/physik/wer-wir-sind/personen/prof-dr-peter-heering
A. Harris, & S. Dupré (Eds.), Reconstruction, replication and re-enactment in the humanities and social sciences. (pp. 199-224). Amsterdam: Amstrdam University Press 2020, 199-224 (gemeinsam mit T. Hagendijk [...] Physik. Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 64(6), 2015, 5-9. The Philosophical Works of Ludwik Fleck and Their Potential Meaning for Teaching and Learning Science. In: Science & Education [...] 2013, 483-503 (mit S. Heinicke) Control and Stabilization: Making Millikan’s Oil Drop Experiment Work In: European Journal of Physics 32, 2011, 1285–1291 (mit C. Müller-Hill) An experimenter’s gotta do
/kunst/wer-wir-sind/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/herschbach-markus-dr
CROSS-OVER, socially engaged Installation, Kiel-Anscharpark-Friedrichsort, Germany 2016 ONE ARTIST-ONE WORK, Flensburg, Germany 2015 PROJEKTRAUM-BAHHNHOF25, Das Leben ist eine Kartoffel, Kleve, Germany 2015 [...] Kunstflüge 2006 ARTWEEK, Aabenraa - Installations in the public space 2002 - 2009 Conceptional artistic work "Borderlandprojects" Exhibition at SH – Landtag/ Installation in the outside space 1990 DIPLOM-EXHIBITION
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/aundo/profil-personen/personen/ehemalige/prof-dr-heiner-dunckel
Buchbeiträge Dunckel, H. (2015). Psychology of Job Analysis and Work Roles. In Wright, J.D. (Eds.), International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (pp. 811-815). Amsterdam: Elsevier, Pergamon
/sozial-und-bildungsoekonomik/wer-wir-sind/personen/abteilungsleitung/prof-dr-gerd-groezinger
zus. mit Wenzel Matiaske), Marburg 2010 Europe and its Regions. The Usage of European Regionalized Social Science Data (Hrsg., zus. mit Katharina C. Spiess und Wenzel Matiaske), Cambridge 2008 Sozialkapital [...] 135 The direct and indirect impact of religion on well-being in Germany (zus. mit Wenzel Matiaske), Social Indicators Research (Online First DOI 10.1007/s11205-013-0308-9) Griechenland: Von den Amerikas lernen [...] Rat für Sozial- und Wirtschaftsdaten (Hrsg.), Developing the Research Data Infrastructure for the Social and Behaviorial Sciences in Germany and Beyond: Progress since 2001, Current Situation, and Future
/psychologie/wer-wir-sind/personen/andrea-kleeberg-niepage
Interkulturelle Kommunikation. Kleeberg-Niepage, A. (2007). Is there a childhood for children who work? Child labour and the western construction of childhood. In: van Deventer, V., Terre Blanche, M., [...] Psychology in Berlin, Deutschland Kleeberg-Niepage, A. (2005). Is there a childhood for children who work? Vortrag auf der XI. Konferenz der International Society for Theoretical Psychology (ISTP) in Kapstadt
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-juergen-budde
Hellberg, Lotta (2021): Contractualism as an Element of Democratic Pedagogy? In: JSSE - Journal of Social Science Education 20 (4), S. 48-71. Budde, Jürgen; Blasse, Nina; Rißler, Georg (2020): Zur Relation [...] Nora (2017): Class Council between Democracy Learning and Character Education. In: JSSE - Journal of Social Science Education 16 (3), S. 52–61. DOI: 10.2390/jsse-v16-i3-1593. Budde, Jürgen; Rißler, Georg (2017): [...] Osnabrück Budde, Jürgen (2019): The subjectifying public of the Class Council. Practices and Artefacts in Social Learning. Vortrag auf der 6. Internationalen Tagung Erziehungswissenschaftliche Ethnographieforschung
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/meier-sternberg-michael-dr
-T. Kramer &M. Hummrich (Hrsg.), Family, School, Youth Culture - Networked Spaces of Education and Social Inequality from the Perspective of Pupil Research (S.163-178). Frankfurt a. M.: Peter Lang. • Br