fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2013/aenderung-pruefungs-und-studienordnung-ma-iim-studierende-in-gremien.pdf
Änderung der Prüfungsordnung (Satzung) der Universität Flensburg für den Master-Studiengang „International Management Studies“ mit Abschluss „Master of Arts (MA)“ Vom 9. September 2013 Tag der Bekanntmachung [...] Artikel 1 Die Prüfungsordnung (Satzung) der Universität Flensburg für den Master-Studiengang „International Management Studies“ mit Abschluss „Master of Arts (MA)“ vom 6. September 2012 wird wie folgt geändert:
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2016/aenderung-studienqualifikationssatzung.pdf
Studies/ Master of Arts/ Master of Social Science 10. International Management/ Bachelor of Arts 11. Kultur – Sprache – Medien/ Master of Arts 12. International Management Studies/ Master of Arts 13. Prävention [...] European Studies/ Master of Arts/Master of Social Science, c) Ziffer 8 International Management/ Bachelor of Arts wird zu Ziffer 10 International Management/ Bachelor of Arts, d) Ziffer 9 Kultur – Sprache – M [...] Medien/Master of Arts wird zu Ziffer 11 Kultur – Sprache – Medien/Master of Arts, e) Ziffer 10 International Management Studies/ Master of Arts wird zu Ziffer 12 Interna- tional Management Studies/ Master
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2015/aenderung-studqualsatzung.pdf
folgt geändert: § 2 Abs. 1 Nr. 8 erhält folgende Fassung: „8. International Management / Bachelor of Arts a) Der Studiengang BA International Management setzt Kenntnisse der englischen Sprache auf dem Level
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2017/aenderungssatzung-gpo-2015-12april2017.pdf
gsoptionen“). Das 5. Semester ist als Mobilitätsfenster für ein Auslandsstudium konzipiert (internationales bzw. Europasemester). 6 Empfohlener Studienverlauf: 1 Pädagogik und Bil- dung M 2: Chemie kompakt: [...] gsoptionen“). Das 5. Semester ist als Mobilitätsfenster für ein Auslandsstudium konzipiert (internationales bzw. Europasemester). Empfohlener Studienverlauf: 1 Pädagogik und Bil- dung M 1: Introduction [...] ten II: Betriebswirtschaftslehre Fach B 3 Pädagogik und Bil- dung M 5: Europäische Union und Internationale Beziehungen M 8: Theorie-Praxis-Modul III: Fachdidaktisches Prakti- kum mit fachdidaktischem
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/affiliationsrichtlinie/affiliationsrichtlinie-20231128.pdf
mern verzeichnet: Gemeinsame Normdatei (GND) 10002951-6 International Standard Name Identifier (ISNI) 0000 0001 2111 1904 Virtual International Authority File (VIAF) 144428148 Ringgold Identifier (RID) [...] gen ihrer Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler zu erhöhen und dadurch ihre nationale und internationale Reputation zu verbessern. Veröffentlichungen von Monographien, Zeitschriften- und Konferenzbeiträgen [...] für Fördereinrichtungen, aktuelle und künftige Kooperationspartner sowie im Zusammenhang mit internationalen Rankings von hohem Interesse. Da die Abfrage von Publikationsdaten in vielen Fällen automatisiert
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/akpoloek/akpol-k-cfp-fr-hjahr-2010a-1.pdf
Best Practices im Rahmen der Lissabon Strategie? Schließlich haben mit der Globalisierung die internationale Verflechtung und der globale Wettbe- werbsdruck in den letzten Jahren deutlich zugenommen. Gibt
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/alumni-workshop-report-part1.pdf
Dubai is central location, Aminul’s company can contribute, International renewable energy Agency (IRENA) headquarters in Abu Dhabi, international experts can be invited, solar power plants can be visited [...] .................................................................215 The ABCs of Starting an International NGO Balamatti Arun - Executive Director, AME Foundation, India............................... [...] managing alumni association (Sharada Sharestha, Nepal) 15:10 - 15:30 The ABCs of Starting an International NGO (Balamatti Arun, India) 15:30 - 15:40 Summary and Conclusions of the Session Activities R
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/alumni-workshop-report-part2-1.pdf
up of Emission Reduction Target : a. No Cap & Trade (International / Domestic) b. Cap & Trade (International / Domestic) c. Cap and No International Trade 141 • Approach : a. Sector targets (Energy Efficiency) [...] attention in the international debate on adaptation to climate change. References: 1. Kotschi, J(2006): coping with climate change and the role of Agrobiodiversity: Conference on International Agricultural [...] and build an effective international relations is still likely play a major role in the next commitment period. 1. Introduction 1992 was an important milestone as the international response to the need for
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/alumni-workshop-report-part3.pdf
also report directly to these other initiatives according to international standards. However, the LCMP is different from existing international initiatives in that it primarily aims to recognize positive [...] not necessarily a very encouraging environment for registering an international NGO. With its somewhat conservative policy on international development cooperation, India rather encourages local organisations [...] achieved through energy saving and carbon emission reductions. The LCMP is consistent with all key international carbon accounting and reporting standards and initiatives. Participating in the LCMP therefore
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/klarissatxt/amle-march2015.pdf
Education THEORETICAL BACKGROUND Boon and Bane of English in International Management Education Both the rapid diffusion of EMI and international- ized education are controversial (Harder, 2009; Jeong, 2004; [...] on the transformation of cultural capital and the reproduction of class patterns shows that an international orientation contrasts with the “provincial” orientation (Prieur & Savage, 2011: 576). Yet, the [...] to assume that an EMI education functions as an important signifier for such a strati- fying international orientation. Language—espe- cially in its institutionalized and symbolic capital forms—becomes