Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2016-fehler-modelle-und-andere-faelle.pdf
einer Direk- tive (directive, Searle 1975) der Lehrkra, mit welcher sie eine komplexe Rahmung (framing move, Sinclair/Coulthard 1992, S. 3; 21; vgl. 1975) der Stunde vorgibt, indem sie den Lernenden signalisiert [...] rungs-Austausch durch einen weiteren Beitrag der Lehrkra (8), den sogenannten Folgeschritt (follow-up move), in welchem die Lehrerin Rückmeldung ( feedback) zur Schülerleistung gibt. Als Sprechakt ist dies
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
17): The teacher’s role as evaluator, for example, makes the follow-up move very important in classrooms; where the follow-up move is withheld, the pupils are likely to suspect that something is wrong […]
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-olaf-flecc-24-06-2011.pdf
second. The first speech act, though, is a directive (Searle 1975) by the teacher, a complex framing move (Sinclair & Coulthard 1992: 3; 21; cf. 1975), signalling to the pupils that the lesson is about to [...] typical display question (Allwright & Bailey 1991: 110; cf. Byram 2004: 501-502). It is the first move of a three-part teacher elicit exchange (Sinclair & Coulthard 1992: 14; cf. 1975: 34), displayed here [...] (8) T: Very good! (9) [...] The teacher (6) initiates this exchange by way of her question. This move is followed by a pupil's response (7), which takes the shape of the appropriate prepositional phrase
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
the teacher moves towards an even more natural conversa- tion by sharing personal information (161, 166) before eliciting with more open questions. As regards feedback in the follow-up move, this takes [...] Thus, she invites individual pupils to take over the elicit move, while still providing the feedback herself. In the end, even the follow-up move is performed by some pupils, who confirm their classmates’ [...] second. The first speech act, though, is a directive (Searle 1975) by the teacher, a complex framing move (Sinclair/Coulthard 1992: 3, 21; cf. Sinclair/Coulthard 1975), signalling to the pupils that the lesson
fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/material-culture/kienemund-therese-transforming-forces.-a-potenzmaschine-s-demonstration-of-late-eighteenth-century-mechanics.pdf
flat disc and worm, which in turn moves the gear approximately 2-3 teeth. The movement of the gear and the cylinder is barely visible. The cart with the ball weight moves a maximum of 1-2 mm up the rails [...] description of the artifact, discussing only what it is made of, how its pieces were assembled and how it moves. In the second section, I take the object itself as evidence to build on previous research by Deutsches [...] angled arm and ground plate. Before actually trying to manipulate the object, we imagined how it might move: turning the disc on top clockwise, or rather, pulling the miniature weight at the end of the top
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/materialseite-neu/ideenkiste/klimafood-ideenkiste-2024.04.10a-onlineversion-mit-titelseite.pdf
und –Aktionen zu gewährleisten, wird auf den Food & Move Literacy-Ansatz zurückgegriffen. Doch was bedeutet das? Laut Daum et al. bezeichnet „Food & Move Literacy“ „die Fähigkeit, seinen Ernährungs- und [...] de?23863 https://www.bzfe.de/fileadmin/resources/import/k/Kompetenzmodell_Food_Move_Literacy.pdf Warum ist der Food & Move Literacy Ansatz relevant? Weil die Anforderungen zur Bewältigung des eigenen E [...] (Bundeszentrum für Ernährung) (Hrsg.) (2018a). Kompetenzmodell Food & Move Literacy, Bonn. http:// www.bzfe.de/_data/files/Kompetenzmodell_Food_Move_Literacy.pdf. Zugriff am [04.03.2022]. BZfE (Bundeszentrum für
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/veroeffentlichungen/food-and-move-literacy/kompetenzmodell-food-and-move-literacy-dt.-.pdf
AL TI GK EI T KU LT UREL LE VIELFALT … KOMPETENZBEREICHE DER FOOD & MOVE LITERACY BEWEGUNG ERNÄHRUNG UND Kompetenzmodell Food & Move Literacy © BLE [...] Kompetenzmodell Food & Move Literacy INDIVIDUUM ALLTAG UND FREIZEIT GESELLSCHAFT UND POLITIK FREIZEITGESTALTUNG FITNESSMARKT GESU N D H EIT KÖ RPERH ALTU N GG EN U SS ZW IS CH EN M AH LZ EI TE N GEM EIN
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/homepage-alphiteb/kompetenzmodell-stand-27.12.17-.pdf
B ER EIT UNG … N A C H H A LT IG K E IT K U LT U REL LE V IE LFALT … KOMPETENZBEREICHE DER FOOD & MOVE LITERACY BEWEGUN G ER N ÄH RU NG UND
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/veroeffentlichungen/food-and-move-literacy/kompetenzraster-food-and-move-literacy-dt.-.pdf
und Intensität der Bewegung situationsgerecht anpassen Kompetenzraster Bewegung für die Grundbildung Move Literacy Kompetenzen, den Alltag zwischen Bewegung und Entspannung selbstbestimmt und verantwortu
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/konferenzband-dernbach-klages.pdf
ity Development, Move Move your Spirit and Spirit your Move Gesundheitsförderung als Bildung für nachhaltige Entwicklung 112 1. Kontext von Move your Spirit and Spirit your Move Move your Spirit and Spirit [...] lung Move your Spirit and Spirit your Move Gesundheitsförderung als Bildung für nachhaltige Entwicklung Martin Stummbaum, Hochschule Augsburg Zusammenfassung Move your Spirit and Spirit your Move ist eine [...] betrachten konnten. Move your Spirit and Spirit your Move Gesundheitsförderung als Bildung für nachhaltige Entwicklung 115 4. Perspektiven von Move your Spirit and Spirit your Move Der Students-as-Par