fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/dokumente/etc/erstsemesterinfos-2020.pdf
Erstsemesterinfos „Gesundheit und Ernährung“ (B.A. Bildungswissenschaften) Eine Informationsbroschüre der Fachschaft „Gesundheit und Ernährung“ HeSe 2020/2021 Willkommen Liebe Erstsemester, herzlich W
fileadmin/content/abteilungen/gesundheit/infoveranstaltung/erstsemesterinfos-2020.pdf
fileadmin/content/zentren/zfl/dokumente/forschung-und-entwicklung/forschendes-lernen-gesamt-17-03-14-end-internet.pdf
Forschendes Lernen an der Europa-Universität Flensburg – Erhebungsmethoden – Jens Winkel, Wolfgang Fichten, Kirsten Großmann (Hrsg.) ISSN: 2198-9516 Zentrum für Lehrerinnen- und Lehrerbildung der Euro
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/dohcce-online.pdf
integrated, often one-site comprehensive schools; others opted for experimenting with a cooperative model (i.e. tiered schooling arrangements with close cooperation between the tiers; as one-site or split-site [...] äne), b) to provide expert support in the overall pro- cess of creating applicable instructional models (or teaching units) for a broad range of school subjects, c) to systematically monitor, discuss, [...] Culture, and d) to help explore and evaluate the implementation of a wide range of differentia- tion models and strategies (e.g. banding, streaming or tracking, and setting).6 Since substantial experience
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/flecc-flyer-2010-2.pdf
FLECC-Flyer-2010-2 Olaf Jäkel The Flensburg English Classroom Corpus (FLECC) Sammlung authentischer Unterrichtsgesprä- che aus dem aktuellen Englischunterricht auf verschiedenen Stufen an Grund-, Haup
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/flecc-online-version.pdf
Englischlehrerinnen und -leh- rern. Hier lässt sich die deskriptive Leistungsfähigkeit theoretischer Model- le aus linguistischer Pragmatik, Sprechakttheorie sowie Konversations- und Diskursanalyse am aut [...] (McCarthy 1997: 118-130; McCarthy, Matthiesen & Slade 2002) • Teacher elicit and IRF in TEFL: Outdated models? (Sinclair & Coulthard 1992; 1975; Coulthard & Brazil 1992) • Questions in TEFL: Different kinds [...] Müller-Hartmann & Schocker-von Ditfurth 2004) • The special demands on the teacher as linguistic role model in Primary School English, as mirrored in authentic discourse data from the FLECC (Schmid-Schönbein
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
s displayed in the lexical patterns or usage are then taken as indicators of different cognitive models or construals. That it is particularly worthwhile for cognitive linguists to revisit the almost forgotten [...] unfitting as in the more likely reading discussed above, and just as mistakenly transferred from her L1 model of German so, which can be deictic. As indicated alternatively in figure 6, the proper English rendering
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
Microsoft Word - Formatierung_19_09_24.docx 77 Olaf Jäkel Seminar für Anglistik und Amerikanistik Analysing Classroom English: Forschungsaufgaben im Fach Englisch in der Grundschule als Action Researc
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
in Corpus Data from 5th Grade EFL Lessons 190 tion (see Jäkel 2001), according to the ‘Birmingham Model’, the feed- back move is an essential part of any classroom exchange and should normally not be withheld [...] still ‘alive and kicking’, prevalent in many current EFL classro- oms. Thus, the classical Birmingham Model (Sinclair/Coulthard 1975; Sinclair/Coulthard 1992) can be confirmed as one of the most effective tools [...] Paern in Corpus Data from 5th Grade EFL Lessons 194 special demands on the teacher as linguistic role model met, in parti- cular in Primary School English? How can the (linguistic) heteroge- neity of learners
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2016-fehler-modelle-und-andere-faelle.pdf
in Englisch als Fremdsprache über weite Phasen vorherrscht. Damit kann das klassische ‚Birmingham Model‘ (Sinclair/Coulthard 1975; 1992) ganz aktuell als eines der e^ektivsten Instrumente zur Analyse von