Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/institut-fuer-gesellschaftswissenschaften-und-theologie/forschung/religion-und-europaeische-oeffentlichkeit-metamorphosen-eines-konstitutiven-verhaeltnisses
der Erfindung der Staatlichkeit als obersten Prinzips sowohl der Politik als auch der Religion (G. Haller), die als europäische Eigenart einer offenen Gastlichkeit (H.-D. Bahr) unseres Kontinents für eine
/eum/wer-wir-sind/team/professorinnen/prof-dr-olav-hohmeyer/sachverstaendigenrat-fuer-umweltfragen-sru
Prof. Dr. Martin Faulstich, TU München und Vorsitzender des SRU Prof. Dr. Heidi Foth, Universität Halle Prof. Dr. Manfred Niekisch, Goethe-Universität Frankfurt Prof. Dr. Karin Holm-Müller, Universität
/biat/forschung/forschungsprojekte/fahrzeug-metalltechnik/vqts-ii
training policy thinking on concepts for ECVET / mobility in VET. Focus of research The main research challenge is to find solutions for describing competences usable in different countries and showing the value
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
Prof. Sandra Rademacher & Cora Friedrich (alle EUF), Dr. Maja S. Maier (Martin-Luther-Universität Halle Wittenberg) & Dr. Sieglinde Jornitz (DIPF) zum Thema "Visual data in qualitative research on childhood
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/dfg-projekt-individualisierung-und-kontrolle-eine-praxeologische-untersuchung-zum-geoeffneten-unterricht-in-der-grundschule
Lehrer, offener Unterricht, Grundschule Laufzeit 01.01.2011 - 31.01.2016 Webseite Partnerlink zur Uni Halle-Wittenberg Institution der EUF Abteilung Erziehungswissenschaft Verantwortlich Prof. Dr. Sandra Rademacher
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/implementing-school-wide-positive-behavioral-interventions-and-supports-pbis
Implementing School-Wide Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) in German Schools: The Challenge of Knowledge Politics, Education Cultures and Teacher Perspectives Vorlesen Lässt sich `Schoolwide
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/how-a-practitioner-thinks-in-action
over the course of the school days were analyzed. The results not only provide insights into a challenging educational reality but also provide information for a deeper understanding of student behavior
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/the-training-room-program
Process´ (RTP), has become established in German schools in response to students’ increasingly challenging learning and social behavior. School administrators and academics alike recommend the implementation
/ge/forschung-und-netzwerkprojekte/forschung-aktuelle-netzwerkprojekte/stategies-for-the-implementation-of-inclusive-education-in-ghanaian-schools
Inclusive Education in Ghanaian schools Vorlesen This co-operative research project focuses on the challenges teacher face (job reality) with respect to the implementation of inclusive education, as well as [...] igung der geistigen Entwicklung Beschreibung This co-operative research project focuses on the challenges teacher face ( job reality ) with respect to the implementation of inclusive education, as well
/biat/forschung/forschungsprojekte/fahrzeug-metalltechnik/car-network
considerable improvement of the service quality, per-sons engaged in car enterprises are facing the challenge to adapt to these new quality standards and to accept an expansion of their fields of tasks. In