/eum/wer-wir-sind/team/professorinnen/juniorprof-dr-frauke-wiese
assemblies and National Energy and Climate Plans. Energy Research & Social Science https://doi.org/10.1016/j.erss. 2023.103254 Klemm, C./ Wiese, F./ Vennemann, P. (2023): Model-based run-time and memory reduction [...] Vennemann, P./ Wiese, F. (2024): "Potential-risk and no-regret options for ur ban energy system design — A sensitivity analysis". Sustainable Cities and Society 105189. https://doi.org/10.1016/j.scs.2024 [...] energy and material demand". Joule 8, 1–6. https://doi.org/10.1016/j.joule.2023.12.014 Lage, J./ Thema, J./ Zell-Ziegler, C./ Best, B./ Cordroch, L./ Wiese, F. (2023) Citizens call for sufficiency and regulation
/studium-lehre/studierendenservice/bewerbung-zulassung-und-immatrikulation/bewerbungsverfahren/bewerbung-master/med-lehramt-an-grundschulen
eingegangenen Bewerbungen teil. Ablauf des Auswahlverfahrens: Nach Bildung bestimmter Vorabquoten werden 20 % der verfügbaren Studienplätze zunächst nach der ermittelten Wartezeit vergeben. Die Wartezeitberechnung [...] ist NICHT möglich. Wenn Sie in der Online-Bewerbung einen Fehler gemacht haben oder die Bewerbung ändern wollen können Sie die Online-Bewerbung jederzeit erneut durchführen. Sie erhalten dann eine neue [...] fahren. Sollte sich Ihre vorläufige Note nach Durchführung des Auswahlverfahrens im B.A.-Zeugnis ändern, wirkt sich dies nicht auf die Zulassungsentscheidung aus – weder positiv, noch negativ. Sie können
/zww/wer-wir-sind/team-zww/kathrin-rheinlaender
Universität Basel Rheinländer, K./ Fischer, T. (2017). Attitudes and attitude change of students towards the relationship between theory and practice. HEAd‘2017, Valencia 22.-24.June 2017. Fischer, T. / [...] zweiten Hälfte des 20. Jahrhunderts. Band 2. Hamburg, 99-128. Rheinländer, K. 2009. Kritische Wissenschaftsforschung. In: Dies. (Hrsg.): Göttinger Pädagogik in der zweiten Hälfte des 20. Jahrhunderts. Band [...] Publikation im Sammelband (2017) Rheinländer, K. / Fischer, T./ Bach, A. (2016) Organizational Cultures and Academic Beliefs on Widening Participation. Higher Education Conference Amsterdam 13-15. Juli 2016
/friesisch/wer-wir-sind/dr-samantha-litty
in Wisconsin German and English Varieties: Voice Onset Time and Final Obstruent Neutralization, 1863-2013. In Israel Sanz-Sanchez (ed.), Language acquisition across the lifespan and language change: Ap [...] home, from away, and from below. Journal of Historical Sociolinguistics. Berlin: De Gruyter. 2019b. Samantha Litty & Joseph Salmons. Trajectories and Heritage. In Kristine Horner and Jennifer Dailey-O’Cain [...] present: Historical sociolinguistics and German varieties in the American Midwest & beyond. Spring Lecture Series. Department of Germanic and Slavic Languages and Literatures. Pennsylvania State University
/zml/wer-wir-sind/ehemalige-mitarbeitende/paula-bings
rer. pol. (summa cum laude), 2015 Dissertation: Social Mobility over the course of the 20 th century in Germany and the United States Gutachter: Olaf Groh-Samberg, Fabian T. Pfeffer 10.2003 – 03.2009 Freie [...] Beifächer: Politologie, Volkswirtschaftslehre 09.2006 – 03.2007 University of Glasgow, School of Social and Political Sciences Erasmus Fellow 04.2002 – 09.2003 Freie Universität Berlin, Institut für Archäologie
/biat/das-institut/personen/grimm-axel/veroeffentlichungen
. 2016 , . Grimm, A. Neugebauer, L. Developments 4.0 - Prospects on future requirements and impacts on work and vocational education 2015 , . Grimm, A. Neugebauer, L. Entwicklungen 4.0 – Ausblicke auf [...] V.; Schlausch, R. (Hrsg.): Flensburger Perspektiven zur Lehre und Forschung für die Berufsbildung . 20 Jahre biat. 2018 Grimm, A. Berufliche Fachdidaktik Informationstechnik 2018 Becker, M. Grimm, A. Herkner [...] V.; Schlausch, R. (Hrsg.): Flensburger Perspektiven zur Lehre und Forschung für die Berufsbildung . 20 Jahre biat. 2018 Grimm, A. , . Lernen und Lehren als Bezugspunkte der beruflichen Fachrichtungen Becker
/biat/das-institut/personen/gebhardt-jonas/veroeffentlichungen
hinaus 2016 , . Grimm, A. Neugebauer, L. Developments 4.0 - Prospects on future requirements and impacts on work and vocational education 2015 , . Grimm, A. Neugebauer, L. Entwicklungen 4.0 – Ausblicke auf [...] Jonas Gebhardt Vorlesen Autor(en) Titel In Erscheinungsjahr , . Scheepers, J. Inside TVET: Challenges and Needs for TVET in South Africa – Cape-VET Vol. 1 2021 , . Netzkompetenz als Ziel informationstechnischer [...] V.; Schlausch, R. (Hrsg.): Flensburger Perspektiven zur Lehre und Forschung für die Berufsbildung . 20 Jahre biat. 2018 Grimm, A. , . Lernen und Lehren als Bezugspunkte der beruflichen Fachrichtungen Becker
/sport/kollegium/dr-nele-schlapkohl
of instructions in sport and exercise psychology. Sport and Exercise Psychology. From research to Application . 29-41. Schlapkohl, N. & Johannsen, U. (2016). Sustainable Food and Move Competence. In EAEA [...] N., Hohmann, T. & Raab, M. (2012). Effects of instructions on performance outcome and movement patterns for novices and experts in table tennis. International Journal of Sport Psychology, 6, 522-541 Schlapkohl [...] 12-20. Raab, M., Masters, S. W. W., Maxwell, J., Arnold, A., Schlapkohl, N. & Poolton, J. (2009). Discovery learning in sports. Implicit or explicit processes ?. International Journal of Sport and Exercise
/ices/termine/ices-research-atelier-frse-24
on of no more than 30 minutes, better 20. Also, keep in mind that we are an interdisciplinary group, and you might need to explain disciplinary specificities and terms of your work. For dates where nobody [...] during our first meeting and via a video to be posted in due course. Tentative outline The following dates are tentative and subject to change. All sessions start at 13:00 and end around 14:00. Date Topic [...] the Atelier and a discussion about interdisiplinarity Claudius Gräbner-Radkowitsch and Sébastien Tremblay 16.04.2024 The right to healthcare for undocumented migrants in France, Germany and Italy Anna
/ices/ices-research-school/qualification-opportunities/vergangene-veranstaltungen/research-atelier-im-hese-23-24
on of no more than 30 minutes, better 20. Also, keep in mind that we are an interdisciplinary group, and you might need to explain disciplinary specificities and terms of your work. For dates where nobody [...] work. This means that it is not required to present final and full- fledged papers. To the contrary, everyone is invited to present ongoing work and receive feedback on open questions during the Atelier. [...] material and already pose questions in advance (e.g., regarding aspects of the work you are most interested in getting feedback on). All others can add comments also after the presentations, and post literature