teacher: and last turn
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.13-pecc-vol.-1.pdf
Teacher: [mach mal] ganz schnell ((turns to one of the pupils)) und du darfst mit drauf ne? ((asks a pupil if he can be recorded)) oder auch nicht Pupil_x: (xxx) Teacher: dann tausch mal bitte mit (x) Pupil_y: [...] three fingers))] [two] [((shows two fingers))] leo you are late one Pupil_x: psch man seid doch jetzt mal leise Teacher: good idea Pupil_y: du sollst hier leise sein= Teacher: =and? psch zero psch Teacher [...] on the board)) activity book page twenty-nine Class: ((pupils open their activity books)) ((9:03-9:24)) Teacher: okay can we go on? (3.0) psch so please listen (1.0) to the cd my girls please listen to
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.14-pecc-vol.-1.pdf
Celine: oh was ist noch mal great? Teacher: maja? what is it? Pupil_z: (ich hab das noch nicht verstanden) Teacher: [hm?] Celine: [was] ist nochmal great? Pupil_z: kommst du mal bitte? Teacher: again please [...] 1068 1069 1070 1071 (3.0) no i don't it's boring okay? Pupil_x: kannst du noch mal nummer vier vorlesen? frau kannst du noch mal nummer vier vorlesen? frau Teacher: (xxx) Class: ((42:00-43:54)) ((pupils work [...] Lotte: is this a test? Teacher: ihr wisst ja so'n richtig großer test ist es nie. ABER (-) ich möchte mal sehen was ihr könnt (xx) okay? Class: ((pupils mumble)) Teacher: ehm i've brought these things ((gets
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.15-pecc-vol.-1.pdf
twenty-four Class: ((pupils mumble)) Pupil_x: vierundzwanzig Teacher: twenty-four Lotte: guck mal ähm hier guck mal ((shows some pages to the teacher)) Teacher: ((nods)) i know on page twenty-four the blue [...] your favourite ice cream André: ((mumbles)) Teacher: what is it in german? (13.0) jan? Jan: male deine ähm male deine favourite eis- eis(kugel) Teacher: yes [that's-] Jan: [weil] da ja so eine eiswaffel [...] ((pupils work on the task)) ((57:24-58:07)) Teacher: ((walks around the class to help the pupils)) Alina: i like cherry ice cream Zoe: i like strawberry wie schreibt man noch mal strawberry? ((searches for the
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.2-pecc-vol.-1.pdf
nine o'clock. Carl: amelie Amelie: it's one o'clock. Carl: [((points at Emma))] [was] hast du noch mal gesagt? Emma: it's nine o'clock. Carl: amelie? [2.2] GS 1 4b 030913 48 307 308 309 310 311 312 313 [...] clocks around)) Teacher: [((coordinates the activity))] [no no no do not change the time please] ((22:16-24:53)) ((all the clocks end up in the front row where the teacher collects them one by one, answering
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.4-pecc-vol.-1.pdf
activity book? where is Class: ((pupils mumble)) Teacher: nelly könntest du bitte jetzt mal bitte deinen tisch mal ein bisschen zackig aufräumen? flasche weg schere weg brotdose weg papier weg. (---) ihr [...] PECC Volume 1 (30.07.19) [2.4] GS 1 4b 011013 90 Background Information Sheet GS 1 4b 011013 School type: primary school Class: 4th grade (4b) Date of recording: 01.10.2013 Length of recording: 37:56 minutes [...] (2019). The Primary English Classroom Corpus (PECC). Volume 1. Flensburg: Flensburg University Press. [2.4] GS 1 4b 011013 91 Use of media - Realia: a big red clock - CD with the chant: “It’s eight o’clock”
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.7-pecc-vol.-1.pdf
liebe so lange texte Emma: ehm (--) wir können uns ja beide was fragen nacheinander Amelie: also erst mal fragst du also [excuse] me Emma: [okay] Amelie: where's the swimming pool? Emma: ich kann ja fragen [...] Emma: okay mach ich okay Amelie: [okay] Emma: [ich] fang an will anfangen okay? Amelie: also erst mal excuse me [2.7] GS 1 4b 101213 179 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 [...] two tree:s thank you Emma: okay Researcher:yes because two (-) two trees Emma: okay jetzt fragst du mal als erstes Amelie: excuse me where's the big swimming pool? Emma: go straight on turn right [2.7] GS
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.9-pecc-vol.-1.pdf
“I’d like” Use of media - CD with the song: “A hundred big black ravens” (Playway 4, Pupil’s Book, p. 24) - Pupil’s Book (with the shopping dialogue and the vocabulary of the ice cream flavours) - Flashcards [...] about something in German)) ((A2: another dialogue with three boys)) Chris: du kannst ja max erst mal fragen ob er auch ein eis möchte Jonas: willst du eins? Max: ja klar Chris: okay dann [hello] Max: [...] Jonas: ehm das steht da nicht drinne Max: for me vanilla and chocolate Chris: max (--) ich frag erst mal what can i do for you? da kannst du doch nicht [sagen] Max: [two] Chris: ice creams please ehm what