fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2019/-58-aenderungssatzung-psto-m.ed.-ehw-fuer-2.-lesung.pdf
Studiengang Master of Vocational Education für das Lehramt an berufsbildenden Schulen mit der beruflichen Fachrichtung Ernährungs- und Hauswirtschaftswissenschaft mit dem Abschluss Master of Education vom 16 [...] Studiengang Master of Vocational Education für das Lehramt an berufsbildenden Schulen mit der beruflichen Fachrichtung Ernährungs- und Hauswirtschaftswissenschaft mit dem Abschluss Master of Education vom 19 [...] Studiengang Master of Vocational Education für das Lehramt an berufsbildenden Schulen mit der beruflichen Fachrichtung Ernährungs- und Hauswirtschaftswissenschaft mit dem Abschluss Master of Education vom 19
fileadmin/content/institute/romanistik/dokumente/projekte/globalisierte-erinnerungskulturen-und-gegenlaeufige-gedaechtnisse/-final-tagungsflyer-druck.pdf
Lateinamerika 11.45 Gundo Rial y Costas (Rio de Janeiro): Social Merchandising, Melodrama and the Holocaust? The Brazilian Box Office Hit Olga (2004) 12.30 Mittagspause Osteuropa zwischen Neuperspektivie- [...] nordafrikanischen Diskurs 11.45 Gilbert Ndi Shang (Bogotá): ‘Good Empire, Bad Empire’: Represen- tations of Nazism/Holocaust in Sub- Saharan African Literatures 12.30 Diskussions- und Abschlussrun- de: Fors
/humangeographie/international/studierende-berichten/aus-chester
al Awareness and Competence, University of Chester Zum dritten und vorläufig letzten Mal fand im Zeitraum vom 11. - 21. März 2013 das TIAC an der University of Chester statt. Mit einer Vielzahl aktiver [...] programme mit dem Titel "Teachers Intercultural Awareness and Competence" (TIAC) an der University of Chester beschäftigen sich Dozent_innen und Studierende von sechs europäischen Universitäten - Chester [...] Erfahrungsberichte (Blog). März 2012 - Teacher's Intercultural Awareness and Competence, University of Chester Während des zehntägigen Erasmus-Programms TIAC vom 19. - 29. März 2012 standen der Austausch
/studium-lehre/lehre/lehrprojekte/0-1
Inclusive education is an obligation for the entire school system in Germany. Brought about by the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities in 2009, the state has committed itself to give equal [...] particular. In the co-operative seminar we will take stock of the current situation in mainstream education and discuss to what extent heterogenous learner groups can be accommodated in the foreign language [...] language classroom, joining the approaches of Lernen am Gemeinsamen Gegenstand and Task-Supported Language Learning. The students will take part in a newly designed blended learning course (using Adobe Connect)
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/konsumalpha/material-zum-download-ueberarbeitet/0-inhaltsuebersicht-materialkoffer-konsumalpha.pdf
1 Inhaltsübersicht Materialkoffer „KonsumAlpha“ Liebe Leserinnen und Leser, der KonsumAlpha-Materialkoffer enthält eine Auswahl vielfältiger Materialien, die zur Förderung des Lesens und Schreibens g
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/tag-der-forschungsfoerderung/tdf-3-2019-12-11/01-willkommens-und-info-forum.pdf
Style Guide) Foreign Language Center: Scott Simpson • Tasks: Developing, overseeing, and delivering the English language offer (and other languages) • Department: International Center / Foreign Language
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/02102019-vortrag-auf-der-konferenz-refuge-europe-a-question-of-solidarity-in-chemnitz
similarities and differences of local practices visible (Glorius et al. 2019). In the presentation, we focus on the influence of multilevel governance systems on local practices of social integration in a [...] border region. The perspectives of different local actors play an important role to understand local practices and the impact of other governance levels. Therefore, the empirical findings are based on [...] chkeiten im deutsch-dänischen Vergleich. Abstract: The local level is the central place for realizing refugees’ social integration. There, actors of state and non-state institutions, civil society and
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/03-discussion-paper-iim-krause.pdf
Microsoft Word - bericht - vorlage für pdf.doc Universität Flensburg Internationales Institut für Management Schule und Wirtschaft - Verbreitung wirtschaftsbezogener Themen und Kooperationen an den sc
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/tag-der-forschungsfoerderung/tdf-3-2019-12-11/04-dfg-foerderangebote-fuer-postdocs-stand-2019-12-boehme.pdf
DFG-Fördermöglichkeiten . für die wissenschaftliche Karriere DFG-Förderangebote für Postdocs . Dr. Anna Böhme | 11.12.2019 | Europa-Universität Flensburg Programm 1 | Die DFG 2 | Fördermöglichkeiten d
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/05042019-vortrag-beim-annual-meeting-of-the-american-association-of-geographers-in-washington-dc
new migrants in the German-Danish border region" bei dem Annual Meeting of the American Association of Geographers in Washington D.C. Abstract: In many peripheral areas, the existence of public educational [...] or local volunteers. In the presentation we will analyze how the arrival of refugees in rural areas and the mobilization of new non-state actors and volunteers has impacted on the existing educational landscapes [...] privatization of educational provision in rural areas. The arrival of new migrants in Europe since 2015 has interrupted the demographic decline in many peripheral municipalities. At the same time a new