Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/ices/forschung/projekte/abgeschlossene-projekte/border-complexities
Border Complexities Vorlesen Border Complexities ist eine deutsch‐französisch-luxemburgische Workshopreihe. Die Reihe besteht aus fünf thematisch verbundenen Ateliers, an denen Nachwuchswissenschaftle
/eum/forschung/laufende-projekte/life21
LIFE21-IPC-PL-LIFE AFTER COAL PL - Implementation of the Strategy Climate Neutral Eastern Wielkopolska 2040 Vorlesen Das Hauptziel des Projektes besteht darin, die für die Erreichung des angestrebten Ziels [...] und Umweltmanagement (EUM) , Zentrum für nachhaltige Energiesysteme (ZNES) Beschreibung Das Life21 Projekt "LIFE AFTER COAL PL - Implementation of the Strategy Climate Neutral Eastern Wielkopolska 2040" [...] Landes Brandenburg Finanzierung Europäische Kommission - Programme for Environment and Climate Action (LIFE)
/sport/forschung/entwicklung-taktischer-kompetenzen-im-laengsschnittlichen-verlauf
Entwicklung taktischer Kompetenzen im längsschnittlichen Verlauf“ (Aktenzeichen: 070866/04) Vorlesen Das Training taktischer/strategischer Kompetenzen wird trotz immenser Bedeutung wissenschaftlich nu
/zebuss/forschung/projekte/aktuelle-projekte/nwg-gender-30-in-der-schule
Nachwuchsforschungsgruppe „Gender 3.0 in der Schule: Herausforderungen und Handlungsbedarfe im Bereich Lehrkräfteausbildung zur Anerkennung von Gender-Diversität unter besonderer Berücksichtigung des
/psychologie/forschungpresse/forschungsprojekte/laufende-projekte/mediennutzungsverhalten-von-jugendlichen-im-deutsch-ghanaischen-vergleich-young-peoples-use-of-social-media-a-german-ghanaian-comparison-yusom2019
use of digital media in Ghana and Germany tell us about their future and their present life Perzy, A. (2021). "That is different with every person": German youth on the impact of digital media use on their [...] auf der IX. Conference on Childhood Studies, Tampere, Finnland. (Online) Eshun, E.S. (2021). "Change is real, we cannot avoid it": Ghanaian young learners’ views on media usage. Vortrag auf der IX. Conference
/ices/forschung/projekte/vinorhm
Visibilizing Normative Regional Historical Multilingualism (ViNoRHM): Ideology, Policy, and Practice Vorlesen This project focuses on the everyday language used by everyday people in the historically
/nec/forschung/von-der-nische-in-den-mainstream
Von der Nische in den Mainstream. Wie gute Beispiele nachhaltigen Handelns in einem breiten gesellschaftlichen Kontext verankert werden können Vorlesen Für den Wandel hin zu einer nachhaltigen Gesells
/eum/forschung/abgeschlossene-projekte/naprowa
NaProWa - Nachhaltige Produktion von Wasserstoff Vorlesen Das Ziel dieses Projektes ist die Erforschung von Bedingungen und Kriterien für eine nachhaltige Produktion von Wasserstoff in Schleswig-Holst
/friesisch/forschung/abgeschlossene-projekte/smile-project/smile
North Frisian is spoken nowadays. Handbooks and introductions traditionally name a figure of 10,000 speakers and offer a map of the region that is now 50 years old (Århammar 1968). Neither is still held to [...] the western part of the island of Föhr where the language is used in everyday public life. In the rest of North Frisia, the use of Frisian is largely restricted to the private domain and mostly used by [...] a generation and it is an important aspect of this research to investigate to what extent this impression is confirmed, i.e. that active transmission of native speaker competence is largely restricted to
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/re-integration
n programmes for young people Vorlesen Re-Integration On European and national level much emphasis is put on the reduction of youth unemployment and the improvement of school to VET transition. Many of [...] Vocational Education, Work and Technology (biat) Beschreibung On European and national level much emphasis is put on the reduction of youth unemployment and the improvement of school to VET transition. Many of [...] on the socio-economic level : identify how programmes are situated in the national VET systems? How is the school to VET/work transition influenced by cultural specifics ? (primary evaluation through i