/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/epanil
qualification, is still very complex. Entire study programmes must be passed even though participants have authentic, recent and relevant evidence of non-formal and informal learning. It is therefore necessary [...] Common European Principles is an important new part of the contribution of VET to the Lisbon Objectives (2000). One of the major problems facing Europe within the next decade is the aging population issue [...] quality of and access to continuing vocational training by valuing learning as an experience throughout life and by referring to the identified needs of the Moravian-Silesian Region in the Czech Republic, the
/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik/eu-adapt-projekt-intelligentes-gebaeude
Intelligentes Gebäude Vorlesen Das EU-ADAPT-Projekt „Intelligentes Gebäude“ hat aufgrund des globalen wie regionalen Strukturwandels und auch vor dem Hintergrund und mit Orientierung an der AGENDA 21
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/geschlecht-und-qualifikation
Geschlecht und Qualifikation - Überwindung geschlechtsspezifischer Merkmale von Schlüsselqualifikationen zur Erweiterung der Berufswahlmöglichkeiten und zur Förderung des Arbeitskräftepotentials Vorle
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/interests-desires
amount of the persons affected tend to isolate themselves and do not regard their life as meaningful without work. Therefore it is important to assist them in appraising their interests, wishes, dreams and desires [...] plan the use of these intentions outside the labour market in order to live a meaningful life. This project is crucial because a lot of unemployed people participate in schemes which should help them to [...] as a book. Impact The first impact of the project is that the target group directly affected can achieve immediate stimuli how to lead a meaningful life, even for some time independent of gainful employment
/biat/forschung/forschungsprojekte/fahrzeug-metalltechnik/equal-kern
Equal K.E.R.N.ige Offensive Vorlesen Equal Im Projekt „KERNige Offensive“ wurden Maßnahmen entwickelt und erprobt, um Ungleichheiten beim Zugang zu Qualifizierungsmaßnahmen in der Technologieregion K.
/biat/forschung/forschungsprojekte/fahrzeug-metalltechnik/zdk-fachkraefteprognose-2020
ZDK-Fachkräfteprognose 2020 - Prognose des Fachkräftebedarfs und des Bedarfs an Berufsausbildung im Kfz-Gewerbe Vorlesen Prognose des Fachkräftebedarfs und des Bedarfs an Berufsausbildung im Kfz-Gewer
/dansk/forschung/prof-dr-elin-fredsted/dfg-projekt-mehrsprachigkeit-im-spannungsfeld-zwischen-muendlichkeit-und-schriftlichkeit
DFG-Projekt: Mehrsprachigkeit im Spannungsfeld zwischen Mündlichkeit und Schriftlichkeit Vorlesen In mündlichen bi- und trilingualen Daten von Jugendlichen (die in Verbindung mit dem DFG-finanzierten
/biat/forschung/forschungsprojekte/fahrzeug-metalltechnik/oldtimer-studie
Qualifikationsbedarf und notwendige Qualifizierungskonzepte für die Facharbeit an historischen Fahrzeugen (Oldtimer-Studie) Vorlesen Mit dieser Studie werden die vorliegenden Daten und Fakten zur Situ
/biat/forschung/forschungsprojekte/fahrzeug-metalltechnik/vqts-ii
Webseite Institution der EUF Berufsbildungsinstitut Arbeit und Technik (biat) Beschreibung VQTS II is based on the results of the Leonardo da Vinci project "VQTS" (Vocational Qualification Transfer System [...] policy thinking on concepts for ECVET / mobility in VET. Focus of research The main research challenge is to find solutions for describing competences usable in different countries and showing the value of [...] outcome approach taking into account learning processes dedicated to the world of work. The project aim is to develop acceptable competence descriptions with the help of a workshop structure for creating a
/dansk/forschung/prof-dr-elin-fredsted/dfg-projekt-divergierender-bilingualer-sprachgebrauch-bei-jugendlichen
DFG-Projekt: Divergierender bilingualer Sprachgebrauch bei Jugendlichen Vorlesen Ziel dieser Untersuchung ist es, zu einem besseren empirisch wie theoretisch begründeten Verständnis der Zwei- und Mehr