/kunst/forschung
Prof. Dr. Käthe Wenzel Points of view in a divided world: radical theories and practices in lens-based media, 1970–1990 Das Forschungsprojekt befasst sich in einem transnationalen Vergleich mit anti-h
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/suelter-kristina/cv
postmodern literatures and theory. She is currently working as a postdoctoral researcher in the EUF-based project "Knowing Tomorrow: Twenty-First Century Native North American Archives of Futurity" funded
/eem/de/alumni/alumni-activities/african-alumni-workshop-may-2008
received could be used for benevolent activities within Africa and the sustainability of the network. Based on the feedback on needs and inputs identified and indicated by the alumni participants the workshop
/strategie/abschlussarbeiten/themen
State of the Art/Stand der Forschung in unterschiedlichen Themenbereichen (z.B. Natural-Resource-Based View, nachhaltige Wertketten, nachhaltige digitale Plattformen) Verschiedene Falluntersuchungen zur
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/machat-sibylle-dr/research
such as illustrated children's books, movies, television shows and art as well as in partially image-based media such as newspaper & journal articles and image-free narrative space travel works of both fact
/widi/forschung/publikationen
40/2009, S. 36-45. Ebbers, Ilona / Krämer-Gerdes, Claudia / Schulte, Reinhard / Seitz, Miriam: Activity-based start-up simulations in Entrepreneurship Education at the German Universities. In: Electronic Journal [...] Ilona / Mikkelsen, Kirsten: Social Entrepreneurship Education an Schulen – Anwendung des Design-Based Reserach Ansatzes zur Entwicklung von innovativem Unterrichtsmaterial. In: Arndt, Holger (Hrsg.): [...] Ebbers, Ilona /Mikkelsen, Kirsten: Social Entrepreneurship Education an Schulen – Anwendung des Design-Based Research Ansatzes zur Entwicklung von innovativem Unterrichtsmaterial, In: Arndt, Holger: Perspektiven
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen
7-14. 2017 (zusammen mit Holger Limberg): "Studying EFL classrooms: Empirical research and practice-based application", in: Stella Neumann (Hg.) English and American Studies in German 2017: A Supplement to
/strategie/studium-lehre/qualifikationsarbeiten/abgeschlossene-arbeiten
Perspektive zur Analyse regionaler Wettbewerbsvorteile. Überlegungen auf der Basis der Resource-based View und der Erstellung eines Ressourcen-Profils des deutsch-dänischen Grenzgebietes (Bachelor) State [...] (Master) Internationalisierung durch Tochtergesellschaften - Eine Analyse auf Basis des Resource-based View (Bachelor) Compliance Management in mittelständischen Unternehmen - eine Analyse aus der res
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/ehemalige/default-91ce983a19/publications
ation of ANGER, LOVE and SADNESS", in: Barnden, John (ed.) Corpus Linguistics Colloquium: Corpus-based approaches to figurative language. Birmingham: University of Birmingham Press, 1-12. 2009 (co-authored