fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/portugal/2021-22-universidade-porto-2.pdf
you learn the local language, respectively how important did you think it was for your stay? I did not learn Portuguese, but I do understand more than before. Learning the local language is very important [...] English. How was the study program at the partner university structured? (e.g. premises, workload, language of instruction, examination forms, accessibility) What intercultural encounters/competencies shaped
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/portugal/2021-22-universidade-porto-1.pdf
local language, respectively how important did you think it was for your stay? It is my motherthongue How was the study program at the partner university structured? (e.g. premises, workload, language of
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/portugal/2021-22-universidade-lisboa-1.pdf
Mitbewohner waren aus verschiedensten Nationen. Wir haben uns oft beim Kochen in der Küche getroffen und lange Abende und Nächte miteinander verbracht. Was sind gerade aktuelle Themen im Gastland und welche M
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/daenemark/2021-22-ucl-1.pdf
uns auch oft eingeladen. Ich habe in einem „international dormitory“ im Anderupvej gelebt und da gelang die soziale Vernetzung auch wie von selbst. Haben Sie die Landessprache gelernt bzw. wie wichtig
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/irland/2021-22-trinity-college-dublin-2.pdf
einutreten, dort kann man sich auch sehr gut mit Einheimischen vernetzen. Was die sozialen Medien anbelangt sind die Iren gut vernetzt, aber Instagram hat sich im vergangenen Semester als besonders hilfreich
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/ungarn/2021-22-szeged-1.pdf
students. Did you learn the local language, respectively how important did you think it was for your stay? I already knew the basics of the language, so I improved my language, but not really learned it from [...] students. How was the study program at the partner university structured? (e.g. premises, workload, language of instruction, examination forms, accessibility) What intercultural encounters/competencies shaped [...] shaped your stay? The workload was comparatively low. It was easy to get along, homework was scarce. Language of instruction was English, which sometimes led to confusion during exams, tests or general discussions
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/daenemark/2021-22-sdu-1.pdf
learn the local language, respectively how important did you think it was for your stay? No, and it wasn’t important for me at all during the stay. Danish is a very difficult language, and I found that [...] workload, language of instruction, examination forms, accessibility) What intercultural encounters/competencies shaped your stay? I took classes mostly from a program called „Business, Language and Culture”
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/spanien/2021-22-salamanca-5.pdf
eigentlich keine Perspektiven geändert, da ich vor meinem Auslandssemester schon einmal für eine längere Zeit in Spanien gelebt habe, und daher weiß, dass einige Stereotypen und Vorurteile nicht stimmen
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/spanien/2021-22-salamanca-4.pdf
bestehen wird (so erging es allen meiner Freunde inkl. mir). Somit muss man auch damit rechnen, dass man länger studieren muss, um in Deutschland die Kurse nachzuholen. Grundsätzlich ist dies kein Problem, vor
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/spanien/2021-22-salamanca-3.pdf
habe. Am problematischsten bei der Wohnungssuche waren die Ansprüche der Vermieter, da nahezu alle verlangten, dass man einen Vertrag für mindestens ein Jahr unterzeichnet – bei einem Auslandssemester, das