Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/friesisch/forschung/abgeschlossene-projekte/smile-project/smile
Frisian is also visible on the websites and social media pages of North Frisian associations, institutions and public figures and on some private pages. On social media such as Twitter, contributions in North [...] approach this task by correlating the presence of such activities in a given geographical area or social domain with the increase / decrease / or stability of the use or competence of North Frisian in such
/psychologie/forschungpresse/forschungsprojekte/abgeschlossene-projekte/teach-love
Herausforderungen proaktiv umgegangen und beispielsweise realitätsgetreue Bilder von Vulvas über Social Media verbreitet und Erfahrungen aus erster Person Perspektive geteilt (@thevulvagallery). Die Inhalte
/ices/projekte/geschlechterpolitik-und-anti-gender-diskurse
gegenseitige Beeinflussung von drei Diskursarenen – policy-Diskurs, traditioneller Mediendiskurs und social media-Diskurs – zu Debatten um Schwangerschaftsabbrüche (reproduktive Rechte) und dem Zugang zum
/international/internationale-programme-und-projekte/trip/grunddaten-trip
culturally responsive teaching, internationalisation at home, Universal Design for Learning, virtual social challenges Laufzeit 17.01.2022 - 16.01.2025 Institutionen der EUF Zentrum für wissenschaftliche
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
mit: Prof. Dr. Andrea Kleeberg-Niepage (EUF, Psychologie) Prof. Dr. Yaw Ofosu-Kusi (UEW, Ghana, Social Sciences) Dr. Maja S. Maier (PH Heidelberg, Soziologie) Arbeitsstand In einer seit September 2014
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/interests-desires
motivation which might lead to engagement in social interaction, citizenship activities or leisure interests. Through this support process the danger of social exclusion or of heading to the edge of society
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/winkit
learning outcomes of women’s informal learning visible and valuable to the women themselves, their social and family networks, and in such a way to open and facilitate pathways leading to more formal recognition
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/self-evaluation
Practical realisation and test of evaluation methods and curricula modules in co-operation with the social partners and CVT institutions. Dissemination activities on regional, national and European level
/biat/forschung/forschungsprojekte/fahrzeug-metalltechnik/early-bird
der Wirtschaft - Österreich Associazione SINTESI - Italien REVICE - Centre for Work, Training and Social Policy - Niederlande Pontypridd College - England Finanzierung Europäische Gemeinschaft - LEONARDO
/biat/forschung/forschungsprojekte/fahrzeug-metalltechnik/human-rights-project
act as "Human Rights Ambassadors". Human Rights education is thus no longer confined to history or social sciences but will also permeate technical subjects. Transnationality The project encompasses four