/forschung/wissenschaftlicher-nachwuchs/promotionsstipendien/promotionsstipendien-des-landes-s-h/landesstipendiatinnen-und-stipendiaten-an-der-euf/yuste-martin-miguel
Vorlesen Vita Thema Democratic Placemaking: Reinstating the Political in the Lifeworld "The human being is epistemically displaced in modern societies, as (s)he increasingly lives in less political, grounded [...] focused rather on the institutional dimension, whilst leaving out from their focus democracy as a way of life. On the other hand, phenomenology does provide a theoretical analysis of the lifeworld, its potentials [...] through theoretical and performative concepts such as place and placemaking. The aim of this work is to analyse three concrete settings from a political phenomenological lens in order to propose a guideline
/studium-lehre/lehre/tag-der-lehre/tag-der-lehre-2023
Wir sind die Roboter?! Lehrkräftebildung für die Schulen im digitalen Zeitalter Tag der Lehre 2023 Kurz & knapp Der Tag der Lehre im Jahr 2023 findet am 22. November zwischen 10 und 16 Uhr statt und b
/psychologie/wer-wir-sind/personen/dr-johanna-degen
researchgate.net/profile/Johanna-L-Degen Johanna L. Degen, PhD, is a social psychologist affiliated at Europa-Universität Flensburg, Germany. She is a post doctoral research fellow at the University of Verona [...] and relationship constellations, and collects data for research purposes. In her habilitation she is theorizing love under the (working) title "Whats (left of) LOVE".
/sport/forschung-1/abgeschlossene-projekte/entwicklung-taktischer-kompetenzen-im-laengsschnittlichen-verlauf
Entwicklung taktischer Kompetenzen im längsschnittlichen Verlauf“ (Aktenzeichen: 070866/04) Vorlesen Das Training taktischer/strategischer Kompetenzen wird trotz immenser Bedeutung wissenschaftlich nu
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/sutalo-tanja
Tanja Šutalo Vorlesen Sprechstunden Kontakt Telefon +49 461 805 2179 Fax +49 461 805 952179 E-Mail tanja.sutalo -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.de Gebäude Gebäude Oslo
/integrative-geographie/team/prof-dr-christian-stolz/zur-person
Prof. Dr. habil. Christian Stolz Vorlesen Christian Stolz ist apl. Professor und Akademischer Rat. Er lehrt in der Physischen Geographie (BA Teilstudiengang Geographie), im Bereich Geographie und Bild
/humangeographie/forschung/visuelle-geographien-in-der-geographischen-bildung-1
Visuelle Geographien in der geographischen Bildung Vorlesen Das Projekt beschäftigt sich mit Visuellen Geographien und dem Umgang mit visuellen Medien in der Geographischen Bildung. Ausgehend von der
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/05042019-vortrag-beim-annual-meeting-of-the-american-association-of-geographers-in-washington-dc
in Washington D.C. Abstract: In many peripheral areas, the existence of public educational provision is threatened by demographic decline and consequently shrinking numbers of pupils. As a reaction many [...] created – especially language and integration courses. Even though the participation in these courses is usually imposed by the state, they are not provided by the national education systems, but by non-state [...] the context of their respective national regulations and multilevel governance structures. The paper is part of a broader research project which focusses on the access to education and participation opp
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/25-30092019-vortrag-beim-deutschen-kongress-fuer-geographie-in-kiel
Vortrag beim Deutschen Korngress für Geographie in Kiel Vorlesen 25. – 30. September 2019 Beim Deutschen Kongress für Geographie an der Christian-Albrechts-Universität zu Kiel hielt Katja Holz einen V
/humangeographie/team/prof-dr-holger-jahnke/publikationen
Publikationen Vorlesen Jahnke, Holger (2023): Utopische Bildung. In: Nöthen, Eva / Schreiber, Verena (Hg.): Transformative Geographische Bildung. Schlüsselprobleme, Theoriezugänge, Forschungsweisen, V