Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/zebuss/forschung/projekte/abgeschlossene-projekte/ufas-1
werden. UFaS fragt, in welchem Übersetzungsprozess soziale Ungleichheiten entlang von Kategorien wie 'Gender', sozioökonomischer Status, Ethnizität oder Behinderung auf der Makroebene zur Mikroebenen schul- [...] Alltägliche Bezugnahmen auf Schule in den Familien (z.B. Hausaufgaben, Essensituationen). Verantwortlich Prof. Dr. Jürgen Budde juergen.budde -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.de
/aundo/forschung/forschungsprojekte/the-liberating-forces-of-satire
to show that satire can have political and ethical consequences as a liberating force for ethnic, gender and class minorities depending on the contexts that produce and receive it. Its contributions will [...] to show that satire can have political and ethical consequences as a liberating force for ethnic, gender and class minorities depending on the contexts that produce and receive it. Its contributions will [...] pioneer new perspectives in understanding the dynamics of interpretation. Race and ethnicity studies, gender studies, Marxism and environmental humanities will be employed within the general framework of c
/ices/projekte/abgeschlossene-projekte/lockdown-of-the-public-sphere
data security, the need to safeguard vulnerable social groups (such as care workers and migrants), gender equality, and the authority of science. In some countries (Ireland, the UK), the demonstrations were [...] or—on the contrary—call into evidence the resilience of the European public sphere? Verantwortlich Prof. Dr. Monika Eigmüller monika.eigmueller -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg [...] Tallinn 1 Raum TAL 314 Straße Auf dem Campus 1b PLZ / Stadt 24943 Flensburg Zeige Personen-Details Prof. Dr. Hans-Jörg Trenz trenz -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ hum.ku.dk +45 35 32 81
/zebuss/forschung/projekte/aktuelle-projekte/nwg-gender-30-in-der-schule
Nachwuchsforschungsgruppe „Gender 3.0 in der Schule: Herausforderungen und Handlungsbedarfe im Bereich Lehrkräfteausbildung zur Anerkennung von Gender-Diversität unter besonderer Berücksichtigung des [...] Fedorchenko/Mart Busche (2024): "Critical agency – creating gender inklusive schools" In: Bustillos Morales, Jessie (Hg.): "Questioning Gender Politics: Contextualising the Future of Education and Schooling [...] Schule und gleichberechtigter Bildungsteilhabe. Poster zum Download Poster Gender 3.0 in der Schule 28.11.2022 218 KB (PDF) Poster Gender 3.0 in der Schule Download Projektkooperationen Akademie Waldschlösschen
/integrative-geographie/integrative-geographie-1/forschung/geschlechtergerechtigkeit-in-der-geographie
Deutschen Forschungsgesellschaft umgesetzt werden und formuliert Handlungsempfehlungen zum Abbau des Gender Gaps für die einzelne Statusgruppen. Kurzübersicht Stichworte Geschlechterverhältnisse, Geographie [...] ichstellung/ Partnerinnen TU Dresden Goethe-Universität Frankfurt a.M. PH Karlruhe Verantwortlich Prof. Dr. Sybille Bauriedl sybille.bauriedl -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg
/integrative-geographie/integrative-geographie-1/forschung/urban-platform-economies
Technocapitalist Production of Private and Public Spaces. In: Urban Planning 5(4): 267-276. Verantwortlich Prof. Dr. Sybille Bauriedl sybille.bauriedl -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg
/ices/projekte/social-transformation-conflicts/geschlechterpolitik-und-anti-gender-diskurse
Geschlechterpolitik und (Anti-)Gender-Diskurse – Zwischen Fortschritt und Regression. Eine vergleichende Diskurs- und Policyanalyse in vier europäischen Ländern Vorlesen Die konstatierte Krise der westlichen [...] Gebäude Riga 6 Raum RIG 607 Straße Auf dem Campus 1b PLZ / Stadt 24943 Flensburg Zeige Personen-Details Prof. Dr. Monika Eigmüller monika.eigmueller -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg
/ices/projekte/social-transformation-conflicts/sexdiversity
that constitute gender relations: an exclusively binary legal gender category matrix ignores the human rights of some citizens and must be given up. Their gender identities beyond the gender binary are now [...] significance in social contexts. Prof. Dr. Mangold heads the sub-project "Normative implications of human rights of persons with DSD in a non-binary legal world" together with Prof. Dr. Christoph Rehmann-Sutter [...] Federal Constitutional Court (FCC) of October 2017 on a "third legal gender category" has potentially far-reaching consequences for both gender-categorised law and the norms of medical practice, in particular