/chemie/news-aus-dem-institut/archiv/2018
News aus 2018 Vorlesen Diskussionsvortrag Sprachlichkeit im naturwissenschaftlichen Unterricht – eine Analyseperspektive für Lehramtsstudierende zur Reflexion ihres Unterrichts ein Vortrag von A. Eght
/book-fairs-project/project/guests-of-honour-and-bibliodiversity
Bibliodiversity at International Book Fairs: 'Francfort en français' at Frankfurt Book Fair 2017 as a Model of Measuring Cultural Diversity in the Publishing Sector Many international book fairs routinely invite [...] diverse offers, which they call supplied and consumed diversity . With reference to this economic model, this project analyses the effects of France's presentation as Guest of Honour at the 2017 Frankfurt
/eum/forschung/abgeschlossene-projekte/opsd-1
Open Power System Data (OPSD) Vorlesen OPSD Wie sieht die Stromerzeugung der Zukunft aus? Welche Energien sind bezahlbar, welche rentieren sich auf die Dauer eher weniger? Um Fragen wie diese zu beant
/chemie/wer-wir-sind/personen/maike-busker/publikationen
Ausgewählte Publikationen Vorlesen Monographien und Beiträge in Sammelbänden Budde, M. A.; Busker, M. (2021): Mit interdisziplinärer Teamarbeit und digitalen Medien zum sprachbewussten Unterricht. In:
/flensburger-ringvorlesung/vergangene-vortraege/sose-2017-wissensbilder-i
Ringvorlesung Wissensbilder Teil I Vorlesen Ein Bild sagt mehr als 1000 Worte. Bilder lügen nicht. Tatsachen passen ins Bild, oder auch nicht. Bilder spielen in der Wissenschaft seit langem eine zentr
/pecc/teacher-education
parcel of primary teachers’ work. EFL teachers have important roles as input provider and language model in the classroom (Harmer 2007: 117f.; Legutke, Müller-Hartmann, and Schocker-v. Ditfurth 2009: 49f [...] learners whose level of English is quite limited. Adopting the roles of input provider and language role model is not an automatic process, which results from being able to speak English fluently and standing
/pecc/primary-english-language-teaching
mastered the pedagogical principles underlying TEYL (cf. Edelenbos et al. 2006), or they are not able to model the target language and interact with their learners in formally correct and situationally appropriate [...] European Framework of Reference of Languages, Learning, Teaching, Assessment (CEFR), based on the model employed for the Council of Europe publications Waystage 1990 (A2), Threshold 1990 (B1) and Vantage
/pecc/aims
what actually happens in the early EFL classroom. The corpus does not focus on best practices or model interactions, but it reproduces the diversity of current teaching practices with all their strengths
/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik/sediko
Lernfeld- und Lernraumgestaltung zur Förderung der Service- und Dienstleistungskompetenz in den neuen IT - Berufen (Sediko) Vorlesen Der Modellversuch SEDIKO will durch die Entwicklungen und Erprobung
/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik/eu-adapt-projekt-intelligentes-gebaeude
Intelligentes Gebäude Vorlesen Das EU-ADAPT-Projekt „Intelligentes Gebäude“ hat aufgrund des globalen wie regionalen Strukturwandels und auch vor dem Hintergrund und mit Orientierung an der AGENDA 21