fileadmin/content/institute/mathematik/winter/2016-diagnose-foerderung-beratung.pdf
ng zum digitalen Diagnoseverfahren. In diesem Band. Fioriti, G., Gorgorio, N. (2001). Geometry at work (or Pythagoras will never fail you!). Proceedings der Konferenz ‘Psychology of Mathematics Education [...] (1999). Tracking the Mathematics of Automobile Production: Are Schools Failing to Prepare Students for Work? In: American Educational Research Journal, 36(4), S. 835-878. Sträßer, R. (1980): Mathematik in der [...] Telekom-Stiftung „Mathematik entlang der Bildungskette“. Gießen. Sträßer, R. (2015): “Numeracy at work”: a discussion of terms and results from empiri- cal studies. In: ZDM Mathematics Education (47).
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/abstract-sussex.pdf
4. ZeBUSS WINTER SCHOOL 07. & 09.März 2022 Wissenschaftliches Arbeiten Bringing creativity, reflexivity and ‘voice’ into your academic writing Referentinnen: Dr Perpetua Kirby and Dr Fawzia Mazanderan
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/abstract-mild.pdf
4. ZeBUSS WINTER SCHOOL 07. & 09.März 2022 Wissenschaftliches Arbeiten Social Media – bloggen in der Wissenschaft Referentin: Manuela Mild, Universität Tübingen Workshopsprache: Deutsch Inhalt: Blogbe
fileadmin/content/institute/daenisch/dokumente/publikationen-karoline-kuehl/kuehl-2018-constructional-change-based-on-cross-linguistic-analogy-building_01.pdf
VARA ‘to be’, again at the expense of either BLI ‘to become’ or a morphological passive. Hasselmo’s work appears to be the only overview paper with a focus on all three Mainland Scandinavian languages, but
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/abstract-de-vries.pdf
4. ZeBUSS WINTER SCHOOL 07. & 09.März 2022 Wissenschaftliches Arbeiten Erhebung von Geschlecht in der Forschungspraxis Referentin: Lisa de Vries, Universität Bielefeld Workshopsprache: Deutsch Inhalt:
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/abstract-kohser.pdf
4. ZeBUSS WINTER SCHOOL 07. & 09.März 2022 Methodologie und Methodik Qualitative Inhaltsanalyse mit MAXQDA Referent: Johannes Kohser, Hannover Workshopsprache: Deutsch Inhalt: Die Qualitative Inhaltsa
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/abstract-breuer.pdf
4. ZeBUSS WINTER SCHOOL 07. & 09.März 2022 Methodologie und Methodik Reflexive Grounded Theory Referent: Prof. i.R. Dr. Franz Breuer, Universität Münster Workshopsprache: Deutsch Inhalt: Es wird eine
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/abstract-varvantakis.pdf
4. ZeBUSS WINTER SCHOOL 07. & 09.März 2022 Methodologie und Methodik Qualitative Research Methodologies and Ethnography Referent: Dr. Christos Varvantakis, University of Goldsmith, London Workshopspra
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/abstract-naumann.pdf
4. ZeBUSS WINTER SCHOOL 07. & 09.März 2022 Methodologie und Methodik Test- und Fragebogenkonstruktion Referent: Dr. Alexander Naumann, DIPF Frankfurt a. M. Workshopsprache: Deutsch Inhalt: Empirische
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/promotion/satzung-binationale-promotionsverfahren-21-01-2020.pdf
above-named doctoral student will be supervised by at least one supervisor of each uni- versity. The work will be carried out in the two institutions. At least 12 months will be spent at Y University, and [...] Dr. NAME The supervisors will be jointly involved in the continuing assessment of the candidate's work in progress and will fully carry out their responsibilities in accordance with the rules and re-