fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/akpoloek/teaching-economics-in-the-21st-century-preliminary-program-4.11-.pdf
Recharting the History of Economic Thought. Approaches to and student experiences of the introduction of pluralist teaching in an undergraduate economics curriculum Timothée Parrique: Planting the seed of change: [...] scientific?' Welcome reception Teaching Economics in the 21 st Century The State of Research and Teaching and the Way Forward – Joint Conference Berlin School of Economics and Law 26-28 November 2015 Preliminary [...] Session A: What’s the role of pluralism for good economic teaching? Part I Chair: Svenja Flechtner Frank Beckenbach: Monism in Modern Science and Competitive Pluralism Achim Truger: The Role of Pluralism and
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/akpoloek/gender-und-oekonomischer-wandel-program.pdf
Elisabeth Klatzer (Vienna University of Economics and Business)/Christa Schlager (Chamber of Labour, Vienna) “Gender dimensions of the new economic governance mechanisms in the European Union” 11.00 – 11.30 [...] ekt ExiChem – Gründerinnen in der Chemiebranche“ Andrea Grisold/Katharina Mader (Vienna University of Economics and Business, Vienna) “Veränderung und Stillstand von Frauenarbeit im Längsschnittvergleich: [...] “Zwei getrennte Welten: Finanzökonomie und Gender” Andrea Grisold/Katharina Mader (Vienna University of Economics and Business, Vienna) “Gender Budgeting – eine feministische Strategie für mehr Geschlec
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/akpoloek/akpol-k-cfp-fr-hjahr-2010a-1.pdf
begrenzte Reaktionsfähigkeit der EU-Wirtschaftspolitik. So einigten sich die Staats- und Regierungschefs der EU nach langem Hin und Her nominell auf ein „gemeinsames“ EU-weites Konjunkturprogramm, in dem [...] zu ergänzen. (2) Die Lissabon-Strategie in einer veränderten Welt: EU-Osterweiterung und Globalisierung Mit der Osterweiterung ist die EU nicht nur größer sondern auch deutlich heterogener geworden. Ist [...] und zur zentralen EU-Ebene in einem vertikalen wie horizontalen Wettbewerb. Welche Schlussfolgerungen für die Reform der Lissabon-Strategie bzw. die Politikkoor- dination in der EU lassen sich unter Beachtung
fileadmin/content/seminare/medienbildung/dokumente/projekte/dig-in/handreichung-inklusiv-digitale-schul-und-unterrichtsentwicklung-wie-gelingt-das.pdf
Measuring stages Measuring stages of concern about the innovation. A manual for use of the SoC questionnaireof concern about the innovation. A manual for use of the SoC questionnaire. Aus-. Aus- tin/Texas: [...] mit einer Perspektive auf Mensch-Maschine-Interaktionen die The-gestellungen mit einer Perspektive auf Mensch-Maschine-Interaktionen die The- men der Digitalisierung in Bildungskontexten und Organisat [...] Projekts “Special Educational Needs (in Regular Schools) - Teach the Teacher Projekts “Special Educational Needs (in Regular Schools) - Teach the Teacher Trainer” an der Europa-Universität Flensburg fortgesetzt
fileadmin/content/abteilungen/kommunikationsstoerungen/dokumente/downloads/literaturempfehlungen-psk-geschuetzt-1.0.pdf
Discussion: Why is it so hard to reach agreement on terminology? The case of developmental language disorder (DLD). International Journal of Language and Communication Disorders, 52, 6, S. 671–680. Grimm [...] Sichtweisen Bauby, J.-D. (1998): Schmetterling und Taucherglocke. München: dtv. Keller, H. (1990): The Story of My Life. New York: Bantam. Film: In meinem Kopf ein Universum von Maciej Pieprzyca Stimme und [...] with Developmental Language Disorder: A Meta-Analysis across European Languages. Scientific Studies of Reading, S. 129- 160. Osburg, C. (2009): Sprachentwicklungsstörungen und Störungen des Schriftspracherwerbs
fileadmin/content/institute/sonderpaedagogik/dokumente/downloads/infos-praxissemester-2022-1.0.pdf
Flensburg zum Praxissemester für den Studiengang Lehramt Sonderpädagogik mit dem Abschluss Master of Education (Praktikumsordnung M.Ed. Lehramt Sonderpädagogik 2019). Verfügbar unter: https://www.uni- [...] uni- flensburg.de/fileadmin/content/portale/studium_und_lehre/dokumente/po- studiengaenge/master-of-education/sonderschulen-sonderpaedagogik/2019/pruefungs-und- studienordnung/prao-2019-med-sop-20200108.pdf
fileadmin/content/institute/sonderpaedagogik/dokumente/downloads/q-a-studiengang-sonderpaedagogik-2022.pdf
w.uni- flensburg.de/fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po- studiengaenge/bachelor-of-arts/bildungswissenschaften/2020/modulkataloge- hese/mk-babw-psto2020-sop.pdf Mache ich in Sonderpädagogik [...] https://www.uni-flensburg.de/studium- lehre/studienangebot/lehramt/allgemeinbildende-schulen/master-of-education/med- lehramt-sonderpaedagogik-dualer-studiengang Beratung und Kontakt: https://www.uni-flensburg [...] Sonderpädagogik EUF Stand: 06.09.2022 lehre/studienangebot/lehramt/allgemeinbildende-schulen/master-of-education/med- lehramt-sonderpaedagogik-dualer-studiengang#c144251
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/programmempoerungenthusiasmushoffnung.pdf
de Tagungsort Gebäude Helsinki, Raum 205 We would like to thank Quartet Books for the per- mission to use the cover of Time for Outrage! Empörung Enthusiasmus Hoffnung Europäische Revolutionen und gegenwärtige
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/praesentation-herausforderungen-europa-neu.pdf
Projekt s. u.) Universität Tübingen: Risk Sharing in the Euro Area (rd. 1 Mio. Euro) Universität Oldenburg: Popular Music as a Medium for the Mainstreaming of Populist Ideologies in Europe (rd. 970.000 Euro) [...] für Europa“ Seite 8 Geförderte Projekte 2017 Leuphana Universität Lüneburg: Cultures of Rejection: Conditions of Acceptability in Socio-Spatial and Digital Environments in Contemporary Europe (rd. 930 [...] and Shared Security in an Age of Brexit and Trump (rd. 980.000 Euro; Details über das Projekt s. u.) GESIS – Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Köln: What Do 'the People' Want? Analysing Online
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/projekte-und-zentren/first-entan-training-school-2020-programme-4-.pdf
Ivan Dodovski Non-Territorial Autonomy: An Overview of the Research Field Tove Malloy 9:30 – 10:15 Lecture 1 Multinational Empires and the Origins of NTA Börries Kuzmany 10:15-10:45 Co!ee/tee break 10:45 [...] Rendtor! 14:15 – 14:45 Co!ee/tea break 14:45 – 16:30 Workshop 1 Was Renner a Proponent of the Consociational or the Integrative Approach? Piet Goemans 18:30 - 19:30 Guided tour Flensburg as Germany’s most [...] Marina Andeva 16:50 Return to Flensburg from Sønderborg bus station Funded by the Horizon 2020 Framework Programme of the European Union