Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/alexandra-krumm
Hirschhausen, C. (2018): Exploring Energy Pathways for the Low-Carbon Transformation in India - A Model-Based Analysis. Energies 11(11), 3001. Vorträge Krumm, A. (2021/04/08): Modelling social aspects of the
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/ehemalige/dr-silvia-pesce
Focused Tasks in Spanish Grammar Learning and Teaching. In: Eckerth, J.; Siekmann, S. (ed.): Task-Based Language Learning and Teaching . Theoretical, Methodological, and Pedagogical Perspectives . Tübingen: [...] grammatisch-kommunikativer Lernaufgaben am Beispiel des Spanischen als Fremdsprache" (Schwerpunkte: Task based language learning und Lernerautonomie und language awareness ) Okt. 2009 23. Kongress für Fremdsp
/evb/wer-wir-sind/personen/ehemalige-professorin/prof-dr-ines-heindl
Carmen Perez-Rodrigo, Jeltje Snel und Petra Warnking (1999): Healthy eating for young people: a school based Nutrition Education Guide . WHO Regional Office for Europe Andrien, M, A. Closset, B. Cotelle, J.
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/fay-johanna-prof-dr
Schwenningen. S. 8-11. Berkling, Kay; Fay, Johanna; Stüker, Sebastian (2011b): Speech Technology-based Framework for Quantitative Analysis of German Spelling Errors in Freely Composed Children’s Texts
/sport/kollegium/tim-heemsoth
Fostering pre-service teachers’ knowledge of ‘teaching games for understanding’ via video-based vs. text-based teaching examples . Physical Education and Sport Pedagogy, 27 , 77-90. Kohake, K. &, Heemsoth
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/sutalo-tanja
entwickeltes Lese- und Rechtschreibtraining für Klasse 6 und 7". Vortrag auf der Arbeitstagung "Design (Based) Reserach in der Deutschdidaktik" an der Universität Paderborn 20.01.2023 "Strukturorientierte LR [...] Rechtschreibtraining für Klasse 6 und 7" (Vortrag auf dem zweiten digitalen Nachwuchskolloquium ‚Design Based Research als methodologischer Rahmen in der Bildungsforschung (DBR-Netzwerk)‘ 15.07.2022 "Schrift
/friesisch/wer-wir-sind/prof-dr-nils-langer
Association of German Studies (ags.ac.uk) 2000-02 Co-Editor, Web Journal of Modern Language Linguistics , based at the University of Newcastle upon Tyne Vorträge Vorträge 2024. "Nordschleswigsch ist kein falsches [...] Perceptions of Bristolian: an explanation and critique of two studies focused on south west city based on community engagement and folk-linguistic method. Regional Varieties, language shift and linguistic
/gesundheitspsychologie-und-gesundheitsbildung/wer-wir-sind/ehemalige-mitarbeiter/inga-marie-huebner
and Health, 26 (sub1). Prague, Czech Republic. Schulz, I.-M. & Faltermaier, T. (2011). Community based health promotion for socially deprived elderly: A needs assessment . Interactive poster presentation [...] Scientific Conference, Christchurch, New Zealand. Schulz, I.-M. & Faltermaier, T. (2011). Community based health promotion for socially deprived elderly . B. Interactive poster presentations. Psychology &
/es/wer-wir-sind/das-team/markus-scharbau
bis 4 Seminar FrSe 2024 155005k BA-ES 04 - TM 1 - Emotional and Social Learning through Attachment-Based, Person-Centered, and Psychoanalytic Pedagogies - Gruppen 1 und 2 Übung FrSe 2024
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/paula-walk
Oei, P./Kemfert, C. (2021): Strengthening Gender Justice in a Just Transition: A Research Agenda Based on a Systematic Map of Gender in Coal Transitions. Energies 14: 5985. https://doi.org/10.3390/en14185985