/soziologie/wer-wir-sind/das-team/monika-eigmueller
Maurizio Bach, Universität Passau) 2022 Büttner, S. Eigmüller, M. & Worschech, S. (Eds.), Sociology of Europeanization. Oldenburg: De Gruyter. Büttner, S.. Eigmüller, M. , Europe and Culture: Perspectives [...] litik . Europa – Politik – Gesellschaft. VS Verlag für Sozialwissenschaften. 2020 Eigmüller, Monika. Hans-Jörg Trenz. (2020) Conflitti di valore in un’Europa differenziata. L’impatto dei media digitali [...] Bologna, Il Mulino . Eigmüller, Monika. Hans-Jörg Trenz. (2020) Werte und Wertekonflikte in einer differenzierten EU. In: Grimmel, Andreas (Hrsg) 2020: Die neue Europäische Union: Zwischen Integration und
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/aundo/forschung/publikationen
Civilotti, C., M., & Acquadro Maran, D. (2020). Data on work-related consequences of COVID-19 pandemic for employees acrross Europe. Data in Brief , 32. DOI: 10.1016/j.dib.2020.106174 Dietz, C., Zacher, H., Scheel [...] & Rigotti, T. (2020). Leaders as role models: Effects of leader presenteeism on employee presenteeism and sick leave. Work & Stress, 34, 300-322. https://doi.org/10.1080/02678373.2020.1728420 Scheel T [...] & Scheel, T. (2020), "Fair" ändern? Veränderungsprozesse mittels Führung fair gestalten. In: Badura, B., Ducki, A., Schröder, H., Klose, J., & Meyer, M. (Eds.), Fehlzeiten-Report 2020: Gerechtigkeit und
/daf-daz/wer-wir-sind/personen/hartwig-uta
(letzter Zugriff: 1.8.2020) Hartwig, U. (2007): WebQuest zur Sozialen Frage in der Frühindustrialisierung. Von Arbeiterelend und Versuchen, es zu mildern. In: Geschichte lernen, Heft 118, S. 61–62. Hartwig, [...] ern-im-deutschunterricht/ (letzter Zugriff: 1.8.2020) Hartwig, U. (2003): Jugendliteratur, Internet und Lesemotivation. In: Praxis Schule 5-10 Heft 1, S. 48-52. Hartwig, U. (2003): Argumente gegen Leugner [...] Praxis Schule 5-10, Heft 6, S.59-62. Hartwig, U. (2001): NetShopping In: Englisch Lernen mit den neuen Medien, Landesinstitut für Erziehung und Unterricht Stuttgart, SW 13, S. 49 – 53. Hartwig, U. (2001):
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/ices/wer-wir-sind/personen/wissenschaftliche-mitarbeiter/petek-onur
Studies, Denmark. External Researcher. 2020-2022 University of Copenhagen, Department of Cross-Cultural and Regional Studies, Denmark. Marie Curie Fellow. 2019 - 2020 Başkent University, Sociology Department [...] Turkey. Part-time Instructor. Research Funds: 2020-2022. EC Marie Curie-Sklodowska Individual Fellowship. "Gendered Nostalgia: Neo-Ottomanism in Islamist Women’s Media in Turkey" 2017 – 2018"The Recreated [...] Sociology, Turkey (B.S) Veröffentlichungen Books: Onur, P. (forthcoming). Ethnographic Discourses on Women and Islam in Turkey: A Critical Reading. Palgrave Macmillan. Raudvere, C. & Onur, P. (Ed.s) (2022). Neo-Ottoman
/musik/wer-wir-sind/personen/ehemalige-mitarbeitende/dr-timo-dauth
(Hrsg.). Entfaltungsräume. Förderung musikalischer Potenziale im Unterricht (S. 167–198). Münster: Waxmann. Dauth, T. J. (2020). Virtuelle und dritte kulturelle Räume. Beziehungen zwischen Raumkonzepten [...] practices and virtual spaces (S. 29–39). München: kopaed. https://www.grimme-medienbildung.de/fileadmin/Grimme_Nutzer_Dateien/Medienbildung/Dokumente/Musikalische-Praxen.pdf Dreßler, S. & Dauth, T. J. (2019) [...] Gritsch & F. Höfer (Hrsg.). Musikalische Sozialisation und Lernwelten (S. 103–134) . Münster: Waxmann. ––– Rezensionen Dauth, T. J. (2020). Ein Spiegelbild des musikpädagogischen Umgangs mit Raumbegriffen
/soziologie/wer-wir-sind/das-team/jakob-erichsen
l (peer reviewed): Erichsen, J., & Waldow, F. (2020). Fragile legitimacy: Exclusive boarding schools between the meritocratic norm and their clientele’s desire for a competitive advantage. European Education [...] Erziehungswissenschaft. Betreuer: Prof. Dr. Florian Waldow Stipendiat bei der Johannes-Rau-Gesellschaft. sIdeelle Förderung durch die Friedrich Ebert Stiftung. 04/2019 – 08/2019 sowie 01/2023-04-2023: Wisse [...] Education, 52(2), 102-116. https://doi.org/10.1080/10564934.2020.1723420 Zeitschriftenartikel (andere): Erichsen, J. (2021). Fictional Expectations and the Constant Taming of a Spreading Technology. On Education
/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/team/stephanie-stiegel/publikationen
an der Technischen Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, S. 76–84. https://doi.org/10.34646/thn/ohmdok-1567 Büker G, Inkermann N, Landes S, Stiegel S & Fedorchenko L (2024). Die VENRO-Qualitätskriterien als [...] Journal of Hymenoptera Research , 95, 231–244. doi.org/10.3897/jhr.95.87752 Stiegel S , Korfhage A & Mantilla-Contreras J (2020). Does the shrub layer act as an intermediary? Effects on abundance of insects [...] forests in Central Germany. European Journal of Entomology , 117, 409–419. doi.org 10.14411/eje.2020.045 Stiegel S & Mantilla-Contreras J (2018). Environment vs. plant ontogeny: arthropod herbivory patterns
/psychologie/forschungpresse/forschungsprojekte/abgeschlossene-projekte/teach-love
l 60, 1016–1026 (2017). doi.org/10.1007/s00103-017-2591-0 ■ Pro familia Hamburg (2020) https://www.profamilia-hamburg.de/de/home.html ■ Serati, M., Salvatore, S. & Rizk, D. Female genital cosmetic surgery: [...] 1411–1412 (2018). doi.org/10.1007/s00192-018-3707-2 ■ Wienholz, S. (2022). "SeBiLe – Ergebnisse der quantitativen Erhebung", in Sexuelle Bildung für das Lehramt, M. Urban, S. Wienholz, and C. Khamis, Eds.: [...] Student Teachers," 2022. ■ Drinck & Voß (2020). Projekt SebiLe. https://www.erzwiss.uni-leipzig.de/newsdetail/artikel/sexuelle-bildung-im-schulalltag-zu-wenig-beachtet-2020-11-16/ ■ Döring, N. (2011). Pornog
/zebuss/veranstaltungen/abgeschlossene-veranstaltungen/sen-t3-winter-school
of the SEN-T³ project, funded by the DAAD, at the University of Flensburg. She finished her Master’s degree in Computer Science in January 2021 and has previously worked in two inclusive education research [...] y and didactics in learning and emotional-social development at the University of Wuppertal since 2020. Previously, he held the professorship for Emotional and Social Development in Inclusive Schools at
/physik/forschung/publikationen
Download 2020 Hagendijk, T., Heering, P. , Principe, L. M., & Dupré, S. (2020). Reworking Recipes and Experiments in the Classroom. In M. Stols-Witlox, J. Kursell, P. S. Lulof, A. Harris, & S. Dupré (Eds [...] Scientific Instrument Society, No. 151, 2021, S. 38 - 42 Mercier, M . & Heering, P. (2021). Historische Experimente in die Lehrkräftebildung integrieren. In M. Kubsch, S. Sorge, J. Arnold, & N. Graulich (Eds.) [...] 33-36 Lüders, C., Schorn, B. , Salinga, C., Blum, U., Heinke, H. (2020): MINT-Lehrer-Nachwuchsförderung: Status quo und Ausblick. In: S. Habig (Hrsg.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft